زخم های بعد از کاشت ابرو

برخی از افراد ابرو های کم و نازکی دارند که این مشکل به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد. این مشکلات می تواند به جهت عدم تعادل هورمون ها، مداد کشیدن، پیر شدن و سایر مشکلات دیگر به وجود آید. این افراد گاهی اوقات روش درمانی کاشت ابرو را انتخاب می کنند تا بتوانند به طور دائمی مشکل خود را حل کنند.

زخم های بعد از کاشت ابرو

این روش درمانی بعضی اوقات با عوارض هایی همراه است که می تواند برای فرد مراجعه کننده مشکل ساز باشد که البته این مشکلات با انتخاب پزشک زیبایی متخصص و رعایت برخی دیگر از نکات به حداقل میزان خود می رسد.

اما به طور کلی این عارضه ها نمی تواند مانع عملکرد پیوند ابرو شود. یکی از مشکلاتی که می تواند در کاشت ابرو به وجود آید ایجاد زخم در ابرو ها است که بسیار این اتفاق نادری است در ادامه درباره این مشکل  بیشتر توضیح خواهیم داد.

آیا کاشت ابرو باعث ایجاد زخم در ابرو می شود ؟

همانطور که اشاره کردیم پیوند ابرو مثل سایر روش های درمانی دیگر می تواند با عارضه های جانبی همراه باشد یکی از این عارضه های جانبی ایجاد زخم در ابرو است. این مشکل در همه ی افراد به وجود نمی آید و بسیار نادر است.

پزشک متخصصی که این پیوند ابرو را برای شما انجام می دهد می تواند در جلوگیری از بروز این مشکل بسیار نقش پررنگی داشته باشد. اگر کاشت ابرو به طور غلط توسط پزشک متخصص انجام شود می تواند باعث ایجاد زخم و در نهایت به وجود آمدن مشکلاتی دیگر همراه باشد.

زخم های بعد از کاشت ابرو

ایجاد زخم بعد از کاشت ابرو چه نتایجی را در کاشت ابرو دارد ؟

شما در صورتی با این مشکل روبرو می شوید که به پزشکی که مراجعه می کنید در این رابطه با انجام عمل کاشت ابرو بی تجربه باشد و باعث ایجاد زخم در ابروی مراجعه کننده شود. زخم ایجاد شده باعث آسیب رساندن به فولیکول های موهای ابرو شده و در نتیجه ابروهای شما رشد خوبی نخواهد داشت.

دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو

در برخی از موارد در صورت انجام ناصحیح کاشت ابرو، ابروی شما هیچ رشدی نخواهد کرد زیرا فولیکول سالمی در ابروی شما وجود ندارد که این رشد بتواند صورت بگیرد. ممکن است پزشک ناوارد با مشاهده چنین عارضه ای مجددا بخواهد کاشت ابرو را در این ناحیه انجام دهد. چنین کاری مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث بدتر شدن این زخم های ایجاد شده بشود.

برای جلوگیری زخم بعد از کاشت ابرو چه کاری می توان انجام داد ؟

شما برای جلوگیری از این اتفاق نادر بعد از پیوند ابرو در انتخاب پزشک متخصص خود دقت داشته باشید تا بتوانید به بهترین نتیجه کاشت ابرو مورد نظر خود برسید. زیرا بروز زخم بعد از پیوند ابرو،  پزشک شما دخیل است. پس بهتر است قبل از هر گونه اقدامی در مورد پزشک خود انتخاب دقیقی داشته باشید.

اگر پزشکی که در این خصوص انتخاب میکنید دقت نداشته باشید علاوه بر ایجاد زخم می تواند باعث بروز مشکلات دیگر مثل عفونت و در پی آن رشد نکردن موهای کاشته شده ابرو شود.

برای بهبود زخم های ایجاد شده پس از کاشت ابرو چه کارهایی را می توان انجام داد ؟

اگر بعد از کاشت ابرو دچار زخم هایی شدید بهتر است برای درمان سریعا اقدام کنید زیرا اگر درمان های اولیه صورت نگیرد ممکن است این زخم ها باعث بروز عفونت هایی در پوست شما شود. در صورت مواجه شدن با این زخم ها بعد از کاشت ابرو به پزشک مراجعه کنید تا درمان های مورد نیاز را برای شما انجام دهد.

ممکن است پزشک شما برای درمان های این زخم های ایجاد شده پماد های متفاوتی را بر اساس شخص شما تجویز کند و در موارد های حادتر برای جلوگیری از عفونت نیز امکان تجویز قرص وجود خواهد داشت. این موارد کاملا به صلاحدید پزشک زیبایی بستگی دارد.

چه مراقبت هایی برای جلوگیری از عارضه های کاشت ابرو، مانند زخم و عفونت می توان انجام داد ؟

برای جلوگیری از عوارض کاشت ابرو باید از توصیه های جراح خود در این باره کمک بگیرید. بعد از عمل پیوند ابرو پزشک شما توصیه هایی در این خصوص به شما ارائه می دهد. پس از انجام کاشت ابرو باید سعی کنید در محیط هایی قرار نگیرید که آلوده باشد زیرا ممکن است باعث ایجاد باکتری شده و در نتیجه شما با التهاب و عفونت مواجه شوید.

شما برای تمیز نگه داشتن ابروهای کاشت شده بهتر است به حمام بروید و زیر یک دوش ملایم قرار بگیرید با این کار اگر آلودگی در قسمت ابرو شما باشد تمیز می شود. توصیه می شود به مدت یک هفته، دوبار در روز این کار را انجام دهید.

دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو در کلینیک پوست و مو

بعد از هربار تمیز کردن و حمام رفتن از پمادهای ضد باکتریایی که پزشک شما در این خصوص تجویز کرده است استفاده کنید. استفاده از این پماد به شما کمک می کند اگر زخمی در ابرو کاشت شما ایجاد شده است بهبود بیابد.

اگر زخم های ایجاد شده ظاهر خوبی ندارد و برای بیرون رفتن شما مشکل ایجاد می کند می توانید از عینکهای آفتابی برای رفع جلب توجه استفاده کنید.پس از مدتی که موهای جدید شروع به رشد کردن می کنند پزشک متخصص برای جلوگیری از بروز عارضه های دیگر نیز پماد هایی برای شما تجویز خواهد کرد بهتر است از آن ها به طور مکرر استفاده کنید تا به نتیجه ی دلخواه و مدنظر خود برسید.

چه زمانی برای زخم های ایجاد شده پس از کاشت ابرو به پزشک مراجعه کنیم ؟

شما اگر دچار زخم های سطحی شده اید یک امر طبیعی است و جای نگرانی زیادی وجود ندارد. این گونه زخم ها را می توانید در منزل با توجه به نکاتی که ذکر شد درمان کنید. زمانی که این زخم ها با درمان های اولیه مثل شستشو و تمیز نگهداشتن بهبود نیافت و باعث کثیف تر و چرکی شدن زخم شد بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا باعث بروز عفونت های شدید تر نشود و به فولیکول های کاشته شده آسیبی وارد نکند.

همچنین در مواقعی ممکن است فردی که کاشت ابرو را انجام داده  تورم و قرمزی را در ابروی خود مشاهد کند. این علائم تا حد کم طبیعی است اما اگر این تورم و قرمزی ایجاد شده برای مدت زمان طولانی  ادامه داشته و با استفاده از پماد های ضد باکتریایی بهبود نیابد بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا جلوی پیشرفت این عفونت ها را بگیرید.

پیشگیری از زخم های بعد از کاشت ابرو

شما بهتر است قبل از هرگونه اقدامی در خصوص کاشت ابرو، تحقیقات لازم در مورد کلینیکی که برای کاشت ابرو مراجعه می کنید انجام دهید. بهداشت اینگونه کلینیک ها بسیار مهم است است زیرا استفاده از ابزار های بهداشتی و استریل شده در جلوگیری از ایجاد زخم و عفونت بسیار مهم است.

در قدم بعدی پزشکی که پیوند ابرو را برای شما انجام می دهد باید بسیار ماهر باشد زیرا کاشت ابرو عملی است که باید با ظرافت و دقت انجام شود. اگر پزشک متخصص مهارت لازم در این کار نداشته باشد می تواند ناحیه مورد نظر را زخمی کرده در نتیجه با نتیجه ی عکس پیوند ابرو مواجه شوید.

کاشت ابرو با موی بدن چیست؟

این مطلب را نیز در نظر بگیرید که زخم ها و تورم های سطحی پس از کاشت ابرو (Eyebrow transplantation) امری عادی است و برای مراجعه کننده مشکل ساز نخواهد شد. این زخم ها درصورتی مشکل ساز میشوند که سطح وسیعی از ابروها را گرفته باشد و به هیچ وجه بهبود نیابند.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک کاشت ابرو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

کاشت ابرو