تزریق بوتاکس

درمان شقاق با تزریق بوتاکس

فیشر آنال بیماری است که سبب اسپاسم و گرفتگی عضلات مقعد می شود. تزریق بوتاکس یکی از راه حل های موثر و مناسب برای درمان این بیماری می باشد، اما باید توجه داشته باشید که این روش تنها برای مراحل ابتدایی و خفیف این بیماری موثر می باشد.

بوتاکس نوعی سم باکتری یا توکسین می باشد، که با نام بوتولینوم شهرت دارد. این سم بصورت موقتی و برگشت پذیر سبب فلج شدن عضلات ناحیه ی مقعد می شود، مدت زمان ماندگاری این روش برای درمان شقاق یا فیشر آنال ۳ الی ۶ ماه می باشد.

درمان شقاق با تزریق بوتاکس

بهتر است بدانید که تزریق بوتاکس در مطب و بصورت سرپایی و بدون انجام بیهوشی صورت می پذیرد.

دریافت تخفیف ویژه تزریق بوتاکس + مشاوره رایگان

روش تزریق بوتاکس به این صورت است که دوز مشخصی از بوتاکس را به عضلات مقعد بیمار تزریق می کنند و عضلات مقعد به طور موقتی بی حس یا فلج شده و در نتیجه اسپاسم، فشار و تنگی مقعد برطرف می شود.

با رفع تنگی مقعد و پس از چند روز از تزریق بوتاکس فرد هنگام دفع مزاج دردی را در ناحیه ی ذکر شده حس نمی کند و فشاری که قبلا بر انتهای روده وجود داشت کاملا از بین می رود و پس از یک الی دو هفته از تزریق زخم های ایجاد شده در مقعد نیز درمان می شود.

از معایب تزریق بوتاکس موقتی بودن آن برای بیماری شقاق می باشد. ممکن است بعد از گذشت 6 ماه ناراحتی های قبلی مجددا بروز پیدا کند، در این مواقع بیمار باید مجددا به پزشک مراجعه نمایند و مجددا تزریق خود را شروع نمایند.

تزریق بوتاکس روشی بسیار معروف و پر طرفدار است که امروزه به عنوان یکی از بهترین روش های از بین بردن مشکلات مختلف برای افراد به کار می رود. باید بگوییم این روش که امروزه برای افراد علل خصوص در میان زنان جذابیت بسیار زیادی پیدا کرده است به گونه ای که این دسته از افراد به محض ایجاد شدن شدن مشکل می خواهند که با استفاده از این روش مشکل خود را از بین ببرند.

بزرگ ترین و پر کاربرد ترین کاربرد بوتاکس از بین بردن چین و چروک هایی است که در ناحیه صورت وجود دارد. البته باید بگوییم که این چین و چروک ها می تواند در ناحیه ی دیگر باشد و با استفاده از بوتاکس نسبت به از بین بردن آن اقدام شود. این چین و چروک ها می تواند مادرزادی و یا در طول زندگی و به دلیل های مختلف بر روی صورت و یا ناحیه ی دیگری از بدن وجود داشته باشد.

افراد می توانند با به کار گیری بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های خود اقدام کنند. این تزریق در کلینیک های زیبایی و توسط پزشکان مجرب و همچین با تجربه انجام می شود.

افراد باید بدانند که کلینیک و همچنین پزشک مورد نظر در موفقیت تزریق فوق تاثیر های بسیار بالایی دارد و باید در انتخاب این دو نهایت تلاش و دقت را به عمل بیاوریم تا دچار مشکل نشویم.

تزریق کردن بوتاکس به دلیل این که به سهولت و همچنین آسانی انجام می شود می تواند جز بهترین گزینه ها برای از بین بردن مشکل افراد باشد. این تزریق به این دلیل از گذشته تا به امروز دچار تغییرات متعددی شده است و از مشکلات و عوارض آن بسیار کاسته شده است می توانیم بگوییم برای افرادی که ترس از روش هایی که درد و یا احتمال خون ریزی در آن ها وجود دارد بهترین گزینه می باشد.

همان طور که ذکر شده بیش ترین استفاده از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های صورت و نواحی دیگر بدن است. اما باید بگوییم که با تحقیقات به وجود آمده مشخص شده است که بوتاکس علاوه بر این مورد برای بسیار از مشکلات فرد از جمله درمان بیماری آشالازی، از بین بردن اسپاسم های ناحیه ی گردن و موارد دیگر کاربرد داشته و می تواند برای آن ها به عنوان یک درمان به کار رود.

مزایای درمان شقاق با تزریق بوتاکس

برای این که افراد نسبت به استفاده از یک روش درمانی و یا یک عملی اقدام کنند باید روش و یا عمل فوق دارای مزیت های بعد از عمل جذاب و خوبی باشد تا فرد برای استفاده از آن قانع شود.

باید بگوییم که تزریق کردن بوتاکس جز این دسته از روش ها می باشد و به این دلیل که دارای مزیت های بی نظیری می باشد تا این حد مورد استقبال افراد در سراسر جهان قرار گرفته است.

با وجود موقتی بودن تزریق بوتاکس، این روش مزیت های زیادی دارد که این ” مزیت های بوتاکس ” سبب استقبال و توجه بسیاری از مبتلایان به شقاق شده است.

درمان به صورت سرپایی در همان روز، استفاده از بی حسی موضعی، عدم نیاز به بیهوشی و جراحی، بدون درد و خونریزی، بدون گذراندن دوره نقاهت، انجام دفع مدفوع به راحتی و بدون درد و فشار در مدت کوتاهی پس از تزریق، بازگشت به زندگی عادی بلافاصله پس از انجام تزریق از مزیت های درمان شقاق با تزریق بوتاکس می باشد.

یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که افراد می توانند در صورت به کار گیری بوتاکس برای از بین بردن مشکل خود از آن برخوردار می شوند استفاده از بی حسی موضعی می باشد.

افراد ممکن است به دلیل داشتن بیماری هایی که اجازه ی بی هوش شدن را به آن ها نمی دهد نتوانند از بی هوشی استفاده می کنند برای مثال یکی از این بیماری ها، بیماری قلبی می باشد که نمی توان فرد را بی هوش کرد.

از مزایای دیگری که فرد در صورت استفاده از بوتاکس از آن بهره مند خواهد شد موضوع درد و خون ریزی می باشد. زمانی که بحث درد و خون ریزی در یک عمل به میان می آید معمولا حس خاصی برای افراد به وجود می آید که آن ها را از انجام عمل فوق منصرف می کند. در تزریق کردن بوتاکس به دلیل این که از بی حسی موضعی استفاده می شود افراد درد بسیار خفیفی را احساس خواهد کرد.

زیباسازی واژن با تزریق بوتاکس

شاید شنیده باشید که یکی دیگر از کاربردهای تزریق بوتاکس جوانسازی و زیباسازی پوست می باشد، این کاربرد و راهکار درمانی سبب شده است تا از ” تزریق بوتاکس در واژن ” برای جوانسازی واژن نیز استفاده نمایند.

با بالا رفتن سن واژن دچار چین و چروک شده و افتادگی و شلی پیدا می کند. افتادگی و شلی این قسمت سبب کاهش اعتماد به نفس در بانوان شده و سبب مشکلاتی در رابطه ی جنسی می شود.

عواملی سبب بروز این مشکلات در زنان می شود که می توان به بالا رفتن سن، کاهش وزن ناگهانی و زیاد، و زایمان اشاره کرد. راهکارهای زیادی چون تزریق ژل، تزریق فیلر، تزریق چربی و تزریق بوتاکس و عمل لیزر برای جوانسازی این ناحیه از بدن پیشنهاد می شود.

در این قسمت به جوانسازی واژن با استفاده از تزریق بوتاکس خواهیم پرداخت.

تزریق بوتاکس به این ناحیه از بدن سبب جمع شدگی و رفع افتادگی پوست می شود. پس از انجام بوتاکس حدود 2 ساعت زمان لازم است تا بوتاکس به طور کامل جذب ماهیچه های واژن شود.

پس از اینکه بوتاکس جذب ماهیچه ها شد، ماهیچه ها به صورت موقت فلج شده و قدرت انقباض خود را از دست می دهند. طول ماهیچه ها بلند تر شده و در حالت استراحت قرار می گیرند. همین امر سبب می شود تا چین و چروک های اطراف واژن بهبود پیدا کند.

از طرفی تزریق بوتاکس در این ماهیچه ها سبب تحریک بازسازی و کلاژن سازی شده و پوست واژن جوانتر می شود.

این روش به صورت سرپایی انجام شده و بدون وجود درد و خونریزی صورت می گیرد.

عوارض تزریق بوتاکس

به طور کلی تزریق بوتاکس عوارض جانبی جدی ندارد، اما برخی عوارض موقت و گذار مانند قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی یا ناراحتی در نقطه تزریق سوزن ممکن است مشاهده شود.

حتی گاهی ایجاد کبودی در پوست‌های حساس در نقاط تزریق بوتاکس در صورت و بدن به ورود سوزن به پوست ایجاد می گردد که بعد از گذشت چند روز تا یک هفته این عوارض بهبودی کامل پیدا می کنند.

توصیه می‌شود برای پیشگیری از عوارض تزریق بوتاکس به هر نقطه از بدن خصوصا نقاط حساس مانند واژن، بعد از انجام کامل تزریق، محل را با کیسه یخ سرد کنید. قبل از تزریق بوتاکس در واژن، مقعد، لب و سایر قسمت‌های صورت و بدن ، از پماد بی‌حسی استفاده کنید تا درد کاهش پیدا کند.

بهتر است از این موضوع آگاه باشید که تزریق بوتاکس در صورتی که توسط افراد غیر متخصص و نابلد، با دوز اشتباه خصوصا بیشتر از حد مجاز، در نقطه غیر صحیح از صورت و بدن و یا در محیط‌های غیر بهداشتی و غیر استریل انجام شود، می‌تواند عوارض جانبی خطرناک و وخیمی را ایجاد نماید.

ولی در صورت رعایت اصول مربوط به تزریق، مراقبت های قبل از بوتاکس، مراقبت های بعد از بوتاکس استفاده از بوتاکس به هیچ عنوان خطری در پی ندارد.

بهتر است که خجالت را کنار بگذارید و هر سؤالی دارید یا مسئله‌ای سبب استرس و نگرانی شما شده است، با پزشک خود در میان بگذارید، حتی بعد از تزریق بوتاکس هم اگر حس کردید چیزی از حالت معمول خارج شده و یا عارضه ای بد خیم ممکن است برایتان به وجود بیاید، با دکتر خود تماس بگیرید.

عفونت در محل تزریق، گلوله گلوله شدن مواد بوتاکس نشانه ی تزریق نادرست و استفاده از مواد غیر استاندارد می باشد، که باید سریعا به پزشک اطلاع داده شود، البته اگر تزریق را نزد پزشک معتبری انجام داده اید، پیشامد این عارضه غیر ممکن خواهد بود.

بعد از انجام بوتاکس پزشکان اعلام می‌کنند که در مدت یک تا دو هفته  زمان لازم است تا اختلال بهبود یابد یا چین و چروک و خطوط عمیق ناحیه ی تزریق شده شروع به محو شدن نمایند و نتیجه مورد انتظار بیمار بعد از گذشت یک الی دو هفته نمایان می گردد.

به همین علت است که پزشکان متخصص و متبحر حدود دو هفته تا یک ماه بعد از تزریق بوتاکس، وقت ترمیم را برای بیمار تنظیم می نمایند. ترمیم به این جهت انجام می شود تا اگر نقطه‌ای از پوست بدن یا ماهیچه ای هنوز نیاز به تزریق بوتاکس دارد و یا دوز بوتاکس تزریقی برای آن ناحیه کم بوده باشد، مجددا تزریق را انجام دهند تا اختلال به طور کامل بهبود پیدا کند.

اگر بعد از مدت ترمیم تغییری در بهبود اختلال خود حس نکردید، مواد استفاده شده نامطلوب بوده است.

عوارضی که برای این تزریق وجود دارد طبق مواردی که ذکر شد می تواند قابل پیش گیری باشد و بسیاری از آن ها را از بین برد و یا خنثی کرد و آن ها را به حداقل رساند.

عوارض پس از تزریق بوتاکس بسیار ناچیز می باشد و در صورتی که افراد صبر و حوصله و در کنار این دو دقت کافی را به خرج دهند می توانند مشکلات پس از تزریق را به حداقل برسانند به گونه ای که بگوییم این روش بدون عوارض انجام می شود.

با مواردی که ذکر شد به طور کلی فرد می تواند از این که با تزریق مورد نظر آشنا شده است اطمینان خاطر به عمل بیاورد. تنها موردی که وجود دارد این است که افراد باید با استرس و نگرانی که ممکن است در روز تزریق به سراغ آن ها بیاید مقابله کرده و به هیچ عنوان برای خود مشکلی به وجود نیاورند. افراد در صورتی باید نگران باشند که مشکلی برای آن ها وجود دارد در غیر این صورت داشتن استرس و نگرانی بی معنی می باشد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید.

جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.