درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)

درمان قرمزی چشم بعد از کاشت مژه

اگر شما قصد انجام کاشت مژه را دارید بهتر است قبل از هر گونه اقدامی مسائل و نکاتی را در نظر گرفته و همه جوانب ان را در نظر بگیرید. هر اقدامی برای زیبایی قطعا عوارض جانبی خاص خود را به همراه دارد و بهتر است قبل از اقدام کاشت با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا بدانید چه اقداماتی به شما کمک می کند تا عوارض کاشت مژه را به حداقل میزان خود برسانید.

درمان قرمزی چشم بعد از کاشت مژه

همانطور که می دانید کاشت مژه نیز مشکلات و عوارض خاص خود را دارد که یکی از عوارض جانبی کاشت مژه در صورت عدم رعایت می تواند قرمزی چشم بعد از کاشت مژه باشد. این مسئله، از جمله مسائل مهمی است که در کاشت مژه باید در نظر گرفته شود. در ادامه تمام مواردی که شما باید در هنگام پیوند مژه در نظر داشته باشید تا مشکلی در زمان کاشت ایجاد نشود را بیان کرده ایم.

قرمزی چشم شایع ترین عوارض پس از کاشت مژه

در پیوند مژه به دلیل این که پیوند در قسمت حساسی از صورت انجام می گیرد قطعا کاشت مژه با عوارضی رو به رو خواهد بود که در صورت شناخت و رعایت عوارض کاشت مژه قابل کنترل هستند. یکی از شایع ترین عوارض کاشت مژه که اخیرا به صورت محدودی گزارش شده است، قرمزی چشم است.

این مشکل ایجاد شده پس از پیوند مژه همراه با سوزش، خارش و خشکی چشم است و حتی گاهی نیز تورم و قرمزی پلک در مراجعه کننده نیز مشاهده می شود. گاهی اوقات اگر درمان های لازم و پیشگیری صورت نگیرد باعث تشدید شدن این علائم شده و با یک وضعیت چشمی جدیدی رو به رو خواهید شد.

درمان قرمزی چشم بعد از کاشت مژه

این عوارض چشمی جدید شامل عفونت چشم و در نادر ترین حالت آن باعث کاهش بینایی می شود که موارد بسیار کمی از افرادی که پیوند مژه را انجام داده اند دچار این مشکل شده اند. اگر این گونه نشانه هارا در خود مشاهده کردید بهتر است هرچه زودتر به پزشک خود مراجعه کنید تا درمان های لازم پس از پیوند مژه انجام گیرد.

تفاوت لیفت و لمینت مژه چیست

استفاده از محلول های مخصوص برای کاهش قرمزی چشم

برای کاهش عوارض محدود پیوند مژه راهکارهایی در اختیار مراجعه کنندگان گذاشته می شود که یکی از این راهکار ها استفاده از محلول هایی که مربوط به کاهش قرمزی چشم است. گاهی اوقات استفاده از این محلول ها می تواند باعث افزایش رنگدانه چشم شود و در اکثر اوقات این اتفاق دائمی خواهد بود، دیگر موارد آن باعث تیرگی پلک می شود که این مورد قابل بازگشت است و جای نگرانی نیست.

استفاده از این محلول مخصوص به صورت تخصصی برای کاهش قرمزی چشم پس از پیوند مژه نمی باشد. برخی از افراد مراجعه کننده نتایج مختلفی را پس از کاشت مژه مشاهده می کنند مانند رشد کردن مژه کمی بالاتر یا پایین تر از پلک، کوتاه بلند بودن مژه در هنگام رشدو یا تغییراتی در رنگدانه آن ها که استفاده از این محصول می تواند این اتفاقات احتمالی را درمان کند.

اگر این محصول را پس از کاشت مژه استفاده کردید و از حاشیه پلک خارج شد باید سریعا با دستمالی تمیز آن را پاک کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. پیروی از دستورالعمل ها ذکر شده بسیار مهم است تا بتوانید نتیجه دلخواه دست یابید در غیر این صورت امکان دارد هیچ درمانی صورت نگیرد.

هنگام استفاده از دارو و محلول های مخصوص برای درمان قرمزی چشم چه نکاتی را باید در نظر گرفت ؟

برای درمان قرمزی چشم پس از کاشت مژه قطعا باید یک سری نکات رعایت شود تا بتوان به نتایج خوبی دست یافت زیرا چشم قسمت مهم و حساسی می باشد که همواره باید مراقبت های ویژه ای صورت گیرد. این نکات عباتند از:

محلول یا داروی مصرفی درست همانطور که گفته شده است باید مصرف کنید به عنوان مثال اگر برای شما محلولی تجویز شده باید دقیقا در همان قسمتی که ذکر شده استفاده کنید اگر به این مسئله توجه نکنید امکان دارد باعث بروز مشکلات دیگری شود.

دست های شما باید کاملا تمیز باشد تا هنگام استفاده از محلول های چشمی اگر دست شما ناخواسته برخوردی با چشم هایتان داشت باعث بروز مشکلی جدید نشود زیرا باعث ایجاد آلودگی و عفونت می شود.

در طول درمان به هیچ عنوان از لنز های تماسی استفاده نشود زیرا اگر به خوبی شستشو نشده باشد باعث ایجاد عفونت و تشدید قرمزی چشم می شود. اگر ملزوم به استفاده از آن بودید باید شستشوی کامل با محلول مخصوص خود انجام دهید و اطمینان پیدا کنید که هیچ آلودگی ندارد.

مشاهده مطلب
عوارض کاشت مژه دائم چیست؟

باید به طور مداوم این درمان ها انجام گیرد تا طول درمان کامل شده تا باعث بروز مجدد این مشکل نشود و نتیجه ی دلخواه را به دست آورید.

علت ایجاد قرمزی چشم بعد از کاشت مژه چیست ؟

قرمز شدن چشم یک مشکل شایع چشمی است که بعد از بعد از کاشت مژه (Planting eyelashes) اتفاق می افتد. علت این قرمزی چشم می تواند به علت خشکی چشم ایجاد شود، اگر دلیل اصلی قرمزی، خشکی چشم باشد می توان با اشک های مصنوعی موجود آن را درمان کرد.

هنگامی که چشم دچار خشکی می شود، غدد های بزرگ اشکی فعال می شوند و باعث ایجاد اشک زیاد و در نتیجه بهبودی قرمزی چشم می شود اما اگر این اتفاق صورت نگیرد گاهی به این معنی است غدد اشکی دچار پارگی شده اند که این اتفاق ممکن است هنگام کاشت مژه رخ داده باشد.

همیشه به دلیل پارگی غدد این خشکی و قرمزی ایجاد نمی شود، گاهی ممکن است مایع های روغنی که در پلک شما وجود دارد وظایف خود را به خوبی انجام نداده باشد، این اختلال می تواند در هنگام کاشت ایجاد شود. وظایف این مایع های روغنی به این صورت است که باعث جلوگیری تبخیر اشک می شود. اگر در عملکرد این مایع چشمی موجود در پلک اختلال ایجاد شود باعث بروز خشکی چشم و در نتیجه قرمز شدن چشم شود.

برای درمان این مشکل پس از کاشت مژه قطره ها و پمادهایی وجود دارد که پس از کاشت به طور مداوم تا بهبودی کامل می توانید استفاده کنید. ساییدگی قرنیه نیز می تواند یکی دیگر از علت های به وجود آمدن این مشکل باشد.

اگر این ساییدگی ایجاد شود به طور وضوح قابل مشاهده است. این مشکل می تواند به دلیل وارونگی مژه ها یا عفونت پلک در رابطه با کاشت صورت گیرد.

ساییدگی، گزینه درمانی مختلفی دارد باید به طور کامل توسط پزشک بررسی شود. این درمان ممکن است شامل استفاده از پماد های آنتی بیوتیک و دارو های روان کننده باشند و حتی در بعضی از موارد از لنز های مخصوص با بانداژ استفاده می شود.

خوشبختانه اگر این درمان ها هرچه زودتر انجام شود یک شبه درمان می شوند اما اگر در روند درمان سهل انگاری شود موجب عفونت های شدید و التهاب داخلی چشم شود.

توصیه ای هایی برای کاهش قرمزی چشم بعد از کاشت مژه

در مراحل اولیه درمان می توان به سادگی با قطره چشم های موجود برای رفع این مشکل استفاده کرد تا سطح چشم بهبود یابد. با این قطره ها می تواند اشک مصنوعی یا مایع های روغنی لازم در پلک تامین شود.

مشاهده مطلب
برداشتن مژه کاشته شده به چه صورت است ؟

بهتر است برای کاهش این مشکل در معرض باد های شدید، پنکه و یا کولر قرار نگیرید زیرا باعث تشدید خشکی و در نتیجه قرمزی چشم می شود.

از دستگاه های مرطوب کننده در داخل منزل استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته ی چشم کمی با این کار تامین شود. در زمستان که با خشکی هوا رو به رو هستید بهتر است در این فصل به طور مداوم از این دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی هوا جبران شود.

در پایان، باید این موضوع را در نظر بگیرید که در صورت بروز مشکلات چشمی بعد از کاشت مژه آن را جدی بگیرید به ویژه قرمزی چشم که علائم شایع مشکل چشمی است. اگر سریعا این مشکل درمان شود به سرعت بهبود یافته و جای نگرانی برای افراد مراجع کننده نخواهد بود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران