تزریق بوتاکس

بهبود بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس

بی اختیاری ادرار یکی از عارضه هایی است که می تواند جزو علائم بیماری های دیگر باشد که به صورت غیر مستقیم بر روی مثانه و عضلات آن تاثیر گذاشته و موجب بروز این نشانه شده است و یا ممکن است در اثر بیماری های مربوط به مثانه این نشانه بروز پیدا کرده باشد.

به عنوان مثال سندروم مثانه ی بیش فعال، بیماری می باشد که با بی اختیاری ادرار همراه می باشد، یکی دیگر از عواملی که سبب بی اختیاری ادرار می شود، وجود بیماری های عصبی و یا خود ایمنی مانند ام اس می باشد.

بهبود بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس

فارغ از دلیل ایجاد بی اختیاری ادرار، این عارضه می تواند بسیار مشکل ساز باشد به طوری که یک فرد اجتماعی را به یک فرد منزوی تبدیل کرده و یا فرد در اثر این عارضه دچار افسردگی نیز شود.

دریافت تخفیف ویژه تزریق بوتاکس + مشاوره رایگان

بنابه دلایل گفته شده و برای جلوگیری از عوارض ناشی از بی اختیاری ادرار درمان این عارضه مهم تلقی می شود. روش های درمانی بسیاری برای درمان بی اختیاری ادرار ذکر گردیده است که می توان به رفتار درمانی، دارو درمانی و تزریق بوتاکس اشاره کرد.

بهبود بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس

دارو درمانی بر روی برخی از افراد موثر نبوده و برخی نیز دچار عوارض ناخواسته ی این داروها می شوند. رفتار درمانی نیز یکی از راهکارهای درمانی موثر می باشد، اما در طولانی مدت تاثیر خود را می گذارد. منظور از رفتار درمانی درمان عارضه با حرکات ورزشی مانند ورزش عضلات کف لگن می باشد.

ورزش عضلات کف لگن می تواند از بی اختیاری ادرار جلوگیری کند و راه حل بسیار موثری برای پیشگیری از این عارضه می باشد، اما برای بهبودی بی اختیاری ادرار با این روش باید پروسه ی طولانی مدتی را پشت سر گذاشت.

اما تزریق بوتاکس راه حل درمانی موثر، سریع و کم عارضه می باشد، اما لازم به ذکر است که این روش درمانی موقت و برگشت پذیر بوده و پس از دوره ای حدودا 3 تا 9 ماهه وابسته به دوز تزریق ” بهترین زمان تزریق بوتاکس ” به طور مجدد می باشد.

تزریق بوتاکس و کاربرد ها و همچنین مزیت هایی که دارد سبب شده است تا افراد از این روش برای از بین بردن بسیاری از مشکلات خود استفاده کنند.

باید بگوییم که در کشورمان افراد از کاربرد های تزریق بوتاکس اطلاع چندانی ندارند و فکر می کنند که انجام این تزریق صرفا برای زیبایی بوده و کاربرد های درمانی ندارد. افراد باید برای داشتن اطلاع از این کاربرد ها تحقیقاتی را به عمل بیاورند.

پس از این که مردم تحقیقاتی را از طریق فضای مجازی، و یا مقاله ها و مجلات انجام دادند متوجه می شوند که بوتاکس چقدر می تواند کاربرد داشته باشد و افراد را از بسیاری از مشکلاتشان رها کند.

افراد برای این که این تزریق را انجام دهند باید شرایط مطلوبی داشته باشند و علاوه بر آن باید شرایط خوبی را هم برای انجام تزریق فوق به وجود بیاورند تا بوتاکس آن ها موفقیت آمیز باشد.

یکی از کاربرد های تزریق بوتاکس از بین بردن تعریق در نواحی مختلف بدن از جمله دست ها و همچنین ناحیه ی زیر بغل می باشد. افراد می توانند با به کار گیری روش فوق این مشکل را از بین ببرند.

همچنین از دیگر کاربرد های تزریق بوتاکس می توانیم به از بین بردن بیماری آشالازی اشاره کنیم و بگوییم که روش ذکر شده در درمان و از بین بردن بیماری آشالازی فوق العاده عمل می کند.

افرادی که دچار تیک های عصبی هستند معمولا با گذشت زمان به دلیل این مشکل خود افسرده می شوند و از جمع های دوستانه و صمیمی دوری می کنند.

این مشکل برای آن ها درد سر های زیادی را به وجود می آورند. این دسته از افراد به دنبال روش ها و همچنین عمل هایی هستند که مشکل آن ها را برای همیشه از بین ببرند، باید بگوییم که تزریق کردن بوتاکس می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

یکی از کاربرد های بوتاکس همان طور که ذکر شد از بین بردن مشکل بی اختیاری ادرار می باشد. با تحقیقاتی که به وجود آمد از این کاربرد بوتاکس نیز آگاه شده و آن را عملی کرده اند.

افراد می توانند با گزارش شرایط خود به یک پزشک متخصص نسبت به از بین بردن مشکل خود با استفاده از تزریق بوتاکس اقدام کنند. افراد باید حتما تمامی شرایط خود را به پزشک ارائه کنند و از پنهان کردن موارد خاص جدا خودداری کنند.

وجود دارند افرادی که به دلیل هایی کاملا بچگانه و یا نا مشخص از دادن گزارش درباره ی بیماری خود به پزشک متخصص اجتناب می کنند. افراد باید بدانند در صورتی که از یک بیماری خاص و یا یک مشکل خاص برخوردارند برای مثال بیماری های قلبی باید نسبت به گزارش دادن همه ی مراتب به صورت تمام و کمال اقدام کنند در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای آن ها به وجود بیاید که جبران آن ها گران تمام شود.

نحوه ی درمان بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بوتاکس همان سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم می باشد، این سم اگر در غذاهای کنسرو شده موجود باشد باعث فلج عضلات تنفسی شده و در اثر تنگی نفس، دو بینی و فلج عضلات فرد دچار مرگ می شود.

اما دانشمندان و متخصصین داروسازی توکسین یا سم این باکتری را استخراج کرده و با کاهش مقدار سمیت آن از آن به عنوان دارو استفاده می کنند.

بوتاکس به عضله ی مثانه تزریق شده و باعث مسدود کردن عصب هایی می شود که پیام تخلیه ی غیر ارادی ادرار را صادر می کنند. برای تزریق بوتاکس مثانه، فرد باید به ” بهترین کلینیک تزریق بوتاکس ” یا اتاق عمل مراجعه نماید.

برای تزریق بوتاکس مثانه باید مثانه ی فرد تحت بی حسی موضعی به صورت کامل قرار بگیرد.

پس از بی حس شدن ناحیه ی مثانه، یک اسکوپ از طریق مجرای ادرار وارد مثانه فرد می شود، در میان اسکوپ، سوزنی قرار داده می شود که این سوزن حاوی مقدار مشخصی بوتاکس می باشد، پس از اینکه بوتاکس به خوبی در مثانه پخش شد تزریق متوقف می شود و فرد پس از نیم ساعت می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.

ممکن است بعضی از افراد پس از تزریق و یا حین تزریق دچار درد و سوزش شوند که این عوارض پس از چندین ساعت از بین می روند.

افراد زمانی که با انجام این تزریق برای از بین بردن مشکل بی اختیاری ادرار آشنا می شوند می توانند به راحتی نسبت به انجام آن اقدام کنند.

سوالات متداول در خصوص تزریق بوتاکس مثانه

سوالات زیادی در خصوص بوتاکس مثانه پرسیده می شود که در ادامه به متداول ترین این سوالات پاسخ داده می شود:

یکی از سوالات رایج در خصوص تزریق بوتاکس مثانه دوره ی بهبودی پس از تزریق می باشد، بهتر است بدانید که برخی از افراد بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، به تزریق واکنش داده و علائم بهبودی کم کم در آن ها بروز پیدا می کند.

اما به طور کلی باید گفت که پس از یک هفته از تزریق بوتاکس بهبودی کامل را افراد مشاهده خواهند کرد.

یکی دیگر از سوالاتی که در مورد تزریق بوتاکس مثانه متداول است، این است که آیا پس از تزریق، فرد باید مراقبت خاصی انجام دهد یا خیر؟

تزریق بوتاکس مثانه به مراقبت های خاصی پس از درمان نیاز ندارد، فقط برای اینکه فرد در معرض عفونت های ادراری قرار نگیرد باید فرد حدودا سه روز پس از تزریق آنتی بیوتیک با تجویز پزشک مصرف نماید.

پزشکان و متخصصان در خصوص عوارض جانبی تزریق بوتاکس مثانه نیز با پرسش های گوناگونی مواجه می شوند، که در این مورد باید بیان داشت که احتمال بروز عوارض جانبی ناگوار بسیار کم می باشد، اما در بعضی از افراد ممکن است سبب بروز عوارضی ناگوار شود که در صورت مشاهده باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

اما بروز برخی عوارض کاملا طبیعی و گذرا بوده و پس از گذشت دو تا سه روز کاملا برطرف می شود. از این عوارض گذرا می توان به مشاهده ی ادرار در خون، درد در بخش پایینی شکم اشاره کرد.

اما عوارض شدیدی چون تب بالا همراه با درد شدید در ناحیه ی پایینی شکم، مشاهده ی لخته های خون در ادرار در افراد کمی مشاهده می شود.

ممکن است التهاب مثانه و عفونت مجاری ادرار در برخی افراد پس از تزریق بوتاکس مشاهده شود، اما دقت نمایید که برای جلوگیری از این عارضه حتما آنتی بیوتیک مصرف نمایید، عفونت ادراری در حد خفیف می باشد که پس از مدتی با مراقبت و استفاده از دارو رفع می شود.

درد مثانه در بسیاری از افراد مشاهده می شود، که با مصرف داروهایی مانند پاراستامول این درد کنترل شده و پس از چند روز از بین می رود.

علائم شبیه به سرماخوردگی نیز از عوارض شایع و زودگذر می باشد.

افراد می توانند به راحتی با این مشکل به راحتی کنار بیایند و در کم ترین زمان ممکن از دست آن رهایی یابند بنابراین درباره ی این موضوع جای نگرانی نیست.

یکی از سوالاتی که افراد درباره انجام این تزریق می پرسند و تعداد آن هم بسیار زیاد است این موضوع است که آیا پس از تزریق در زمان ادرار دچار خون ریزی خواهیم شد؟

در جواب باید بگوییم پس از این که فرد تزریق بوتاکس را انجام داد فقط به 24 ساعت به این عارضه دچار خواهند شد و پس از آن این مشکل از بین خواهد رفت. در صورتی که این مشکل در زمان فوق از بین نرفت باید مراتب را به پزشک گزارش دهید.

افراد باید بدانند که هر مشکلی که پس از انجام تزریق بوتاکس برای آن ها به وجود می آید پس از مدتی از بین خواهد رفت البته در یک مدت زمان تعیین و مشخص شده.

در صورتی که این مشکل در مدت زمان مشخص خود از بین نرفت و یا احساس شد که این مشکل شدید تر از حالت عادی است باید پزشک متخصص را از شرایط خود آگاه کنیم و از انجام کارهایی که توسط پزشک توصیه نشده است خودداری کنیم.

چه افرادی می توانند تزریق بوتاکس مثانه انجام دهند

بی اختیاری ادرار به چند دسته تقسیم می شود، برخی از افراد ممکن است به صورت موقت در اثر فشارهای روانی شدید دچار این مشکل شوند، برخی نیز دچار بی اختیاری های ادرار به صورت فوری و عملکردی می باشند.

افرادی هم هستند که دچار بی اختیاری ادرار سرریزی بوده و یا به صورت مختلط یعنی در اثر عوامل گوناگون دچار این عارضه می باشند.

قطعا افرادی که به صورت موقتی مثلا در اثر سرفه یا خنده دچار این عارضه می باشند نیازی به تزریق بوتاکس ندارند. یا مثلا افرادی که در اثر تنش های استرسی دچار بی اختیاری شده و با رفع علت بی اختیاری آن ها نیز درمان می شود، نیازمند تزریق نمی باشند.

افرادی که به صورت دائمی و مختلط دچار این عارضه می باشند یا در اثر بیماری های عصبی به مدت طولانی با این عارضه دست و پنجه نرم می کنند، می توانند از این روش درمانی بهره مند شوند.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید.

جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.