لیفت سینه

خطرات و عوارض جراحی لیفت سینه چیست

خطرات و عوارض جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه را می توان یکی از به روز ترین جراحی هایی دانست که امروزه افراد بسیاری برای ایجاد زیبایی در اندام های خود از این روش جراحی استفاده می کنند. جراحی لیفت سینه مانند بسیاری از عمل های زیبایی دیگر می تواند برای شما مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد.

با این وجود ممکن است که بعد از  جراحی فرم دهی سینه در صورت رعایت نکردن نکات و مراقبت های بعد از جراحی، شاهد عوارض بعد از عمل زیبایی سینه باشید.

خطرات و عوارض جراحی لیفت سینه به همین دلیل نیاز است که به توصیه های پزشک خود بعد از جراحی سینه عمل کنید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن نتایج شگفت انگیز جراحی لیفت سینه را مشاهده کنید.

شایع ترین عوارض ایجاد شده بعد از جراحی لیفت سینه در صورت انتخاب پزشک فاقد تخصص

از آنجایی که جراحی لیفت سینه یکی از جراحی های بسیار موثر در ایجاد زیبایی و تقارن در سینه ها عنوان می شود می تواند از این طریق سینه هایی خوش فرم و زیبا را برای شما ایجاد کند.

با این وجود ممکن است که بعد از جراحی سینه با عوارضی روبرو شوید که می تواند روند بهبودی شما را طولانی تر کند. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد این عوارض باید به توصیه های بهداشتی بعد از عمل زیبایی سینه توجه کنید تا این خطرات برای شما به حداقل برسد.

خطرات و عوارض جراحی لیفت سینه در ادامه این مطلب نمونه ای از این عوارض را برای شما عنوان می کنیم. ( موارد مذکور تنها در صورتی که در انتخاب پزشک معالج خود دقت کافی نکرده باشید قابل پیش بینی می باشد )

1. ایجاد عفونت
  2. ایجاد زخم و ماندگاری جای زخم بر روی سینه ها
  3. تجمع خون در زیر پوست و تشکیل عارضه هماتوم
  4. ایجاد درد و یا تغییر در سینه ها
  5. بی نظمی و نامتقارن بودن سینه ها
  6. احتباس مایعات در ریز پوست
  7. خطر از دست دادن نوک پستان ها
  8. عوارض قلبی و ریوی
  9. ترومبوز وریدی
  10. نکروز چربی یا از بین رفت بافت چربی اطراف سینه

این عوارض ممکن است در هر فردی به نوعی دیده شود و در برخی از مواقع در صورتی که پزشک شما دارای تخصص و مهارت در زمینه جراحی فرم دهی سینه باشد، می توانید با خیال راحت لیفت سینه را انجام دهید بدون اینکه نگران ایجاد عوارض احتمالی بعد از عمل زیبایی سینه باشید.

با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت های بعد از لیفت سینه در دوران نقاهت بعد از لیفت سینه می توانید  احتمال وقوع این خطرات را به حداقل برسانید.

عفونت در جراحی لیفت سینه تا چه اندازه محتمل است؟

عفونت بی شک می تواند به عنوان یکی از شایع ترین عوارض بعد از هر عمل جراحی به خصوص جراحی لیفت سینه مورد بررسی قرار گیرد.

در جراحی سینه برش هایی در سینه انجام می گیرد که از این طریق پزشک مربوطه می تواند عمل جراحی لیفت سینه را انجام دهد. این برش ها می تواند در برخی از مواقع عفونت های بیشماری را برای افراد ایجاد کند.

ایجاد عفونت در واقع ممکن است از یک تا شش هفته بعد از جراحی سینه مشاهده شود و شامل علائمی است که در صورت مشاهده آنها باید سریعا پزشک خود را در جریان قرار دهید.

علائم ایجاد عفونت می تواند شامل  ایجاد درد، ورم، قرمزی زیر پوست سینه، ایجاد ترشحات با بوی نامطبوع، تب و لرز و غیره در شما ایجاد شود. یکی از شایع ترین و خطرناک ترین عفونت هایی که بعد از جراحی لیفت سینه ممکن است مشاهده کنید را عفونت استافیلوکوک یا استاف می نامند.

این عارضه عفونی در واقع نوعی عفونت بسیار قوی است که درمان آن ممکن است زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. از آنجایی که این عفونت می تواند در برابر داروهای آنتی بیوتیک مقاومت کند از بین بردن آن ممکن است بیماران را با مشکلات متعددی روبرو کند.

برای این منظور درمان این عارضه باید در مدت زمانی طولانی در بیمارستان انجام شود تا از پخش شدن عفونت به بخش های دیگر بدن جلوگیری شود. علاوه بر آنتی بیوتیک ها ممکن است از درمان هایی نظیر آنتی بیوتیک های داخل وریدی، پمادهای ضدعفونی کننده زخم، تراشیدن زخم های عفونی و داروهای ضد عفونی استفاده شود.

بنابراین برای اینکه به این عارضه بعد از عمل زیبایی سینه دچار نشوید نیاز است که با انجام مراقبت های بهداشتی و مصرف آنتی بیوتیک ها با تجویز پزشک تا حد ممکن احتمال ایجاد عفونت در زخم های موجود در سینه را به صفر برسانید.

آیا در جراحی لیفت سینه واکنش به بیهوشی وجود دارد؟

برای انجام لیفت سینه در ابتدا باید بی حسی موضعی بر روی افراد انجام شود تا در حین عمل جراحی فرم دهی سینه، مراجعه کننده دردی را حس نکند.

این بی حسی می تواند به صورت موضعی انجام شود و فقط نواحی اطراف سینه از این طریق بی حس می شود و در برخی از مواقع که جراحی لیفت سینه دارای ابعاد گسترده تری است از بی هوشی نیمه کامل و یا کامل برای بیمار استفاده می شود.

این امر با توجه به نظر پزشک مربوطه انجام می شود. ماده بیهوشی به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد: از طریق تنفس گاز بیهوشی و یا تزریق ماده بیهوشی. در هر دو صورت ممکن است که بعد از عمل عوارضی به واسطه ماده بیهوشی برای افراد ایجاد شود.

با توجه به اینکه افرادی که عمل زیبایی سینه را انجام می دهند در چه سنی قرار دارند و شرایط جسمی و سلامت آنان به چه صورت است بیهوشی می تواند عوارض متفاوتی را برای آنان به همراه داشته باشد. می توانیم این عوارض را به صورت زیر بیان کنیم.

1. واکنش های آلرژیک به ماده بیهوشی
  2. ایجاد تهوع و استفراغ
  3. سردرد های مزمن بعد از لیفت سینه
  4. گلودرد
  5. ایجاد لرزش در اندام های بدن فرد بیمار
  6. ایجاد کمردرد بعد از بیهوشی
  7. واکنش های بسیار زیاد مانند حمله قلبی، سکته مغزی
  8. بیماری خطرناک هایپرترمی

این عوارض بعد از بیهوشی لیفت سینه در هر فردی به نوعی ممکن است بروز کند و در برخی از مواقع نیز هیچ عارضه خطرناکی بعد از بیهوشی در افراد مشاهده نخواهد شد.

به همین دلیل برای اینکه این عوارض را بعد از بیهوشی به حداقل برسانید باید پزشک بیهوشی را انتخاب کنید که بداند چگونه این عمل را انجام دهد تا عوارض ایجاد شده را به حداقل برساند.

ممکن است زخم های جراحی لیفت سینه ماندگار شوند؟

Breast lift نوعی جراحی است که به بالا بردن سینه ها و ایجاد تقارن در آنها می تواند کمک بسیاری کند؛ اما در این نوع از عمل های زیبایی برش هایی در سینه ایجاد می شود که بعد از عمل باید بخیه زده شود.

این بخیه ها ممکن است بعد از فرم دهی سینه علامت هایی ماندگاری را بر روی پوست این قسمت از بدن بگذارند. به همین دلیل نمی توان گفت که جراحی سینه بدون هیچ گونه جای زخمی انجام میشود. این زخم ها تا چند ماه اول بعد از لیفت سینه قابل دیدن خواهند بود.

در اکثر مواقع در این مدت زخم ها بهبود خواهند یافت و جای نگرانی از این بابت نیست. با این حال با توجه به پزشکی که برای لیفت سینه انتخاب می کنید این زخم ها ممکن است به صورت های غیر  عادی نیز دیده شود و باعث ایجاد نارضایتی و افزایش دوره نقاهت بعد از لیفت سینه شود.

این زخم ها را می توان به این صورت نام برد.

1. ایجاد کلوئید ها یا زخم های قارچی شکل
  2. ایجاد اسکارهای بعد از عمل
  3. زخم هایپرتروفیک

این زخم ها در صورتی که بسیار وسیع باشند می توانند بافت های اطراف سینه را سفت کنند. به همین دلیل درمان هایی نظیر جراحی دوباره زخم ها، تزریق کورتیزول، استفاده از لیزر درمانی، استفاده از پماد ها و کرم ها برای کاهش ایجاد زخم ها ممکن است توسط پزشک تجویز شود.

روش های مراقبتی برای پیشگیری و کنترل عوارض جانبی ناشی از لیفت سینه

عوارض جانبی و بروز برخی خطرات از جمله مشکلاتی است که تقریبا در همه عمل های زیبایی و جراحی ها وجود دارند و ممکن است در برخی از کاربران به صورت های مختلف بروز یابند.

یکی از مهم ترین دغدغه های متخصصان و پزشکان امروزه یافتن روش هایی ساده و مناسب جهت پیشگیری از بروز عوارض جانبی ناشی از عمل های زیبایی می باشد که روز به روز پیشرفت های چشمگیری در این رابطه صورت می گیرد.

لذا روش ها و متد های بسیار متعددی برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی و خطرات و همچنین کنترل آن ها در صورت بروز وجود دارد. یکی از مهم ترین روش ها انجام مراقبت های بعد از عمل می باشد که نقش به سزایی در پیشگیری از این گونه مشکلات دارند به همین علت امروزه پزشکان پس از انجام هر عملی به کاربران نکات و توصیه هایی را در قالب مراقبت های بعد از عمل گوشزد می کنند.

عمل زیبایی لیفت سینه نیز پس از انجام آن نیازمند رعایت و انجام برخی نکات مهم به منظور مراقبت از نتایج و عوارض احتمالی است و باید اهمیت زیادی برای آن قائل شد.

البته لازم به ذکر است که انجام مراقبت های بعد از عمل ماستوپکسی دارای مزیت های دیگری نیز می باشد. به عنوان مثال انجام کامل و دقیق نکات مراقبتی می تواند در افزایش سرعت بهبودی شخص تاثیرات مثبت و قابل توجهی داشته باشد و مدت زمان نقاهت را تا حد زیادی کاهش دهد.

یکی از مهم ترین نکات مرتبط با مراقبت های پس از عمل لیفت سینه، استراحت کردن به خصوص در روزهای ابتدایی می باشد؛ زیرا استراحت یکی از عوامل مهم جهت ریکاوری و بهبودی زخم ها و بدن می باشد و به همین علت توصیه می شود که میزان استراحت در هفته اول را افزایش داده و تنها کارهای سبک انجام دهید.

البته لازم به ذکر است که استراحت کردن مطلق نیز پس از انجام عمل زیبایی پیشنهاد نمی شود و توصیه می شود که هر چند ساعتی سعی کنید در خانه و یا خارج از خانه به پیاده روی سبک و کوتاه مدتی بپردازید تا از لخته شدن خون و همچنین افزایش تورم موجود در سینه ها کاسته شود.

استحمام پس از انجام این درمان نیز از نکات مهمی به شمار می رود و تقریبا برای تمامی کاربران این عمل زیبایی سوالاتی پیش می آید. باید توجه شود که قبل از اتمام 48 ساعت از انجام جراحی نباید به حمام رفته و یا آب با ناحیه عمل شده تماس داشته باشد؛ اما پس گذشت این مدت زمان می توان ناحیه هدف را به خوبی با آب و صابون شستشو داده و تمیز کنید.

پزشک متخصص قطعا برای تمامی افرادی که لیفت سینه انجام داده اند گن مخصوصی تجویز می کند که لازم است کاربر از آن به مدت 45 روز به طور مداوم استفاده نماید. پوشیدن این گن تاثیرات بسیار زیادی در رفع تورم و همچنین تثبیت نتایج حاصل از عمل دارد و تنها به هنگام مراجعه به حمام باید آن را خارج کنید.

لازم به ذکر است که این نوع سینه بند ها طبی و مخصوص پس از ماستوپکسی می باشند و با سایر سینه بند های موجود در بازار تفاوت هایی دارند.

یکی از عوارض جانبی شایع در افرادی که لیفت سینه را انجام می دهند بروز تورم و کبودی در ناحیه سینه و اطراف آن می باشد. این دسته از عوارض معمولا به طور خود به خود رفع می شوند اما می توان با استفاده از کمپرس سرد و همچنین پوشیدن گن طبی روند بهبودی آن را تا حد زیادی افزایش داد.

به طور معمول پزشک متخصص پس از اتمام این عمل زیبایی برای فرد داروهایی را تجویز خواهد کرد که لازم است به طور مکرر و منظم از آن ها استفاده شود؛ زیرا تمامی داروهای تجویز شده نقش اساسی در پیشگیری از بروز عوارض جانبی داشته و همچنین در روند بهبودی و نقاهت تاثیرات مثبتی دارند.

از دیگر نکات مراقبتی پس از ماستوپکسی، توجه به تغذیه و برنامه غذایی می باشد. تغذیه از عوامل مهم و اساسی در ریکاوری بدن و بهبودی آن بعد از جراحی می باشد و به همین علت به کاربران توصیه می شود که از میوه و غذاهای دارای ویتامین و مواد معدنی مختلف بیشتر استفاده شود.

در دوران نقاهت به افراد توصیه می شود که انجام فعالیت های سنگین و و ورزش کردن را تا چند هفته به تعویق اندازند تا نتایج حاصل از لیفت سینه به ثبات لازم برسد.

استعمال دخانیات و همچنین مصرف مشروبات الکلی تا دو هفته بعد از جراحی به طور کامل ممنوع است و نباید استفاده شود. البته در صورت ناتوانی می توان استفاده از این موارد را تا حد امکان کاهش داد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.