ماموپلاستی و آشنایی کامل جراحی سینه

0 (0 رای)

جراحی ماموپلاستی سینه

>> ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی سینه روشی است که طی آن می توان اندازه سینه ها را کاهش داد و به رفع افتادگی سینه ها کمک کرد. در حقیقت این جراحی جهت حذف کردن چربی ها و بافت و پوست مازادی که در ناحیه سینه وجود دارد انجام می گیرد.

بانوانی که از داشتن سینه های بزرگ رنج می برند می توانند توسط این جراحی به سایز دلخواه سینه دست پیدا کنند.

ماموپلاستی

>> قبل از جراحی ماموپلاستی سینه

بیمار باید قبل از انجام این جراحی یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشد تا از تمامی فرآیند های انجام جراحی و حتی خطرات و عوارضی که ممکن است داشته باشد کاملا آگاه باشد.

جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه ها ظاهر آن ها را کوچک تر از حالت اولیه نشان خواهد داد و بسیاری از مشکلات ثانویه را از بین خواهد برد.

ماموپلاستی

>> افرادی که جراحی ماموپلاستی را انجام می دهند معمولا چه مشکلاتی دارند؟

این جراحی برای بانوانی انجام می گیرد که دارای سینه هایی بزرگ می باشند و به دنبال آن مشکلات و عوارضی را در نواحی مختلف بدن مشاهده می کنند که تصمیم به کوچک کردن سایز سینه ها خواهند گرفت.

در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره شده است :

1. وجود درد های دائمی در قسمت گردن و شانه ها
  2. ایجاد بثورات پوستی و سوزش های پوست در قسمت زیر سینه
  3. عدم توانایی فرد در انجام برخی از فعالیت های روزانه
  4. ظاهر نامناسب سینه ها و حس خجالت زدگی از بزرگ بودن آن ها
  5. وجود درد های عصبی
  6. بروز مشکل در پوشش لباس

>> کدام افراد کاندید مناسبی برای انجام ماموپلاستی سینه نمی باشند؟

1. بانوانی که مبتلا به بیماری قند هستند.
  2. بانوانی که دارای مشکلات قلبی می باشند.
  3. بانوانی که چاقی بیش از حد دارند.

>> سن مناسب برای انجام جراحی ماموپلاستی

با توجه به اینکه این جراحی دارای محدودیت سنی خاصی نیست و گاهی افراد آنقدر تحت فشار قرار می گیرند که ممکن است در سنین کمتر هم به این عمل رجوع نمایند، لذا باید حتما این نکته را مد نظر قرار داد که اگر سینه های یک فرد کاملا رشد نکرده باشد نمی تواند این جراحی را انجام دهد.

>> خطرات جراحی ماموپلاستی سینه

هر عمل جراحی می تواند عوارض مربوط به خود را داشته باشد که این جراحی نیز استثنا واقع نشده و ممکن است دارای عارضه هایی برای بیماران باشد. به بعضی از این عوارض در ادامه اشاره شده است.

1. ایجاد کبودی که پس از مدتی از بین می رود.
  2. بی حس شدن نوک پستان ها
  3. در برخی از افراد ممکن است مشکل عدم تقارن سینه ها مشاهده شود و گاها پیش آمده که نیاز به جراحی های ثانویه بوده است تا زیبایی و اندازه سینه ها به حالت طبیعی برگردد.

>> پیش مقدمات جراحی ماموپلاستی سینه

قبل از اینکه این جراحی صورت گیرد پزشک متخصص موارد مختلفی را در بیمار بررسی می کند تا پس از عمل به مشکلات ثانویه دچار نشود.

بررسی کامل سوابق پزشکی بیمار

مشاوره با بیمار در مورد انتظاراتی که از این عمل دارد.

آگاهی دادن به بیمار در مورد احتمال وجود زخم و بی حسی سینه ها

ارزیابی دقیق اندازه سینه ها

عکسبرداری از سینه های بیمار جهت درج در پرونده وی

توضیحاتی در مورد نوع بیهوشی که برای بیمار استفاده می شود.

>> مراقبت های قبل از عمل جراحی ماموپلاستی سینه

انجام آزمایشات مورد نیاز

اجتناب از کشیدن سیگار و استفاده از نوشیدنی های الکلی

دارو های ضد انعقاد خون مانند آسپرین و سایر دارو های ضدالتهابی نباید مورد استفاده قرار گیرند.

>> شیوه انجام جراحی ماموپلاستی

انجام این جراحی با توجه به ارزیابی هایی که پزشک متخصص انجام می دهد برای افراد مختلف می تواند کمی متفاوت باشد.

انجام ماموپلاستی سینه از طریق برش

استفاده از لیپوساکشن جهت از بین بردن چربی های مازاد این ناحیه

جراحان اغلب با ایجاد برش در نواحی اطراف و زیرین سینه و با حذف کردن چربی و پوست مازاد آن، سایز سینه ها را تغییر می دهند.

>> مراقبت های بعد از عمل جراحی ماموپلاستی سینه

پس از این جراحی معمولا سینه ها پانسمان شده و با قرار دادن لوله ای باریک در مجاورت بازو ها به خروج مایعات ترشح شده کمک خواهد شد.

ممکن است در مواردی تجویز آنتی بیوتیک ها جهت اجتناب از بروز عفونت لازم باشد.

از آنجایی که پس از انجام این جراحی سینه های فرد حساس می شوند و یا کمی التهاب و تورم را می توان در این ناحیه مشاهده نمود، لذا متخصصین به بیماران خود پیشنهاد می کنند که از سینه بند هایی فشرده استفاده نمایند تا بهتر از این اندام مراقبت و محافظت شود.

پس از گذشت حدود پانزده روز فرد می تواند کم کم برخی از فعالیت های خود را آغاز کند.

بهتر است بیماران نگران وجود زخم ها و یا اسکار این جراحی نباشند چرا که به مرور زمان از بین خواهد رفت.

>> نقش درمانی جراحی ماموپلاستی سینه

متاسفانه برخی از بانوان به علت بزرگ بودن بیش از حد سینه ها با مشکلاتی مانند آرتروز گردن، درد در ناحیه شانه ها، گردن و کمر مواجه می شوند. در برخی از افراد همراه با درد ممکن است حس سوزش یا گِز گِز در این نواحی احساس شود. در واقع این امر سبب می شود تا فشار خاصی به اعصاب اندام های ذکر شده وارد آید و درمان آن یک امر ضروری و لازم خواهد بود.

بروز اگزمای پوستی در نواحی سینه بخصوص بخش زیرین سینه ها و عرق سوز شدن این اندام، درد های قفسه سینه، تنگی نفس و عارضه های تنفسی همگی می تواند به دلیل بزرگ بودن بیش از حد سینه ها در افراد مشاهده شود که بهترین راهکار درمانی آن بهره مندی از نقش درمانی جراحی ماموپلاستی سینه می باشد.

این جراحی سبب می شود که اعتماد بنفس از دست رفته افراد نیز به آن ها بازگردد.

>> نتایج مثبت جراحی ماموپلاستی سینه

در حقیقت می توان گفت که اولین و اساسی ترین اثر مثبتی که در این جراحی وجود دارد کم شدن سطح قابل توجهی از درد های بیمار است که به طور واضح در ناحیه شانه و گردن احساس می شود.

همچنین فرد می تواند فعالیت های جسمانی بیشتری داشته باشد و میزان فعالیت های وی در انجام برخی از کار هایی که توان انجام آن را نداشته است بالاتر رود.

بانوان می توانند پس از انجام جراحی ماموپلاستی سینه کاملا نتایج آن را دریافت کنند ولی باید دقت داشت که ممکن است به ماه ها زمان نیاز باشد تا تمامی زخم ها کاملا درمان شده و التهابات از بین بروند.

خوشبختانه می توان با اطمینان خاطر این موضوع را بیان کرد که نتایج حاصل از این عمل دائمی و ماندگار است و فرد با رعایت سبک زندگی سالم و انجام ورزش های مناسب خواهد توانست نه تنها سلامت سینه ها بلکه تمامی اندام های بدن خود را برای همیشه حفظ نماید.

در این کلینیک پوست و مو هدف ما، رضایت شما مشتریان عزیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماموپلاستی، با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس حاصل فرمایید.

سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی
ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی