درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)

تجمع مایع بعد از عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی را می توان یکی از عمل های زیبایی دانست که برای ایجاد تناسب اندام در شکم افراد صورت می گیرد تا چربی های اضافی شکم را بتوان از این طریق برداشت و عضله های شکمی را سفت کرد.

تجمع مایع بعد از عمل ابدومینوپلاستی ابدومینوپلاستی در افرادی استفاده می شود که دارای حاملکی های متعددی بوده اند و یا به هر دلیلی پوست شکم آنها دارای افتادگی و یا کشیدگی در خود است.

نمی توان از Abdominoplasty برای کم کردن وزن استفاده کرد. زیرا ابدومینوپلاستی نوعی عمل زیبایی است که باید در افرادی انجام شود که با استفاده از رژیم غذایی مناسب به وزن ثابتی رسیده اند ولی پوست شکم آنها در اثر لاغری دچار افتادگی است و یا در اثر زایمان عضله و بافت شکمی آنها از هم فاصله گرفته است.

تجمع مایع بعد از عمل ابدومینوپلاستی می توان از طریق مختلف جراحی شکم را برای افراد انجام داد. پزشک متخصص با استفاده از آزمایشات بسیاری که انجام می دهد می تواند روش مناسبی را برای انجام ابدومینوپلاستی برای افراد مختلف با توجه به شرایط بدنی آنها تجویز کند.

از آنجایی که ابدومینوپلاستی عمل جراحی است که فرد در طی آن باید بیهوش شود، بعد از عمل حتما این افراد با عوارضی روبرو می شوند که باید با رعایت نکات پزشکی و توصیه های پزشک این عوارض را به حداقل برسانند. یکی از این عوارض را می توان تجمع آب در شکم بعد از Abdominoplasty دانست.

بعد از ابدومینوپلاستی چه عوارضی رخ خواهد داد؟

همانطور که می دانیم ابدومینوپلاستی نوعی عمل زیبایی است که باید در افرادی انجام شود که می خواهند در فرم شکم و پوست خود به زیبایی برسند. این افراد با رژیم غذایی مناسب و ورزش های متنوع به سطحی از وزن ایده آل رسیده اند اما بافت چربی در شکم آنها باقی مانده است.

این افراد ممکن است در اثر رژیم های کاهش وزن پوست شکم آنها دارای کشیدگی و افتادگی در خود شده باشد که در این صورت می توانند با ابدومینوپلاستی از شر پوست های اضافی شکم خود خلاص شوند.

همانطور که می دانیم هر عمل زیبایی دارای عوارض مخصوص به خود است.

ایجاد این عوارض می تواند در همه افراد مشاهده شود. اما در برخی از مواقع شدت ایجاد این عوارض می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. این امر نیز به دلایل مختلفی بستگی دارد. تخصص جراحی که ابدومینوپلاستی را برای شما انجام می دهد می تواند تا حدود زیادی از ایجاد عوارض جدی در شما بکاهد.

مشاهده مطلب
چه اشخاصی مناسب ابدومینوپلاستی هستند ؟

جراح متخصص جراحی شکم باید از روش های جراحی به روز و جدید برای برداشتن چربی اضافی شکم استفاده کند تا امکان ایجاد این عوارض به حداقل برسد.

همچنین رعایت نکاتی که پزشک به شما توصیه می کند تا بعد از جراحی Abdominoplasty انجام دهید نیز می تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که در کم کردن عوارض بعد از ابدومینوپلاستی و ایجاد بهبودی سریع تر باید توسط شما انجام شود.

با این حال بسیاری از عوارض عمومی بعد از جراحی شکم می تواند برای شما رخ دهد که می توانیم به صورت زیر به آنها اشاره کنیم.

1. تجمع مایعات در بدن
  2.   ایجاد درد در نواحی که تحت جراحی قرار گرفته است.
  3.   وجود تورم در بافت های داخلی شکم
  4.   ایجاد قرمزی به دلیل ایجاد عفونت در محل هایی که بخیه در آنجا صورت گرفته است.
  5.   امکان ایجاد عفونت
  6.   خونریزی در بافت های شکمی
  7.   به جا ماندن جای زخم بخیه
  8.   تغییرات رنگ پوست به دلیل ایجاد تورمات پوستی
  9.   شل شدن مجدد پوست شکم
  10.   ترومبوز وریدی و ایجاد عوارض قلبی
  11.   غیر همسان سازی دو طرف شکم
  12.   عوارضی نظیر کمردرد، گردن درد و سردرد های مزمن در اثر بیهوشی کامل
  13.   ایجاد لخته های پوستی
  14.   از بین رفت بافت چربی عمیق پوست
  15. امکان انجام جراحی مجدد

و بسیاری دیگر از عوارضی که ممکن است بعد از ابدومینوپلاستی با آنها مواجه شوید. این عوارض ممکن است در هر فردی به گونه ای بروز دهد. بنابراین باید قبل از Abdominoplasty از همه این عوارض به طور کامل مطلع باشید تا پزشک برای شما جراحی شکم را انجام دهد.

کنترل و مدیریت عوارض بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از Abdominoplasty می توانید به راحتی از ایجاد اینگونه عوارض بکاهید. در واقع پزشک شما بعد از جراحی شکم به شما توصیه های لازم پزشکی را می کند تا بتوانید این عوارض را کمتر کنید و راحت تر با آن کنار بیاید تا درمان کامل صورت گیرد. می توانید از طریق روش های زیر بهبودی خود را سریع تر کنید.

1. استفاده از آنتی بیوتیک های توصیه شده برای جلوگیری از ایجاد عفونت های احتمالی در محل بخیه ها
  2.   مصرف مسکن های ضد درد
  3.   عوض کردن پانسمان و ضدعفونی کردن زخم
  4.   بلند نکردن اجسام سنگین تا یکی دو هفته بعد از جراحی Abdominoplasty
  5.   استراحت و خواب کافی بعد از جراحی شکم
  6.   داشتن تغذیه مناسب برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی
  7.   چکاپ توسط دکتر هر از چند گاهی بعد از ابدومینوپلاستی
ابدومینوپلاستی بازو و تاثیرات آن

آیا بعد از ابدومینوپلاستی مایعی در بدن جمع خواهد شد؟

ایجاد مایع در بدن بعد از هر عمل جراحی ممکن است رخ دهد. به دلیل اینکه در عمل جراحی شکم، بافت بدن برش داده می شود و عروق لنفاوی بافت آسیب می بیند. به دلیل اینکه رگ ها و بافت های که در Abdominoplasty قطع شده اند دچار التهاب می شوند.

در اثر ایجاد التهابف مایعی در بدن جمع می شود که می تواند از جمله عوارض بعد از ابدومینوپلاستی عنوان شود.

ایجاد مایعات می تواند با ایجاد درد و تورم در بافت های بدن قابل تشخیص باشد. این التهابات می توانند در زیر پوست مایعی به رنگ زرد متمایل به سفید ایجاد کنند که به آن سروز گفته می شود.

این مواد را می توان اغلب در تاول ها و یا برش هایی که در پوست در مراحل اولیه ایجاد شده است مشاهده کرد. احتباس مایعات در شکم بعد از جراحی شکم می تواند باعث ورم و نفخ شکم شود.

تخلیه مایع بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از Abdominoplasty از آنجایی که بافت های چربی در زیر پوست برداشته می شود، باید پوست بعد از ابدومینوپلاستی به بافت های بدن بچسبد. در صورتی که عمل به درستی صورت نگرفته باشد و بین عضلات شکم و پوست فاصله ای وجود داشته باشد در این فضا ممکن است مایعات تجمع پیدا کنند.

این مایعات در صورتی که از بدن تخلیه نشوند می تواند بر روی افراد عوارض بدی داشته باشند. برای جلوگیری از این عارضه پزشک استفاده از گن های طبی را برای افرادی که جراحی شکم انجام داده اند توصیه می کند.

در صورتی که در شکم مایع ایجاد شود باید طی چند مرحله با مراجع به پزشک این مایعات را از شکم خود خارج کنید. پزشک توسط لوله ای که در اثر سوراخ کوچکی در شکم شما به وجود آورده است می تواند این مایعات را خارج کند.

آیا تجمع مایع بعد از ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

تجمع آب در بدن می تواند عوارضی را برای افراد به وجود بیاورد و در صورت درمان نشدن باعث ایجاد عفونت هایی در بدن افراد شود. تجمع آب می تواند درد و تورم در بافت های بدن را ایجاد کند همچنین ایجاد تب و لرز فشار خون بالا، تشدید ضربان قلب می تواند از عوارض تجمع آب در بدن بعد از Abdominoplasty باشد.

در مورد جدی تر نیز احتباس مایعات می توان مشکلات بسیار دیگری را برای افرادی که جراحی شکم را انجام داده اند به وجود بیاورد. در صورتی که درمان را انجام ندهید تورم و درد بیشتر می شود و یا در اثر افزایش ضربان قلب ممکن است که سکته قلبی بروز دهد.

مشاهده مطلب
تفاوت ابدومینوپلاستی با جراحی لاغری چیست؟

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد ابدومینوپلاستی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران