تزریق ژل

تزریق ژل به زانو برای درمان آرتروز

تزریق ژل به زانو

کاربردهای ژل های اسید هیالورونیک روز به روز بیشتر می شود؛ امروزه از ژل های اسید هیالورونیک نه تنها برای رفع چین و چروک و برجسته سازی اجزای مختلف صورت و بدن استفاده می شود، بلکه از آنها برای درمان بیماری ها هم می توان استفاده کرد.

دریافت تخفیف نقدی تزریق ژل کلینیک رز + مشاوره رایگان

آرتروز و ورم مفاصل و استخوان ها از مواردی هستند که با تزریق ژل درمان می شوند.

تزریق ژل به زانو

این روش می تواند برای افراد مزیت های بسیار خوبی داشته باشد و فرد را از درد سرهای این مشکل رها کرده و به صورت کامل آن را از بین ببرد. افراد معمولا روش های مختلفی را برای از بین بردن این مشکلات امتحان می کنند که معمولا اکثر آن ها مزیت های خوبی داشته و همچنین در کنار آن عوارض مختلفی را هم پس از استفاده کردن در پی دارد.

تزریق ژل معمولا با هدف افزایش حجم نواحی مختلف صورت به کار گرفته می شود و در کشورمان نیز استفاده از این روش در جهت افزایش نواحی مختلف صورت از جمله لب ها و گونه های افراد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

باید بگوییم که استفاده از این روش به این دلیل مورد استقبال افراد قرار می گیرد که این روش دارای مزیت های بسیار فوق العاده ای بوده و در عین حال از عوارض بسیار کمی برخوردار می باشد.

برای مثال یکی از بهترین مزیت های استفاده از این روش کم تر بودن زمان انجام آن می باشد. می توانیم بگوییم افرادی که از این روش در جهت از بین بردن مشکلات خود استفاده می کنند مدت زمانی بین 15 تا 30 دقیقه را برای انجام آن وقت صرف خواهند کرد.

افراد می توانند برای این که در وقت خود صرفه جویی کرده و همچنین مدت زمان زیادی را در محل انجام تزریق صرف نکنند از این روش استفاده کنند.

از دیگر مزیت هایی که می توانیم به آن ها اشاره کنیم این است که تزریق کردن ژل نیز به هزینه های زیادی ندارد و با هزینه های بسیار معقول و همچنین مناسبی برای افراد صورت می گیرد.

افرادی که نمی توانند هزینه های زیادی برای استفاده از روش های مختلف اختصاص دهند تزریق کردن ژل به دلیل این که نیازی به هزینه های سنگین ندارد می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای انجام باشد.

آرتروز چیست؟

آرتروز به درد مفاصل مربوط می شود و تعداد افرادی که با این مشکل مواجه می شوند، روز به روز بیشتر می شود. آرتروز باعث ناتوانی افراد در انجام کارهایشان می شود و این بیماری در بین افراد پیر بیشتر مشاهده می شود.

آرتروز شدید میتواند باعث درد مفاصل، احساس صعف، مشکلاتی در راه رفتن و عدم توانایی در انجام فعالیت های روزمره بشود. ورم مفاصل و استخوانها، شایعترین نوع آرتروز است و میتواند برای بیمار بسیار دردناک باشد.

تزریق ژل به زانو برای درمان آرتروز

ورم مفاصل و استخوان ها چیست؟

ورم مفاصل و استخوان ها که مربوط به کمتر شدن حجم استخوان ها می شود، مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد کرده است.

احتمال ایجاد ورم مفاصل و استخوان ها در زنان 50 درصد و در مردها 25 درصد است. ور مفاصل و استخوان ها زمانی رخ میدهد که بدن استخوان بیشتری را از دست بدهد، استخوان های خیلی کمی را بسازد یا اینکه هر دو مورد در بدن رخ بدهد.

درنتیجه، استخوان ها ضعیف می شوند و به آسانی می شکنند. استخوان هایی که درگیر ورم هستند، تراکم خود را از دست می دهند و ساختار بافت های موجود در آنها غیر طبیعی است.

نشانه های ورم مفاصل و استخوان ها میتواند شامل درد در پشت بدن، کاهش قد در طول زمان و شکنندگی استخوان ها باشد.

درمان آرتروز و ورم مفاصل و استخوان ها با تزریق ژل های اسید هیالورونیک

بعضی از بیمارانی که با آرتروز و ورم مفاصل و استخوان ها درگیر هستند، ممکن است کاندید خوبی برای درمان این بیماری ها با ژل باشند.

درمان این بیماری ها باعث می شود تا از درد بیمار هم کاسته بشود. تزریق ژل در مفاصل و استخوان ها یکی از روش های درمان این بیماری است.

اگر استفاده از داروهای مختلف تاثیری در بهبود آرتروز و ورم مفاصل و استخوان ها نداشته باشد، بیمار می تواند برای تزریق ژل در زانو به کلینیک مراجعه کند.

ژل های اسید هیالورنیک بسیار متنوع هستند و می توان از آنها برای تزریق در زانو استفاده کرد.

وقتی ژل های اسید هیالورونیک در زانو تزریق می شوند، به روان شدن مفاصل کمک زیادی می کنند. در مفاصلی که دچار تورم شده اند، ماده طبیعی اسید هیالورونیک به مقدار بسیار کمی وجود دارد و بتابراین تزریق ژل اسید هیالورونیک باعث بهبود ضخامت مایع سینوویال می شود؛

مایع سینوویال، ژل طبییعی است که اصطکاک را در مفاصل کاهش می دهد و باعث حرکت بهتر مفاصل و کاهش درد در بخش رانو می شود.

فرآیند تزریق ژل اسید هیالورونیک در زانو

تزریق ژل هیالورونیک، فرآیندی غیر تهاجمی است و کمتر از 30 دقیقه طول می کشد. قبل از تزریق ژل هیالورونیک اسید، جلسه مشاوره ای برای شما برگزار می شود و در آن به جزئیات فرآیند تزریق ژل پرداخته می شود.

بخشی از زانو که قرار است ژل در آن تزریق بشود، توسط  ” دکتر تزریق ژل ” انتخاب می شود و برای کاهش درد بیمار از بی حسی استفاده می شود. قبل از تزریق ممکن است متخصص مقداری مایع سینوویال را از زانوی شما بگیرد و آن را تست کند.

ژل در مفاصل زانو تزریق می شود و بعد از تزریق ژل، بیمار شاهد نتایج خاصی می تواند باشد. التبه برای اینکه از فواید تزریق ژل بهره مند بشوید، باید چند بار اقدام به تزریق ژل کنید.

کاربردها و فواید تزریق ژل اسید هیالورونیک در زانو:

1. درمان آرتروز، همان طور که اشاره شد یکی از کاربرد های تزریق کردن ژل از بین بردن مشکل آرتروز افراد می باشد. باید این مورد را ذکر کنیم که این مشکل در کشورمان بیش تر شده و افراد بسیار زیادی به این مشکل مبتلا می شوند و پس از ابتلا معمولا می خواهند سریعا مشکل خود را حل کنند و به دنبال یکی راه چاره می گردند که یکی از این راه چاره ها تزریق ژل می باشد.
  2. کاهش و کنترل ورم مفاصل و استخوانها
  3. کاهش التهاب و خراشی که با اصطکاک استخوان به استخوان ایجاد می شود
  4. کاهش درد در زانو

از کدام ژل اسید هالیورنیک برای تزریق در زانو  و درمان آرتروز و تورم استخوان ها و مفاصل استفاده می شود؟

برای درمان آرتروز و کاهش ورم مفاصل و استخوان ها معمولا از ژل سینویسک استفاده می شود. سینویسک یک ژل اسید هیاورونیک است که از مرغ بدست می آید. سینویسک هفته ای یک بار در زانو و به مدت سه هفته تزریق می شود.

اگر در طی سه جلسه اولی که ژل سینویسک را تزریق میکنید درد مفاصل زانوهایتان یهبود پیدا نکند، متخصص برای شما سه جلسه بعدی را ترتیب میدهد تا اثرات درد از بین برود. شما میتوانید در هر هفته فقط یک بار ژل سینویسک را تزریق کنید. با تزریق ژل سینویسک شما میتوانید تا 6 ماه از درد زانو راحت باشید.

التبه موارد زیادی بر روی دوز مناسب ژل سینویسک تاثیر می گذارند؛ مثل وزن بدن بیمار، میزان پیشرفت بیماری، داروهایی که بیمار تا به حال از آنها استفاده کرده است و غیره.

عوارض تزریق سینویسک در زانو

1. درد در ماهیچه زانو
  2. تورم، سفت شدن تجمع مایعات و متورم شدن اطراف زانو، افراد زمانی که تزریق مورد نظر را انجام می دهند باید منتظر تورم و مشکلات ذکر باشند و همچنین علاوه بر آن باید آماده ی مقابله با این مشکل باشند. برخی افراد برای این که سریع تر از مشکل به وجود آمده خلاص شوند دست به انجام کار هایی که توسط پزشک توصیه نشده است زده و سبب ایجاد مشکلات دیگری برای خود می شوند.
  3. تب، تب کردن پس از تزریق کردن ژل برای از بین بردن مشکل معمولا برای افراد به وجود می آید اما نکته ای که وجود دارد این است که این مشکل به صورت خود به خود از بین رفته و نیازی به انجام کاری توسط فرد نخواهد بود. بهترین اقدامی که فرد می تواند برای از بین بردن این مشکل به عمل بیاورد استراحت کردن می باشد و این استراحت باید به صورت مناسب انجام شود.
  4. احساس بی حسی و کرختی، افراد معمولا پس از این که تزریق را انجام می دهند با احساس کردن این موضوع وحشت زده می شوند و ترس از فلج شدن دارند که این تفکر کاملا غلط و اشتباه است. افراد باید بدانند که این تزریق بدون خون ریزی و درد می باشد و در تزریق فوق از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیش تر به وجود آمدن این احساسات به دلیل استفاده از همین بی حسی موضعی می باشد.
  5. سر درد، استراحت کردن درست و مناسب علاوه بر این که می تواند برای از بین بردن تب افراد بهترین روش باشد برای از بین بردن سر درد آن ها نیز راه گشا می باشد. معمولا در صورتی که سر درد افراد بیش از اندازه باشد پزشک برای آن ها داروهایی را تجویز خواهد کرد تا فرد بتواند با استفاده از آن ها درد خود را تسکین داده و به مرور زمان آن را از بین ببرد.
  6. حالت تهوع
  7. کاهش دمای بدن

اثرات جانبی سینویسک که به ندرت رخ می دهند:

1. درد در پشت بدن
  2. سر درد شدید
  3. افزایش ضربان قلب

محدودویت های تزریق ژل سینویسک

1. کسانی که به ژل ها و لیدوکائین حساسیت دارند
  2. خانم هایی که باردار هستند یا به نوزاد خود شیر می دهند، زنان باردار و یا زنانی که در دوره ی شیردهی هستند برای انجام و استفاده از کلیه عمل های زیبایی و یا تزریق موارد زیبایی به صورت و یا هر ناحیه ی دیگر بدن خود نیاز به اجازه ی مستقیم پزشک دارند. معمولا پزشک متخصص اجازه ی انجام چنین عمل و تزریق هایی را برای زنان در این دوره نمی دهند و توصیه آن ها استفاده از این روش ها در یک زمان دیگر می باشد.
  3. کسانی که در مفاصل خود عفونت دارند
  4. کسانی که بیماری های پوستی دارند

مراقبت های بعد از تزریق ژل سینویسک

1. بعد از تزریق ژل سینویسک در زانو، به بیماران توصیه می شود که از انجام فعالیت های شدید تا 48 ساعت پس از تزریق خودداری کنند.
  2. تا 48 ساعت بعد از تزریق سینویسک، از ایستادن بیشتر از 15 دقیقه بر روی پاهایتان خودداری کنید
  3. می توانید از کمپرس یخ بر روی زانوهایتان استفاده کنید تا تورم کاهش یابد.

مقابسه نتایج تزریق ژل سینویسک با روش های دیگر

آرتروز و ورم مفاصل و استخوان ها را با تزریق کورتیکواسنروئیها هم میتوان درمان کرد.

ژل سینویسک را می توان از نظر کارایی با کورتیکواستروئیدها مقایسه کرد. تزریق سینویسک نسبت به کورتیکواستروئدیها در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود. تزریق مداوم ژل سینویسک، ایمن تر و بی خطرتر از تزریق کورتیکواستروئیها در بیماران است.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق ژل در پیشانی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.