آیا مزوتراپی دردناک است؟

نسل هزاره سوم بیش از نسل های پیشین در فکر راهی برای جوانی و مبارزه با آثار پیری هستند. متولدین این نسل از درمان های زمان بر استقبالی نخواهند کرد. به همین دلیل درمان های نوینی در جهت تامین نیازهای این نسل روی کار آمده است.

آیا مزوتراپی دردناک است؟مزوتراپی یکی از جدیدترین درمان های موجود برای جوانسازی است. این روش درمانی نتایج رضایت بخشی را در کمترین زمان ممکن برای افراد به ارمغان می آورد. به همین دلیل نسل هزاره سوم به شدت از این روش درمانی استقبال کرده اند.

نسل های گذشته برای مبارزه با پیری و رفع چین و چروک های صورت به سراغ کرم های روز و شب می رفتند؛ اما نسل امروز دیگر زمان خود را صرف استفاده از این کرم ها نمی کند و به دنبال درمان هایی موثرتری مانند مزوتراپی است.

در این روش درمانی برای جوانسازی ماده ای شامل مواد غذایی مورد نیاز پوست توسط سوزن هایی بسیار ریزی در پوست تزریق می شود. به این ترتیب میزان کلاژن سازی در پوست افزایش می یابد. در این تکنیک موادی شامل گروه های مختلفی از ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره برخی از گیاهان با استفاده از سوزن های بسیار ریز در بافت پوست تزریق می شود.

این تزریق موجب سفت شدن و جوانسازی پوست فرد می شود؛ اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا مزوتراپی روشی دردناک است؟ آیا می توان درد ناشی از انجام این روش درمانی را تحمل کرد؟ آیا برای انجام مزوتراپی از داروهای بیهوشی استفاده می شود؟ بسیاری سوال های دیگر که برای نسل هزاره سوم بسیار چالش برانگیز خواهد بود. در ادامه پاسخ سوالات خود را می یابید.

آیا مزوتراپی دردناک است؟برای پاسخ به این سوال و باید واقع بین باشیم، این روش درمانی با استفاده از سوزن ها بسیار ریز ماده ای را در بافت پوست چهره یا دیگر اندام های بدن شما وارد خواهد کرد. ورود هزاران سوزن به پوست نمی تواند بدون درد باشد! اما در حقیقت این نکته که این سوزن ها بسیار ریز هستند مسئله را به کلی تغییر می دهد.

پزشکی که پوست شما را با استفاده از مزوتراپی تحت درمان قرار می دهد، قبل از آغاز پروسه اقداماتی ار در نظر خواهد گرفت که از میزان درد این روش به شدت می کاهد. البته گفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که آستانه تحمل درد در افراد متفاوت بسیار متغیر است.

برای مثال برخی از افراد به هیچ عنوان تحمل انجام تزریق های وریدی و عضلانی را ندارند و ترجیح می دهند به جای تحمل درد سوزن از داروهای متعدد استفاده کنند. در حالی که برخی دیگر به هیچ عنوان مشکلی با انجام تزریق نداشته و حتی از داروهایی که در غالب تزریق تجویز می شود نیز استقبال می کنند.

به این ترتیب، تعریف شما از درد نقش مهمی در تعیین میزان درد مزوتراپی دارد. برخی از افراد این روش را دردناک قلمداد کرده در حالی که برخی دیگر تنها احساس سوزن سوزن شدن را تجربه می کنند.

چگونه از درد مزوتراپی بکاهیم؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، پزشک شما برای کاهش دردی که فرد در هنگام انجام مزوتراپی تجربه خواهد کرد، از روش های متفاوتی بره می برد. برای مثال ممکن است پزشک به شما توصیه می کند از چند ساعت قبل از مراجعه به مطب، موضوع مورد نظر را با استفاده از کمپرس آب یخ خنک نگه دارید.

خنک کردن موضع می تواند تا حد زیادی از میزان درد شما بکاهد. از این گذشته، پزشک از شما می خواهد که سی دقیقه قبل از زمان تعیین شده به مطب او مراجعه کنید. وی موضع مورد نظر را با استفاده از کرم های بی حس کننده می پوشاند. پس از گذشت این زمان موضع مورد نظر به خوبی بی حس شده و انجام مزوتراپی ممکن می شود.

علاوه بر کرم ها بی حس کننده، پزشک فرد متقاضی را زیر نور قرمز قرار می دهد. این نور از بروز التهاب های شدید، پس از انجام مزوتراپی می کاهد. از این گذشته روند بهبودی را نیز تسریع می کند. به این ترتیب شما می توانید از میزان درد خود بکاهید.

از این گذشته شما می توانید ترس ها و نگرانی های خود را با پزشک مورد نظر در میان بگذارید. او راهنمایی های لازم را برای استفاده از این روش جوانسازی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

با انجام تمهیدات لازم قبل از انجام مزوتراپی از میزان دردهای خود بکاهید.

زمانی که برای مزوتراپی داوطلب می شوید، پزشک اقداماتی را به شما گوشزد خواهد کرد. با پیروی کامل از راهنمایی های ارائه شده، روند بهبودی را با سرعت بیشتری طی کرده و از میزان دردهای خود در حین انجام مزوتراپی و در دوران بهبودی خواهید کاست.

پزشک از شما می خوهد که مصرف داروهای ضد التهاب را در یک هفته آخر قبل از انجام مزوتراپی به کلی متوقف کنید. به این ترتیب می توانید از میزان تورم، کبودی و در نتیجه درد های پس از مزوتراپی به شدت بکاهید.

علاوه بر این مصرف برخی داروها می تواند مزوتراپی را به درمانی دردناک تبدیل کند. برای مثال استفاده از داروهایی مانند ادویل و آسپرین به هیچ عنوان توصیه نمی شود. مصرف این داروها را از چند روز قبل از مزوتراپی تا زمان بهبودی متوقف کنید.

شاید تصور می کنید که با استفاده از داروهای مسکن می توانید درد کمتری را تجربه کنید؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است. مصرف این داروها سبب وخیم تر شدن کبودی و تورم در موضع مورد نظر شود.

در صورتی که تمام اقدامات لازم را به خوبی به انجام برسانید، کمترین درد را در حین انجام مزوتراپی تجربه خواهید کرد. از این گذشته روند بهبودی را به سرعت طی کرده و به جریان عادی زندگی خود باز خواهید گشت.

آیا برای انجام مزوتراپی از داروهای بیهوشی استفاده می شود؟

درمان مزوتراپی، نوعی درمان سرپایی است. شما می توانید با صرف کمترین زمان ممکن درمان های خود را به انجام رسانده و از نتایج این روش جوانسازی لذت ببرید. این روش درمانی بدون استفاده از داروهای بیهوشی به انجام می رسد.

فرد متقاضی مزوتراپی در تمام مدت درمان هوشیار بوده و در جریان انجام درمان قرار دارد. تقریباً تا به امروز برای هیچکدام از متقاضیان انجام مزوتراپی از داروهای بیهوشی استفاده نشده است. این روش درمانی به دلیل اینکه بدن را مورد تهاجم قرار نمی دهد، به عنوان روش درمانی محبوبی مورد استقبال قرار گرفته است.

در این روش درمانی بر خلاف جراحی های زیبایی از داروهای بیهوشی استفاده نمی شود. به همین دلیل فرد از عوارض جانبی استفاده از این داروها نیز در امان است. در حقیقت مزوتراپی (Mesotherapy) روش درمانی بسیار ساده ای است که درد بسیار ناچیزی را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

ورد هزاران سوزن ریز شاید در وهله اول کمی دلهره آور باشد؛ اما در حقیقت انجام این روش درمانی درد غیر قابل تحملی را برای فرد به همراه نخواهد داشت. از این رو، پزشک تنها با استفاده از پماد های بی حس کننده موضع را بی حس خواهد کرد.

به این ترتیب تنها داروهای بیهوشی به کار رفته در مزوتراپی پماد های بی حسی است. این داروها عوارض جانبی داروهای بیهوشی که در جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند را ندارد. به همین دلیل فرد متقاضی به سرعت پس از انجام مزوتراپی به منزل بازگشته و روند زندگی خود را از سر می گیرد.

این موضوع یک از اصلی ترین دلایل محبوبیت این روش درمانی در نسل هزاره سوم است. چرا که نسل هزاره سوم، به هیچ عنوان از بیهوشی های کامل نیز استقبال نخواهد کرد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.