لیپوماتیک

لیپوماتیک سینه در زنان چیست؟

لیپوماتیک سینه در زنان

لیپوماتیک سینه در زنان برای آن دسته از بانوان کاربرد دارد که به علت داشتن سینه هایی بزرگ تر از حد طبیعی، از درد گردن، پشت، کمر و … رنج می برند. زنان اکثرا مایلند که سینه هایی نرمال و متناسب با اندامشان داشته باشند.

لیپوماتیک سینه به عنوان یک عمل زیبایی بدون عارضه جهت کاهش دادن سایز سینه در بانوان کارایی قابل توجهی دارد.

سینه یکی از مهمترین اندام های بدن زنان می باشد که تناسب سایز آن با سایر اندام های بدن، در حس اعتماد به نفس و یا شرمساری آنها تاثیر مستقیم خواهد داشت.

دریافت کد تخفیف لیپوماتیک در کلینیک رز + مشاوره رایگان

( کلینیک رز اولین ارائه دهنده مقالات پزشکی صوتی و متنی در ایران )

اگر قصد دارید این مقاله را به صورت صوتی گوش نمایید، بر روی player زیر کلیک نمایید.

جلسه مشاوره جهت انجام لیپوماتیک سینه در زنان

در جلسه مشاوره لیپوماتیک سینه در زنان، جراح ابتدا پستان ها را معاینه می کند و نظر شما را برای تعیین میزان کوچک شدن آن ها خواهد پرسید. بهتر است بدانیم که میزان موفقیت یک جراحی لیپوماتیک بستگی به میزان پذیرا بودن فرد و بیان صادقانه آنچه که از جراحی انتظار دارد، خواهد داشت.

پزشک در جلسه مشاوره در مورد سبک زندگی، میزان سلامت، جراحی های قبلی و … سوالاتی از بیمار می پرسد و او را در زمینه های مختلف کاملا راهنمایی خواهد کرد.

لیپوماتیک سینه در زنان

سلامتی بیمار برای پزشک اولین اولویت را داراست و هر موضوعی که آن را به خطر بیندازد و موجب ناراحتی جسمی یا روحی بیمار شود عمل را به تعویق می اندازد.

آماده سازی برای لیپوماتیک سینه در زنان

لیپوماتیک نوعی جراحیست که با استفاده از بی حسی موضعی انجام خواهد شد. جهت آماده سازی برای انجام عمل لیپوماتیک سینه در زنان پزشک به بیمار می گوید که باید چه نکاتی را رعایت کند تا بهترین نتیجه را دریافت کند.

به طور معمول از 6 هفته قبل از انجام جراحی زیبایی لیپوماتیک، مصرف الکل و سیگار باید کاملا قطع شود.

مصرف قرص آسپیرین، دارو های ضد انعقاد خون و تمامی مکمل های گیاهی باید کنار گذاشته شود. انجام آزمایشات لازم قبل از عمل باید صورت گیرد و پزشک آن ها را مورد بررسی قرار دهد.

آیا لیپوماتیک سینه به آزمایش‌ های خاصی نیاز دارد؟

ماموگرافی بررسی سینه ها برای اطمینان از صحت سلامت فرد می باشد. اگرچه برخی از پزشکان بر این باورند که ماموگرافی تنها باید در شرایط خاص انجام شود، اما بسیاری از پزشکان توصیه می کنند قبل از لیپوماتیک سینه این آزمایش انجام شود.

اینکه مراجعه کننده در چه رده سنی بوده و اینکه آیا سابقه پزشکی خاصی در خانواده شخص در این ناحیه از اندام وجود دارد یا خیر، برای پزشک حائز اهمیت است.

جهت انجام این عمل و همچنین برای اطمینان یافتن پزشک از سلامت بیمار، انجام ماموگرام یکبار قبل از عمل و یکبار هم پس از گذشت یکسال بعد از عمل، نیاز است.

لیپوماتیک به دلیل برداشتن و کاهش سایز سینه ها، می تواند اسکار و یا زخم هایی بر بافت سینه ایجاد نماید. پس از درمان نیز انجام این ماموگرافی مفید می باشد. همچنین پس از درمان، حجم سینه ها کاهش یافته و انجام این آزمایش راحت تر خواهد بود زیرا بافت و حجم کمتری برای فشرده سازی وجود خواهد داشت.

قبل از رفتن بیمار به جلسه اول مشاوره بهتر است که ابتدا یک سونوگرافی از سینه ها انجام شود و به همراه این آزمایش فرد برای مشاوره به پزشک خود مراجعه کند تا وی از سطح چربی مازاد در این ناحیه کاملا آگاه باشد.

چگونگی انجام عمل لیپوماتیک سینه‌ در زنان

عمل لیپوماتیک سینه معمولا از یک تا دو ساعت به طول خواهد انجامید.

ماده بی حس کننده را به اندام مورد نظر تزریق می کنند و برش هایی که عموما کمتر از یک سانتیمتر می باشد در نواحی مد نظر پزشک زده خواهد شد تا علاوه بر اینکه کمترین دید را دارد، بهترین تخلیه سازی نیز انجام شود. ابزار کانولا با حرکات چرخشی که دارد چربی ها کاملا تخریب و خورد می کند و به خارج از بافت پستان انتقال می دهد.

بهبودی سریع مراجعه کننده، بازیابی موفقیت آمیز فرد و کاهش سایز سینه ها با حداقل درد از دلایل محبوبیت این روش درمانی می باشند. لیپوماتیک سینه حتی می تواند تا 50 درصد اندازه و حجم سینه ها را کاهش داده و به لیفت سینه به سمت بالا کمک نماید.

اینکه سینه ها کمی به سمت بالا سوق پیدا می کنند، دلیل بر کاهش وزن هر سینه می باشد. زیرا کاهش وزن موجب شده که خصوصیات الاستیک طبیعی سینه ها منقبض شوند و در نتیجه آن، سینه ها به سمت بالا متمایل شوند.

همچنین توجه داشته باشید که شکل ظاهری پستان ها پس از درمان دچار تغییر نخواهد شد و با سینه های قبل از عمل تنها از نظر سایز تفاوت داشته و کوچک تر شده است.

پس از عمل جراحی لیپوماتیک

درد و تورم بعد از لیپوماتیک یک امر بسیار طبیعی است. فرد می تواند همان روز ترخیص شود و به منزل برود. پانسمان های روی زخم باید چند روزی روی آن ها قرار بگیرند و مرتب تعویض شوند. زخم های بیمار پس از یک هفته بررسی می شوند تا از عدم وجود عفونت اطمینان حاصل شود.

خوشبختانه لیپوماتیک سینه در زنان که برای کاهش اندازه پستان ها انجام می شود، دوره بهبودی بسیار سریعی دارد و فرد می تواند پس از سه روز دوره نقاهت به فعالیت های عادی روزانه خود بازگردد.

البته این زمان بهبودی، به میزان بازیابی و بهبودی طبیعی بدن و حجم جراحی انجام شده، بستگی خواهد داشت. برای 24 ساعت اول پس از درمان، به کمک شخصی برای مراقبت از شما احتیاج خواهد بود.

بطور مثال زمانی که قصد انجام تعویض لباس خود را دارید باید شخصی همراهیتان کند زیرا تا چند روز نباید هیچ گونه حرکتی در ناحیه سینه ها و شانه های خود داشته باشید.

ممکن است پس از گذشت دو روز از انجام درمان، احساس درد داشته باشید بنابراین پزشک متخصص برای به حداقل رساندن درد در این دوره، داروهای مسکن و ضددرد تجویز خواهد کرد. علاوه بر داروهای مسکن می توانید از یخ نیز برای کاهش درد این ناحیه استفاده نمایید.

به این صورت که یخ را در قسمت بالای سینه ها قرار داده و کمی صبر نمایید تا درد برطرف شود.

از چه نوع لباسی پس از لیپوماتیک سینه استفاده شود؟

به طور معمول بعد از لیپوماتیک سینه جهت فشرده سازی اندام و خوش فرم شدن آن تا یک هفته از لباس مخصوصی استفاده می شود. بعد از آن پوشیدن یک سوتین محافظ به مدت یکماه توصیه می شود.

پزشکان بر این باورند که استفاده از یک سوتین ورزشی یا سوتینی که بتواند از سینه محافظت کند و موجب افتادگی آن ها نشود، نیز مناسب است.

در انتخاب سوتین باید دقت کرد که از نوع سیم دار نباشد و فشار مازادی به بافت پستان و یا ناحیه زیرین پستان ها وارد نکند.

مزایای لیپوماتیک سینه در زنان چیست؟

اگرچه لیپوماتیک سینه به عنوان نوعی درمان زیبایی شناخته شده است، اما برای بسیاری از درمان های پزشکی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در حالت کلی مزایای لیپوماتیک سینه در زنان عبارت است از:

1. لیپوماتیک سینه در مقایسه با سایر جراحی های کوچک کردن سینه کمتر تهاجمی است و عارضه خاصی را به دنبال ندارد.
  2. لیپوماتیک ناحیه سینه دقیقا مانند سایر روش های کوچک کردن سینه ها و حتی بهتر از آن ها عمل می کند و با کاهش دادن چربی های این ناحیه از بسیاری از درد های ناحیه گردن، شانه، کمر و … می کاهد.
  3. نیازی به بیهوشی عمومی و کامل ندارد و با بی حسی می توان به راحتی این عمل را انجام داد.
  4. در مقایسه با جراحی سینه این روش با داشتن زخم هایی کوچک که پس از مدتی به سرعت بهبود می یابند، کمتر تهاجمی می باشد.
  5. بهبود یافتن بسیار سریع است و دوره نقاهت کوتاه مدت می باشد.
  6. عمل زیبایی لیپوماتیک سینه بسیار راحت تر، دارای هزینه کمتر و ایمن تر است.
  7. موجب لیفت سینه ها به سمت بالا شده و در بهبودی ظاهر اندام تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  8. سوتین، لباس و سایر پوشاک، راحت تر و جذاب تر در بدن قرار خواهند گرفت.
  9. داشتن سینه هایی خوش فرم موجب افزایش اعتماد به نفس شده و فرد به راحتی می تواند در مجامع عمومی حاضر شود.

لیپوماتیک سینه دارای مزایای بیشتری بوده و موارد نام برده شده تنها تعداد اندکی از مزایای پیکرتراشی سینه می باشند.

هر فرد با توجه به دارا بودن شرایط و مشکلاتی قبل از درمان، به مزایای منحصر بفردی از این درمان دست خواهد یافت بنابراین هر کس تجربه و حسی متفاوت با دیگری پس از درمان خواهد داشت.

چه کسی کاندید مناسب لیپوماتیک سینه است؟

سینه های بزرگ علاوه بر مشکلات سلامتی و جسمانی می تواند بر سلامت عاطفی فرد نیز تاثیرگذار باشد. منظور از به خطر افتادن سلامت جسمانی، مختل کردن زندگی سالم مراجعه کننده می باشد. اگر شما نیز از داشتن سینه های بزرگ رنج می برید، ممکن است تجربه داشتن درد در این ناحیه را داشته باشید. این درد ناشی از وزن اضافی بافت های موجود در سینه می باشد.

بانوان با سینه های بسیار بزرگ و سنگین که هم موجب ناراحتی آن ها از شکل ظاهری سینه ها خواهد شد و هم درد های نواحی دیگر بدن را به همراه دارد، بهترین کاندید برای انجام این عمل می باشند.

همچنین فرد باید از لحاظ جسمی، دارای بدنی سالم بوده و دارای بیماری و یا مشکلی خاص در این ناحیه نباشد.

کاندید های مناسب لیپوماتیک سینه در زنان معیار های زیر را دارا می باشند:

1. زنان با مقادیر بالای چربی در ناحیه سینه
  2. زنانی که یائسه شده اند و بافت پستان های آن ها دارای مقادیر چربی مازاد است. (بعد از دوران یائسگی بیشتر بافت پستان ها را چربی به خود اختصاص می دهد.)
  3. زنان مسن که سینه های بزرگ دارند و حس سنگینی سبب ایجاد درد در شانه و سایر اندام ها شده است. البته آن ها تنها تا زمانی که کلاژن پوست کارا داشته باشند می توانند برای این عمل اقدام کنند.
  4. زنان جوان که با توجه به سن کمی که دارند اما به علت اضافه وزن سینه هایی بزرگ دارند که مملو از بافت های چربی می باشد و ظاهر و استایل بدن آن ها را برهم زده است.
  5. فردی که از lipomatic انتظارات واگرایانه ای داشته و از نتایج نهایی تا حد زیادی مطلع باشد.
  6.   فرد مراجعه کننده باید از مصرف سیگار و سایر موادی که دارای نیکوتین می باشند، به دور بوده و اگر از دخانیات استعمال می نمایند، ملزم به ترک آن باشد.
  7. افرادی که سینه های بزرگ آنها مانع انجام فعالیت های بدنی شده است.
  8. اگر دچار تحریک پوستی در زیر پستان شده اید.

آیا لیپوماتیک سینه در زنان موجب ایجاد زخم یا تغییر در نوک پستان ها می شود؟

برش هایی که برای انجام عمل لیپوماتیک سینه به کار می رود بسیار کوچک است و یک الی دو میلی متر می باشد.

این برش ها زیر سینه و زیر بغل زده می شود و در زمانی اندک بهبود یافته و خوب خواهند شد. خوشبختانه این برش ها به بخیه زدن نیازی ندارند و پس از بهبودی تشخیص داده نمی شوند.

هیچ تغییری در ناحیه نوک پستان ها ایجاد نمی شود چرا که ابزار کانولا اصلا با این ناحیه برخورد نخواهد داشت و تنها چربی های مازاد تخلیه می شوند.

ایجاد زخم یا حساسیت بیشتر مربوط به جراحی های سینه است که با برش T شکل انجام می شود و ممکن است برای سایر نواحی حساسیت هایی به وجود آورد.

در این نوع از روش های کاهش حجم سینه، به دلیل آسیب رسیدن به مجاری شیر، ممکن است فرد قادر به استفاده از شیر مادر برای تغذیه فرزند خود نباشد.

همچنین ممکن است خونرسانی به نوک سینه ها از بین رفته و نوک سینه ها دچار مشکل شوند. این مورد بیشتر در افرادی به وجود خواهد آمد که سیگاری بوده و یا دارای گردش خونی ضعیف در سینه ها می باشند.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد لیپوماتیک و مراقبت های بعد از آن مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.