درمان قرمزی پوست صورت

>> درمان قرمزی پوست

درمان قرمزی پوست به هر دلیلی که علائم قرمزی روی پوست ظاهر شده باشند با روش های مناسب در مراقبت های پوست قابل درمان می باشد. برای تسکین قرمزی روی پوست صورت و بدن می توان راه های مناسبی را در نظر گرفت.

درمان قرمزی پوست

قرمزی پوست به دلایل مختلف از جمله بیماری های پوستی از قبیل اگزما، آکنه، لوپوس، زارسه و یا پارگی مویرگ ها همین طور به دلایلی مانند خشکی پوست ایجاد می گردد. اگر روی پوست علائمی از قرمزی و یا لکه های قرمز رنگ خودنمایی کند بهتر است که به فکر درمان باشید.

درمان قرمزی پوست

کاهش قرمز شدن در پوست با احساس ناراحتی برای فرد همراه می باشد و می تواند منجر به التهاب و درد در نواحی قرمز شده باشد از این رو بهتر است که از مراقبت های پوست که این علائم را تسکین می دهند به شیوه های مناسب بهره مند شد.

برخی از عوامل محیطی مانند استرس و اضطراب زیاد می توانند سبب بروز علائم قرمز رنگ روی پوست شوند. به همین ترتیب مصرف نوشیدنی های الکلی نیز می تواند با عوارضی از قبیل قرمزی همراه باشد.

راه های ساده به صورت خانگی برای تسکین قرمزی پوست در مراقبت های پوست وجود دارد که عبارتند از:

کمپرس سرد : کمپرس سرد از موارد مهمی است که می تواند قرمزی را به اندازه بسیار زیادی تسکین دهد. سرما از مواردی می باشد که سبب می شود رگ های خونی که زیر پوست وجود دارند منقبض شده و این امر باعث کاهش قرمزی پوست می شود و علائم را به حداقل ممکن می رساند.

استفاده از کمپرس سرد به همین ترتیب باعث می شود که التهاب ایجاد شده و احساس ناراحتی نیز کمتر شود. برای نتیجه گیری بهتر می توان کمپرس سرد را به صورت یخ های نازکی که داخل حوله پیچیده شده اند روی پوست حرکت داد و پس از یک استراحت  دقیقه ای دوباره این کار را تکرار کنید.

به هیچ عنوان نباید یخ به صورت مستقیم روی پوست قرار بگیرد زیرا باعث می شود که سلول های پوستی دچار آسیب دیدگی شوند.

>> ترکیبات مناسب برای درمان قرمزی پوست

ژل آلوئه ورا به عنوان یکی از مواد طبیعی شناخته می شود که می تواند برای برطرف کردن قرمزی پوست موثر باشد. به عنوان یک ماده التیام بخش می توان از این ماده و ویژگی های مفید آن در مراقبت های پوست بهره مند شد.

به عنوان یکی از روش های کاهش التهاب و خشکی روی پوست صورت و بدن می توان از این ماده به مقدار مناسب استفاده کرد. بعد از مصرف ژل روی پوست بهتر است که با آب ولرم صورت و پوست را شستشو داده و خشک کنید.

تکرار این عمل می تواند قرمزی را به بهترین شکل ممکن برطرف نماید.

جو دو سر به عنوان یکی از مواد طبیعی دیگر است که برای برطرف کردن قرمزی پوست کاربرد دار که اگر به صورت خیس خورده استفاده شود و له شده و باز باشد می توان از آن بهره کافی را برد.

جهت مراقبت های پوست با جو دو سر خشکی پوست به دلیل ویژگی بارز مرطوب کنندگی این ماده رفع می شود.

از آنجایی که جو دوسر می تواند سبب شود که PH پوست به شکل مطلوبی تعدیل شود از این رو در سلامت پوست نقش بسزایی دارد و می تواند علائم ایجاد التهاب را روی پوست به حداقل ممکن برساند.

به عنوان یکی از مواد طبیعی که خاصیت خنک کنندگی در مراقبت های پوست برای کاهش قرمزی پوست دارد می توان خیار را نام برد. خیار به دلیل این که شامل مواد معدنی و ویتامین های گوناگون می باشد می تواند آبرسانی را به پوست به مقدار بسیار قابل توجهی افزایش دهد.

خیار خاصیت قابض کنندگی دارد از این رو می تواند رگ های خون را به شکل مناسبی منقبض کند از این جهت قرمزی را کم خواهد کرد. خارش و تورم روی پوست صورت و بدن با استفاده از خیار امکان پذیر می باشد و یکی از راه های ساده اما مفید برای این امر می باشد.

از آنجایی که قرمزی پوست به دلایل مختلف ایجاد می شود و شرایط آب و هوایی نیز می توانند به وجود آورنده این امر باشند راه های درمانی و مراقبت های پوست ممکن است با تنوع بالایی همراه باشد.

اگر در هوای خیلی سرد به مدت طولانی قرار بگیرید و یا مدت زمانی طولانی در هوای گرم باشید همین طور عوامل استرس زا و در معرض این گونه عوامل بودن سبب می شود که قرمزی و التهاب پوست خود را شدیدتر نشان بدهند.

اگر قرمزی پوست به دلیل وجود بیماری های مانند افزایش فشار خون و یا بیماری های خاص دیگر باشد باید به فکر درمان بود و با پزشک در این زمینه مشورت نمود. گاهی پس از درمان و مصرف داروهای تجویز شده این علائم به خودی خود از بین می روند.

>> نکات مهم در مراقبت های پوست برای درمان قرمزی پوست

بهتر است که قبل از استفاده از مواد آرایشی و یا هر نوع کرم ضد آفتاب باید آن را بر روی پوست خود تست کنید. برخی مواقع حساسیت به ترکیبات شیمیایی عامل به وجود آورنده قرمزی و التهاب هستند.

در ضمن جهت مراقبت های پوست توصیه می شود از لوازم آرایشی اصل و معتبر که  دارای تاریخ مصرف می باشند استفاده شود.

گاهش عوامل ارثی و سابقه خانوادگی می توانند قرمزی را در پوست به وجود آورند که با مراقبت های پوست به صورت ساده می توان اثر این عوامل را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

واکنش های آلرژیک که در فصول مختلف برای افراد به وجود می آید می تواند در پوست صورت افراد حساس با علائمی مانند تورم و التهاب همین طور قرمزی همراه باشد. از این رو می توان با درمان مناسب واکنش های آلرژیک را از بین برده و قرمزی پوست را نیز تعدیل کرد.

هر یک از علائم ایجاد کننده قرمزی پوست باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند و این علائم هر کدام می توانند نشانه ای خاص برای درمان مناسب باشند.

از مواد دیگری که می تواند قرمزی پوست را کم کند چای سبز است. در مراقبت های پوست گفته می شود به این دلیل که چای سبز دارای خاصیت جوان سازی برای پوست می باشد می تواند علائم قرمزی را به بهترین شکل ممکن رفع کند.

استفاده از صابون ها و مواد شیمیایی حساسیت زا می تواند از موارد برانگیزاننده پوست و ایجاد قرمزی باشد. بهتر است از صابون ها و شوینده های ملایم جهت این امر استفاده کنید.

اگر پس از شستن صورت از مرطوب کننده های مناسب و لوسیون های مخصوص استفاده کنید در نتیجه علائم خشکی روی پوست شما کم می شود و در نتیجه می توانید قرمزی را کمتر روی پوست خود مشاهده نمایید.

صورت خود را همیشه پاکیزه نگه دارید. در مراقبت های پوست توصیه می شود آلودگی ها را از پوست خود پاک کرده و هیچ گاه با آرایش نخوابید تا مواد شیمیایی و انواع باکتری ها در بافت پوست شما نفوذ نکنند.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده تمامی خدمات پوست و مو و زیبایی اعم از تزریق چربی و … می باشد.