درمان آفتاب سوختگی پوست صورت

آفتاب سوختگی را می توان نوعی عارضه در پوست دانست که در اثر قرار گرفتن مستقیم در برابر نور خورشید در بدن افراد ایجاد می شود. در واقع نور خورشید با توجه به اشعه های فرابنفش مضری که دارد می تواند پوست را دچار سوختگی کند.

درمان آفتاب سوختگی پوست صورتعلاوه بر آن ممکن است لک های پوستی نیز در این صورت بر روی پوست شما مشاهده شود. برای اینکه بتوانید آفتاب سوختگی را درمان کنید نیاز دارید که به اطلاعاتی در این زمینه دست پیدا کنید. برخی از راهکارهای طبیعی وجود دارند که می توانند در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر واقع شوند.

خوشبختانه این عارضه پوستی می تواند در کمترین زمان ممکن درمان شود و نیازی به نگرانی در این مورد نیست. در ادامه مطلب می خواهیم شما را با روش های متنوعی که برای درمان طبیعی آفتاب سوختگی وجود دارد، آشنا کنیم.

درمان آفتاب سوختگی پوست صورتآلوئه ورا درمانی شگفت انگیز برای آفتاب سوختگی

شاید در باور بسیاری از افراد بهترین درمان برای آفتاب سوختگی را بتوان ایجاد سرما در پوست دانست. در واقع باید بگوییم برخی از گیاهان طبیعی می توانند بهتر از این روش برای درمان این معضل مورد استفاده قرار گیرند.

آلوئه ورا را می توان یکی از بهترین گیاهانی دانست که در درمان آفتاب سوختگی می تواند بسیار موثر واقع شود. با توجه به تحقیقات و آزمایشات متعددی که در زمینه فواید آلوئه ورا صورت گرفته است می توان گفت که در این گیاه ماده ای وجود دارد که خاصیت ضد التهابی در خود دارد.

با توجه به تولیدات پزشکی و زیبایی گسترده ای که از طریق این گیاه صورت گرفته است، در زمینه پزشکی انواع و اقسام محصولات بهداشتی و درمانی از این گیاه می تواند برای درمان آفتاب سوختگی استفاده شود.

همچنین استفاده طبیعی از این گیاه بر روی پوست های سوخته شده توسط آفتاب می تواند تاثیرات موثرتری را به همراه داشته باشد. با جداسازی ژل داخل در لایه زیرین آلوئه ورا می توانید آن را روی پوست خود بمالید و تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

اسید هیالورونیک برای از بین بردن آفتاب سوختگی

بی شک تاثیر اسید هیالورونیک برای ایجاد کلاژن سازی پوست و جوانسازی به عنوان نوعی ماده طبیعی در پوست کاربرد دارد. این ماده در بدن هر فردی به صورت طبیعی ایجاد می شود تا بتواند به جوانسازی پوست و درمان مشکلات پوستی نظیر آفتاب سوختگی کمک کند.

در برخی از مواقع این ماده ممکن است بنا به شرایطی به مقادیر کمی در بدن تولید شود. در این صورت می توانید از سرم پوست با مواد آبرسان طبیعی برای تولید بیشتر این ماده در بدن خود استفاده کنید. این هیدراتور طبیعی می تواند سریعتر به بهبودی پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی شده اند، کمک کند.

ماست یونانی ماده ای پرکاربرد در درمان پوست های سوخته شده توسط آفتاب

پوست های آفتاب سوخته نیاز به ترمیم دارند تا بتوانند به سرعت بهبود یابند. برای این منظور باید به تغذیه پوست در این شرایط بیشتر از پیش توجه کرد. همانطور که ما برای زنده ماندن به غذا و مواد مفید نیاز داریم پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی شده اند باید بتوانند با مواد طبیعی رطوبت مورد نیاز خود را به دست آورند تا به صورت خود به خود به ترمیم ناحیه سوخته شده بپردازند. یکی از مواد مفیدی که برای درمان طبیعی آفتاب سوختگی مورد نیاز است را می توان اسید لاکتیک دانست.

این ماده را می توانید به راحتی در ترکیبات ماست یونانی مشاهده کنید. با توجه به خاصیت ضد التهابی اسید لاکتیک، استفاده از آن برای درمان پوست های آفتاب سوخته بسیار موثر است. این نوع ماست با توجه به غلظت بالاتری که نسبت به انواع ماست های دیگر دارد می تواند به عنوان نوعی از پروبیوتیک به صورت موضعی روی پوست های آسیب دیده مورد استفاده واقع شود.

این امر می تواند از قرمزی و التهاب ایجاد شده توسط نور خورشید روی پوست بکاهد و از این طریق درمان پوست های آفتاب سوخته را سریع تر کند. می توانید از ماست یونانی به صورت ماسک روی قسمت هایی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده است استفاده کنید و بعد از 15 دقیقه پوست خود را بشویید.

چای سبز درمانگری بی نظیر در درمان طبیعی آفتاب سوختگی

استفاده از چای سبز به صورت طبیعی می تواند به درمان طبیعی آفتاب سوختگی کمک کند. چای سبز به دلیل داشتن ترکیب پلی فنول می تواند خاصیت ضد التهابی داشته باشد. به همین دلیل پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی شده اند به این صورت از التهاب آنها کاسته می شود.

در واقع کمپرس های چای سبز می توانند یکی از بهترین درمان ها در این خصوص مطرح شوند. می توانید ماسک چای سبز را روی پوست خود به مدت یک ربع بمالید تا التهابات و قرمزی پوست شما کمتر شود.

درمان آفتاب سوختگی با سرکه سفید

بی شک پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی هستند ممکن است دچار آلودگی هایی در سطح خود باشند. این امر می تواند در صورت درمان نشدن آلودگی های پوستی را گسترش دهد. برای این منظور نوعی درمان طبیعی آفتاب سوختگی وجود دارد که می تواند روند بهبودی این معضل پوستی را سریع تر کند.

سرکه سفید با توجه به خاصیت تسکین دهندگی که دارد می تواند درد و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را کمتر کند و از آلوده شدن پوست جلوگیری کند. این درمانگر طبیعی را بر روی نقاط آسیب دیده پوست خود بمالید تا معجزه آن را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنید.

سرکه سفید به دلیل داشتن موادی مانند اسید استیک می تواند به عنوان ضد عفونی کننده پوست، ماده ای بسیار پرمصرف باشد. به همین دلیل می توان از سرکه سفید به عنوان نوعی درمان طبیعی آفتاب سوختگی استفاده کنید.

عسل طبیعی و درمان طبیعی آفتاب سوختگی

درمان های طبیعی بسیاری برای بهبود علائم پوست های آفتاب سوخته وجود دارد. در این بین می توان عسل را ماده ای بسیار موثر در این درمان ها دانست. طبق تحقیقاتی که درمورد این ماده صورت گرفته است بی شک تاثیرات و فواید عسل طبیعی بر کسی پوشیده نیست.

با این وجود این ماده با قرارگیری روی پوست های آفتاب سوخته می تواند به عنوان درمان طبیعی آفتاب سوختگی مورد استفاده واقع شود. این ماده می تواند در سرعت بخشیدن به بهبودی پوست، کاهش عفونت های پوستی، از بین بردن درد و سوزش های پوست آفتاب خورده تاثیرات زیادتری را در مقایسه با کرم های آنتی بیوتیک داشته باشد.

روغن اسطوخودوس و آفتاب سوختگی

خواص درمانی این روغن اولین بار توسط شیمیدانی فرانسوی کشف شد. زمانی که به طور تصادفی پوست این فرد دچار سوختگی شد با فرو بردن آن در گلدانی که حاوی اسانس اسطوخودوس بود دریافت که درد ایجاد شده در اثر استفاده از این روغن کاهش پیدا کرد.

از آن زمان تا کنون از روغن اسطوخودوس برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی نظیر آفتاب سوختگی به وفور استفاده می شود. این روغن را می توانید با کمی آب مخلوط کنید و قبل از رفتن در زیر نور شدید خورشید روی پوست خود بمالید.

در این صورت دچار آفتاب سوختگی نمی شوید. همچنین این روغن را می توانید با انواع مواد طبیعی دیگر مانند ژل گیاه آلوئه ورا ترکیب کنید و به عنوان درمان طبیعی آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار دهید. با توجه به ضد التهابی بودن این روغن از آن در پزشکی استفاده های فراوانی نیز می شود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.