تزریق بوتاکس

تاثیر تزریق بوتاکس در کاهش درد مزمن

تاثیر تزریق بوتاکس در کاهش درد

بوتاکس از روش های درمانی جدید در علم پزشکی می باشد که با کشف کاربرد توکسین باکتری کلستریدیوم بوتولینوم مورد استفاده قرار گرفت. در ایران بیشتر کاربرد بوتاکس را برای موارد زیبایی می دانند و کمتر کسی از کاربردهای تزریق بوتاکس برای درمان و کاهش دردهای مزمن با خبر می باشد.

تاثیر تزریق بوتاکس در کاهش دردهای مزمن

تزریق بوتاکس کاربردهای زیادی دارد که به دو دسته ی درمانی و زیباسازی می توان آن ها را تقسیم کرد. همانطور که گفته شد در ایران بیشتر از کاربرد های زیباسازی آن استفاده می شود بنابراین از روش های زیباسازی توسط بوتاکس بیشتر استقبال می شود.

دریافت تخفیف ویژه تزریق بوتاکس + مشاوره رایگان

اما نباید از خاصیت های درمانی آن غافل شویم. تزریق بوتاکس همانند موفقیت هایی که در زمینه ی زیباسازی به دست آورده در انجام روش های درمانی نیز موفق و کارآمد بوده است. همچنین قابل به ذکر است که استفاده از بوتاکس در هر حالتی چه به هدف درمان چه به هدف زیبایی یک روش ایمن است.

درد های مزمن یک روزه به سراغمان نمی آیند و به مرور زمان ایجاد می شوند اما در صورت به وجود آمدن چنین مشکلاتی ممکن است بر روی بسیاری از فعالیت های شما تاثیر گذار باشد. همچنین تشدید این درد ها می تواند بر زندگی شما تاثیر گذاشته، غیر قابل تحمل شده و آرامش را از شما سلب کند.

بوتاکس یک گزینه ی درمانی مناسب برای نقاطی از بدن است که در آن ها به دلیل وجود عارضه ی خاصی احساس درد می شود. با تزریق این مواد بوتاکس به آرامش این عضلات کمک می کند و باعث کاهش درد آن ناحیه می شود.

این روش می تواند تاثیر طولانی مدت را بر روی مناطقی که درد می کند داشته باشد و تا چندین ماه شما را از درد های مزمن دور کند و آرامش را به شما هدیه دهد.

برخی از دردها مانند ” درمان میگرن با تزریق بوتاکس ” ، کمر درد، درد آرنج، بهبود سندروم مچ درد، سندروم شانه یخ زده، التهاب پاشنه ی پا جزو دردهای غیر قابل تحمل بوده که فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند، راهکارهای درمانی زیادی برای کاهش این دردها پیشنهاد شده است که در بین آن ها می توان به تزریق بوتاکس اشاره کرد.

طبق تحقیقات انجام شده تزرق بوتاکس تا حد زیادی می تواند به کاهش و بهبود این دردها کمک نماید.

تاثیر تزریق بوتاکس در کاهش دردهای مزمن

ماده ای که به بدن تزریق می شود دارای مواد مختلفی است که یکی از این مواد بی حسی موضعی است که به طور مداوم در حین انجام درمان به بدن تزریق می شود تا درمان راحت تری را داشته باشید.

بهبود سندروم شانه یخ زده با تزریق بوتاکس

سندرم شانه های یخ زده در دسته ی بیماری های  مفصلی قرار گرفته است و  با نام‌های دیگری مانند شانه فریز شده، چسبندگی شانه، کپسولیت چسبنده شناخته می شود. این بیماری سبب اختلال در حرکت شانه‌ها گشته و علت های مختلفی در بروز آن موثر می باشند.

برای آشنایی بیشتر با این بیماری بهتر است تا کمی آناتومی شانه ی بدن را بررسی نماییم. قسمت شانه ی هر فرد از مفصل گوی وحفره که شامل 3 استخوان می باشد، تشکیل شده است. استخوان بالای بازو، استخوان تیغه شانه، استخوان ترقوه، مهم ترین استخوان های این قسمت می باشند.

سر استخوان بالای بازو توسط یک حفره ی کم عمق به تیغه استخوان شانه چسبیده است و بافت پیوندی محکمی با نام کپسول شانه ای اطراف مفصل را فرا می گیرد.  مایعی به نام سینوویال کپسول مفصلی و مفصل شانه را مانند روغن روان کرده و سبب حرکت راحت و بدون محدودیت شانه می شود.

در سندرم چسبندگی شانه کپسول مفصلی حالتی فشرده و ضخیم به خود می گیرد. در این بیماری تارهای بافت مفصلی سخت شده و در بسیاری از موارد مایع سینوویال کمتری در مفصل تولید می شود. عدم توانایی در حرکت دادن شانه نشانه ی بارز این بیماری می باشد.

در مراحل اولیه ی این بیماری، بیماران با درد اندکی مواجه می باشند اما کم کم این دردها افزایش پیدا کرده و غیر قابل تحمل می شوند، روش های درمانی چون مصرف مسکن، فیزیوتراپی و عمل های جراحی، تزریق کورتیکواستروئید و تزریق بوتاکس برای کنترل و درمان این بیماری پیشنهاد می شود.

معمولا افرادی که از این بیماری رنج می برند در مواقعی به پزشک مراجعه می کنند که درد ناشی از آن غیر قابل تحمل شود زیرا در مراحل اول بیماری فقط کمی درد حس شده و برای افراد نگران کننده نیست.

مراحل درمان زمانی شروع می شود که پزشک با انجام معاینه هایی مانند حرکت دادن عضلات و شل کردن عضلات و با توجه به احساس درد شما تشخیص دهد که شما به این عارضه دچار شده اید همچنین این بیماری را می توان با استفاده از آزمایشات تصویربرداری از جمله اشعه یx  و MRI تشخیص داد.

بروز بیماری های مختلفی مانند کم کاری تیروئید، پرکاری تیروئید، بیماری های قلبی و بیماری های ژنتیکی مانند پارکینسون و دیابت در بروز این سندروم موثر می باشند.

تزریق بوتاکس برای درمان این بیماری مزیت های زیادی را در پی دارد، از این مزیت های می توان به غیرتهاجمی بودن تزریق بوتاکس، درمان به صورت سرپایی، عدم نیاز به مصرف مسکن های مختلف ، عدم نیاز به بستری و بیهوشی اشاره کرد.

با وجود اینکه تزریق بوتاکس روشی موقت می باشد اما برای درمان این سندروم بسیار موثر عمل کرده و گاهی اوقات با یکبار تزریق فرد بهبود می یابد، اما در صورت ادامه دار بودن دردها تزریق مجددا صورت می گیرد.

درمان این عارضه شامل کنترل درد و افزایش تحرک شانه است که تزریق بوتاکس می تواند این شرایط را به وجود آورده و درمانی طولانی مدت برای این عارضه باشد.

همچنین استفاده از داروهای ضد التهاب و ضد درد، در صورتی که مشکلی جدی را به همراه نداشته باشند می تواند به مراجعه کننده کمک کند.

اما دقت داشته باشید که داروها نیز می توانند عوارضی را به دنبال داشته باشند و استفاده از این داروها باید در صورت توصیه ی پزشک انجام شود بنابراین از مصرف دارو بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

تزریق بوتاکس برای کاهش درد در بیماری سندروم درد میوفاسیال

در برخی مواقع بنا به دلایل مختلف عضلات بدن دچار آسیب شده و یا در اثر فعالیت زیاد مناطق حساسی در ماهیچه ها ایجاد می شوند. فیبرهای عضلانی این مناطق حساس حالتی سفت و سخت پیدا کرده و کشش و درد را در طول عضله ایجاد می نماید.

اگر درد در این عضلات ادامه دار و شدید باشد و در نقاط مختلف بدن درد را گسترش دهد، از نظر پزشکی به آن سندرم درد میوفاسیال می گویند. این سندرم عوارضی مانند بدخوابی را برای فرد ایجاد می کند. تقریبا تمامی افراد هر چند سال یکبار دردهای عضلانی شدید را تجربه می نمایند، اما اصولا این دردها موقتی می باشند، اما اگر دردها ادامه دار باشند باید حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

روش های درمانی مختلفی چون دارو درمانی، تزریق به نقاط ماشه‌ای و فیزپوتراپی برای درمان این سندروم پیشنهاد می شود.

هیچ از یک از درمان‌ها بر دیگری برتری ندارد، و طبق بودجه و وضعیت جسمانی فرد می توان روش های مختلف را برای درمان به کار گرفت، اما افرادی که علاقه ای به خوردن داروها ندارند و می خواهند از عوارض جانبی داروها در امان می باشند، می توانند از روش تزریق بوتاکس بهره مند شوند.

همچنین تزریق بوتاکس، درمانی تقریبا طولانی مدت است و به همین دلیل در مقایسه با بسیاری از روش های درمانی، دارای ارزش بیشتری است به همین دلیل باعث رضایت مشتری شده و این رضایت مشتری باعث شده تا استفاده از بوتاکس برای این عارضه هم درمانی کارآمد شناخته شود.

با تزریق بوتاکس فیبرهای عضلانی از حالت سفتی درآمده و حالتی ریلکس پیدا می کنند، در نتیجه این سندروم بهبود پیدا می کند، در واقع نحوه عملکرد بوتاکس به این نحو می باشد که بوتاکس به عنوان دارویی نوروتوکسین هنگامی که به عضلات تزریق می‌شود سیگنال‌های عصبی که باعث سفت کردن عضلات می‌شود را مسدود می‌کند، و سبب از بین رفتن حالت سفتی در عضلات و تسکین درد می گردد.

با انجام درمان توسط بوتاکس در بسیاری از مواقع کسانی که با به وجود آمدن این عارضه قادر به انجام ورزش و فعالیت هایی که دارای تحرک زیاد نبودند توانستند ورزش کنند و تحرک مورد نظر خود را بدون احساس درد قابل توجه ای انجام دهند.

اگر استفاده از بوتاکس را برای درمان این بیماری انتخاب کردید، دقت داشته باشید که برای دریافت نتیجه ی کامل ممکن است به کمی زمان نیاز داشته باشد. اثرات این روش معمولا حداکثر از 1 تا 3 هفته بعد از انجام تزریق قابل مشاهده بوده است.

تزریق بوتاکس برای کاهش درد گردن

گردن درد از دردهای بسیار شایع می باشد که علل مختلفی در بروز آن نقش داشته و راهکارهای درمانی متنوعی پیشنهاد می شود.

از آنجا که این درد شایع بوده و جزو دردهای غیرقابل تحمل و مزمن میباشد، علم پزشکی در صدد یافتن راهکارهای موثر و غیرتهاجمی برای بهبود این دردها  می باشد.

تزریق بوتاکس به ماهیچه های گردن از روش های درمانی غیر تهاجمی بدون جراحی دیسک گردن می باشد. تزریق بوتاکس به عضلات ناحیه ی گردن باعث باز شدن گرفتگی های عضلانی شده و از انقباض شدید و سفتی عضلات گردن جلو گیری می کند .

گرفتگی ماهیچه های گردن در بیشتر مواقع سبب ایجاد درد در ناحیه ی گردن می شود که تزریق بوتاکس سبب بهبود گرفتگی ها و سفتی ماهیچه ها شده و عضلات گردن را در حالت ریلکس قرار می دهد. تزریق بوتاکس باید به تشخیص و تجویز پزشک معالج انجام گردد.

لازم به ذکر است که بر خلاف تزریق بوتاکس در ناحیه های دیگر بدن ، تزریق در ناحیه ی گردن به وسیله ی بوتاکس درمانی پایدار بوده و این تزریق اثر درمانی بلند مدتی را  دارا می باشد. تزریق بوتاکس می‌تواند نقش بسزایی در بهبود گردن درد مزمن داشته باشد.

سم بوتولینوم می‌تواند در کاهش درد مزمن پشتی دوطرفه گردن بسیار مؤثر باشد. روش های درمانی دیگر مانند روش های کلاسیک چون استفاده از داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفن و تاپروکسین، شل‌کننده‌های عضلانی مانند دیکلوفناک و باکلوفن، درمان‌های فیزیکی و اصلاح رفتار در حرکت نیز رایج می باشد.

علاوه بر موارد گفته شده بوتاکس در پزشکی برای درمان قسمت‌های دردناک دیگر بدن مانند سردردهای میگرنی، اسپاسم، دیستونی گردن، بازو، و دیگر عضلات استفاده می‌شود و نیز روشی موثر برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت می باشد.

تزریق بوتاکس برای کاهش درد مزمن غیر قابل انکار می باشد و به سبب مزیت هایی که دارد مورد توجه قرار گرفته است.

البته تزریق بوتاکس نیز همانطور که از روش های درمانی انتظار می رود ممکن است عوارضی مانند ورم، کبودی و درد را به دنبال داشته باشد. همچنین در برخی مواقع تهوع و سردرد را نیز به همراه خواهد داشت که به ندرت دیده می شود. اما تمامی این عوارض طبیعی بوده و نگران کننده نمی باشند و همچنین طی مدت کوتاهی بهبود یافته و محو می شوند.

همچنین احتمال وقوع خطرات دیگری هم وجود دارد اما با رعایت نکات ایمنی، انجام درست درمان، و استفاده از تجهیزات پیشرفته و استاندارد احتمال وقوع خطرات به حداقل می رسد.

به طور کلی اکثر عوارض موقت بوده و بدون نیاز به مصرف دارو و تنها با انجام مراقبت و انجام تمامی توصیه های پزشکی به بهبود می رسند. همچنین استفاده از یخ و گذاشتن آن بر روی نواحی درمان شده نیز می تواند باعث کاهش درد و ورم ناشی از تزریق شود.

همانطور که گفته شد تزریق بوتاکس عوارضی را نیز به دنبال خواهد داشت اما عوارض و درد ناشی از تزریق به هیچ وجه با دردی که زندگی شما را تحت شعاع قرار داده و آرامش را از شما گرفته، قابل مقایسه نیست.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید.

جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.