ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی درد دارد؟

جراحی زیبایی سینه و یا ماموپلاستی را می توان یکی از عمل های زیبایی دانست که امروزه دارای طرفداران بیشماری است. در واقع Mammaplasty به عمل زیبایی که به منظور کاهش حجم سینه صورت می گیرد گفته می شود.

عمل ماموپلاستی درد دارد؟

ایجاد زیبایی و تقارن در سینه ها می تواند بسیار مورد توجه قرار داشته باشد. افراد بسیاری از داشتن سینه های بزرگ با فرم های افتاده و نامناسب رنج می برند. این افراد می توانند جراحی سینه را توسط پزشکی ماهر و متخصص انجام دهند تا دارای ظاهری زیبا و جذاب شوند.

دریافت تخفیف ویژه ماموپلاستی + مشاوره رایگان

جراح متخصص با برداشتن چربی اضافی سینه ها می تواند سایز سینه را کوچک کند و همچنین به سینه های شل و افتاده فرم دهد و آنها را محکم تر کند. همچنین می تواند با ماموپلاستی تقارن در سینه ها را ایجاد کند.

عمل ماموپلاستی درد دارد؟

علاوه بر زیبایی شناختی عمل ماموپلاستی در واقع وزن زیاد سینه ها می تواند در دراز مدت مشکلات بسیاری از جمله کمر درد، درد در شانه و گردن، و یا ایجاد ناراحتی در هنگام راه رفتن را برای افراد ایجاد کند. برای این منظور انجام Mammaplasty می تواند برای این افراد مزایای بسیاری را داشته باشد.

همانطور که می دانیم ماموپلاستی مانند هر عمل جراحی دیگر نیاز به بیهوشی دارد. افراد در اتاق عمل باید جراحی سینه را انجام دهند. از این رو ایجاد درد در حین عمل و بعد از آن می تواند یکی از مهمترین عوارضی باشد که افراد به آن دچار می شوند.

درد ناشی از ماموپلاستی می تواند در هر فرد متفاوت باشد. با توجه به حجم عمل ماموپلاستی انجام شده می توان مشخص کرد که ایجاد درد در چه نواحی از سینه ممکن است بیشتر دیده شود.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از ماموپلاستی

همانطور که گفته شد انجام ماموپلاستی نیز مانند هر عمل جراحی دیگر می تواند عوارض و خطرات بسیاری را برای افراد در پی داشته باشد.

اما نکته ای که قبل از Mammaplasty باید به آن توجه کنید انتخاب جراح متخصص و ماهری است که در زمینه عمل های زیبایی و ماموپلاستی دارای تجربه و مهارت لازم باشد.

در این صورت عوارض ایجاد شده بعد از ماموپلاستی می تواند بسیار کاهش پیدا کند. می توانیم بگوییم که برخی افراد دارای آستانه درد پایینی در خود هستند. از این رو این افراد بعد از Mammaplasty ممکن است درد بیشتری را حس کنند.

عوارض دیگری نیز بعد از جراحی سینه می تواند ایجاد شود که با رعایت نکات و توصیه های پزشک میتوانید این عوارض را به حداقل برساند. از آنجایی که از روش های متفاوتی برای ماموپلاستی انجام می شود می توان گفت که ممکن است عوارض بعد از Mammaplasty نیز متفاوت باشد.

یکی از این روش ها استفاده از لیپوساکشن برای برداشتن بافت چربی اضافی در سینه است. البته این روش در شرایط خاصی انجام می شود. در واقع این روش می تواند از مزایای بسیاری برخوردار باشد. مهمترین مزیت این روش راحت تر بودن آن است.

از آنجایی که در لیپوساکشن امکان ایجاد بریدگی در بدن وجود ندارد در نتیجه خونریزی و برجای ماندن جای بخیه نیز در ماموپلاستی به این روش ایجاد نمی شود. در نتیجه دوره بهبودی سریع تر اتفاق می افتد.

از لیپوساکشن در Mammoplasty زمانی استفاده می شود که نیاز به تغییر فرم سینه و یا سفت کردن آن نیست و سینه ها دارای اندازه متوسطی هستند.

روش دیگر ماموپلاستی استفاده از عمل جراحی است. این روش برای کسانی استفاده می شود که بافت سینه آنها دارای افتادگی است. همچنین پوست سینه نیز در اثر وزن زیاد چربی دارای کشیدگی شده است. عمل جراحی ماموپلاستی می تواند برای این افراد گزینه مناسبی در کاهش حجم سینه باشد.

از آنجایی که ایجاد درد و خونریزی و بخیه می تواند از عوارض جانبی جراحی سینه باشد، از این رو دوره درمان این افراد می تواند طولانی تر شود.

ایجاد خستگی و درد در ناحیه سینه می تواند تا 2 یا 3 هفته بعد از Mammaplasty ادامه داشته باشد. تورم در سینه ها نیز می تواند یکی دیگر از عوارضی باشد که بعد از در ماموپلاستی می توانید مشاهده کنید.

آیا ماموپلاستی عملی دردناک محسوب می شود؟

در حالت کلی وجود درد تنها در حین و پس از انجام این عمل زیبایی می تواند وجود داشته باشد که درد موجود در حین انجام عمل به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی و بی حس کننده برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند و می تواند با خیال راحت و آسوده این اقدام را انجام دهد.

به دلیل اینکه ماموپلاستی عمل زیبایی است که در بیشتر مواقع با جراحی صورت می گیرد می تواند بعد از عمل درد را در افراد ایجاد کند. به دلیل برش هایی که در سینه ایجاد می شود و همچنین بخیه های عمل ، می توان گفت که درد در سینه بعد از Mammaplasty دور از اجتناب است.

با این وجود این عمل نیز مانند بسیاری از عمل های زیبایی دیگر می تواند عوارضی همچون درد را در هفته های اول بعد از عمل در پی داشته باشد.

لازم به ذکر است که درد موجود پس از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی بسیار ضعیف است و عمدتا می توان بدون هیچ مشکلی آن را تحمل کرد اما در صورتی که آستانه تحمل فرد پایین باشد پزشک می تواند جهت تسکین درد شخص داروهای بی حس کننده موضعی را برای فرد تجویز کند.

پس در نتیجه انجام این عمل نیاز به نگرانی در رابطه با میزان درد ناشی از عمل جراحی ندارد و افراد عمده این درد موجود در این عمل زیبایی را با استفاده از داروهای بی هوشی و بی حسی و داروهای مسکن، احساس نمی کنند.

درد و کنترل درد ماموپلاستی حین عمل

از آنجایی که ماموپلاستی عملی است که طی آن فرد را بیهوش می کنند، بنابراین در حین ماموپلاستی امکان اینکه شما متوجه درد شوید وجود ندارد. اگر دردی ایجاد شود بعد از به هوش آمدن شما میتواند دیده شود.

اگر از روش لیپوساکشن برای ماموپلاستی و یا کم کردن چربی اضافی سینه استفاده می کنید، قطعا بی حسی موضعی برای شما تجویز می شود. در حین عمل Mammaplasty دکتر مربوطه باید به نکات مربوط به جراحی بسیار دقیق عمل کند تا شما بعد از جراحی سینه دچار درد زیادی نشوید.

درد و کنترل درد ماموپلاستی بعد از عمل

از آنجایی که بعد از جراحی سینه ایجاد درد در ناحیه سینه مشاهده می شود، از این رو برای اینکه  این درد بعد از ماموپلاستی کمتر شود باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

پزشک مربوطه می تواند توصیه های بیشماری را به شما ارائه دهد که در صورت رعایت هر یک از آنها می توانید درد خود را کاهش دهید. می توانیم به صورت زیر این توصیه ها را مورد بررسی قرار دهیم.

1- در دو هفته اول بعد از جراحی سینه از انجام کلیه کارهای سنگین پرهیز کنید. بلند کردن اجسام سنگین می تواند درد شما را بیشتر کند و همچنین بافت های سینه را بعد از ماموپلاستی از فرم بیاندازد.

2- با داشتن خواب کافی و استراحت مناسب بعد از Mammaplasty می توانید به راحتی درد ایجاد شده را کنترل کنید.

3- تغذیه مناسب می تواند در کم کردن درد بعد از ماموپلاستی و همچنین بهبودی سریعتر شما بسیار مثمر ثمر باشد. نوشیدن مایعات زیاد نیز می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

4-  بعد از جراحی سینه تا یک هفته بعد از برداشتن بانداژها می توانید حمام کنید. از قرار گرفتن در آب داغ و یا سونا و جکوزی در هفته ای اول بعد از Mammaplasty پرهیز کنید.

5-  در صورتی که دچار درد در ناحیه سینه خود شدید می توانید از مسکن های که دکتر برای شما تجویز کرده است استفاده کنید.

6-  مصرف آنتی بیوتیک ها را به هیچ وجه سرخود قطع نکنید. این داروها برای جلوگیری از ایجاد عفونت برای شما تجاوز می شوند. تا انتهای دوره درمان خود از این داروها استفاده کنید.

7- بعد از ماموپلاستی سینه بندهای طبی برای شما تجویز می شود. در صورتی که از این سینه بند ها طبق دستور پزشک استفاده کنید، فرم سینه شما بعد از عمل می تواند به راحتی شکل مناسبی به خود بگیرید. همچنین درد ایجاد شده بعد از جراحی سینه نیز تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

8- پس از اتمام انجام ماموپلاستی نیز به احتمال زیاد دردی در نواحی سینه برای شخص به وجود خواهد آمد که می توان جهت تسکین آن از داروهای مسکن که پزشک متخصص تجویز می کند استفاده کرد.

البته روش های دیگری نیز جهت آرام کردن درد ناشی از انجام جراحی موجود می باشد. به عنوان مثال یکی از روش هایی که از آن برای از بین بردن موقتی درد استفاده می شود، کمپرس آب سرد می باشد.

با رعایت توصیه های بالا می توانید تا حدود زیادی روند بهبودی خود را سرعت ببخشید. برای اینکه درد بعد از جراحی سینه کمتر در زندگی شما تاثیر بگذارد تا چند هفته اول از کلیه کارهایی که به ایجاد درد می انجامد خودداری کنید. در این صورت می توانید شاهد نتایج شگفت انگیز ماموپلاستی باشید.

نکات مراقبتی مهم بعد از انجام ماموپلاستی

طبیعتا نکات و توصیه های متعددی در رابطه با مراقبت های بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی وجود دارد که قطعا می تواند تاثیرات مثبتی بر نتایج حاصل از عمل داشته و علاوه بر آن باعث پیشگیری از بروز عوارض جانبی و مشکلات بعد آن می شود.

از جمله مهم ترین نکته هایی که برای هر فرد پس از انجام عمل لازم و ضروری است، استراحت و مراقبت از خود به ویژه در روزهای ابتدایی پس از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی می باشد. بدن فرد بعد از عمل به منظور بهبودی و ریکاوری نیاز استراحت مطلق در روزهای ابتدایی دارد. معمولا افرادی که این نکته مهم را پس از عمل به خوبی رعایت می کنند، دوره نقاهت کوتاه تری را نسبت به سایر افراد سپری می کنند.

معمولا پزشکان پس از انجام عمل برای بیماران خود تعدادی دارو جهت افزایش روند بهبودی و نقاهت شخص تجویز می کنند. لذا لازم است تمامی این داروها به طور کامل و منظم در طول روز مصرف شوند تا بتواند تاثیرات مثبتی که را بر بدن شخص بگذارد.

برخی از افراد به دلیل اعتیاد به دخانیات و مشروبات الکلی ممکن است پس از عمل اقدام به استفاده از آن ها کنند. اما نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که مشروبات الکلی و دخانیات تاثیرات بسیار منفی در روند بهبودی زخم ها و ریکاوری بدن دارند و مدت زمان نقاهت در شخص می تواند طولانی تر نیز کند.

پس از انجام عمل ماموپلاستی، سینه های شخص و محل جراحی شده به طور کامل پانسمان می شوند. معمولا لازم است تا حداقل دو هفته بعد از عمل ناحیه جراحی شده در پانسمان بماند. اما با توجه به این که پانسمان انجام شده پس از مدتی نیاز به تعویض دارد، این اقدام باید توسط خود فرد و یکی از همراهان او انجام شود. لذا توصیه می شود که شخص نحوه و شیوه اصولی پانسمان ناحیه جراحی شده را به خوبی یاد بگیرد.

انجام فعالیت های ورزشی و سنگین به مدت حداقل یک ماه برای خانم هایی که جراحی سینه را انجام داده اند ممنوع می باشد. زیرا این اقدامات ممکن است تاثیر در نتایج حاصل از ماموپلاستی داشته باشند و موجب بروز تغییرات و همچنین مشکلاتی در آن شوند.

تغذیه در دوران پس از عمل زیبایی بسیار مهم و پر اهمیت می باشد زیرا با توجه به ضعیف شدن نسبی بدن و نیاز بسیار زیادی آن به ویتامین ها و مواد معدنی مهم،  باید از طریق تغذیه و برنامه غذایی این نیاز ها را به طور کامل تامین کرد تا روند بهبودی و ریکاوری با سرعت بیشتر سپری شود. به همین منظور توصیه می شود که مصرف میوه ها از جمله آناناس، سبزیجات و مواد غذایی مقوی از جمله ماهی که سرشار از  امگا3 می باشد را در طی این دوره به صورت متداوم مصرف نمایید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد هزینه ماموپلاستی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید