ماموپلاستی

ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی را می توان یکی از عمل های جراحی زیبایی سینه دانست که در آن حجم چربی اضافی سینه برداشته می شود. ماموپلاستی در افرادی انجام می شود که دارای سینه هایی بزرگ و نامتقارن هستند و نیاز دارند که تناسب اندام را از این طریق در خود ایجاد کنند.

ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

همچنین افرادی که در اثر وزن زیاد سینه های خود دچار افتادگی پوست و سینه هستند، Mammaplasty می تواند ظاهری زیبا در آنها ایجاد کند. برای ایجاد سینه هایی با فرم سفت و بدون پوست های اضافی و نافرم در واقع جراحی سینه می تواند بهترین روش در کم کردن حجم سینه ها باشد.

دریافت تخفیف ویژه ماموپلاستی + مشاوره رایگان

به دلیل اینکه ماموپلاستی نوعی جراحی سینه محسوب می شود، در نتیجه نیاز به بیهوشی و بریدگی در سطح سینه دارد. برای این منظور افراد باید به طور کامل بیهوش شوند تا دکتر بتواند فرم مناسبی را برای سینه این افراد در نظر بگیرد و جراحی را انجام دهد.

ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

با ایجاد برش هایی در سینه و خارج کردن و برداشتن چربی اضافی از سینه های این افراد در واقع عمل ماموپلاستی انجام می گیرد. بعد از عمل جراحی سینه عوارضی ممکن است در افراد ایجاد شود که می تواند امری بسیار طبیعی باشد.

البته بیشتر عوارض های جانبی موجود در این عمل زیبایی قابل کنترل و همچنین پیشگیری می باشند و می توان تنها با انجام چند نکته مراقبتی ساده از بروز آن های پیشگیری کرد.

یکی از این عوارضی که ممکن است بعد از Mammaplasty در افراد دیده شود ایجاد تورم و قرمزی در سینه است. این عارضه یکی از شایع ترین عوارضی است که بعد از جراحی سینه می تواند افراد را با نگرانی مواجه کند.

باید بدانید که این عارضه بعد از چند روز و تا یک هفته می تواند به راحتی از بین برود و جای هیچ گونه نگرانی در مورد آن نیست.

آیا بعد از ماموپلاستی سینه ها دچار ورم و کبودی خواهند شد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که امروزه بسیاری از کاربران و افراد متقاضی انجام عمل زیبایی ماموپلاستی از پزشکان و متخصصان می پرسند در رابطه با وجود کبودی و ورم و همچنین میزان بروز یافتن آن می باشد.

ایجاد کبودی و ورم بعد از هر عمل جراحی می تواند به راحتی در افراد مشاهده شود. می توان گفت که این علائم بعد از ماموپلاستی در واقع دارای خطرات جدی برای افراد نیست. بنابراین هیچ گونه نگرانی در مورد این عوارض نداشته باشید.

از آنجایی که جراحی سینه نوعی از جراحی زیبایی است در نتیجه ایجاد برش در نواحی سینه امری بسیار طبیعی است. بعد از ایجاد بخیه بر روی این برش ها در واقع ماموپلاستی انجام می شود. همانطور که می دانیم ایجاد درد و تورم می تواند ناشی از برش هایی باشد که در پوست ایجاد شده است.

این برش ها برای اینکه ترمیم پیدا کنند و دوباره بافت طبیعی خود را ایجاد کنند ممکن است با ایجاد تورم و خارش و درد همراه باشند. جراحی Mammaplasty می تواند بافت های سینه را تحت تاثیر قرار دهد.

در نتیجه برای اینکه عمل ترمیم صورت گیرد باید مدت زمانی طی شود تا بافت سینه بتواند ترمیم را انجام دهد. بعد از یک هفته از عمل ماموپلاستی تورم و کبودی ایجاد شده کم کم محو می شود و از بین می رود.

البته این پروسه نیاز به مراقبت ها و رعایت توصیه های پزشک مربوطه دارد. در این صورت روند بهبودی بعد از ماموپلاستی سریعتر می تواند انجام شود.

عوارض جانبی ناشی از ماموپلاستی چیست؟

جراحی سینه نیز مانند دیگر عمل های جراحی می تواند دارای عوارض بعد از عمل باشد. در واقع ماموپلاستی نوعی جراحی زیبایی است. از این رو دقت در انجام این عمل باید نسبت به عمل های دیگر بیشتر باشد. پزشکی که برای ماموپلاستی انتخاب می کنید باید دارای سابقه درخشان در عمل ها زیبایی باشد.

در واقع انتخاب پزشک مناسب می تواند تا حدود زیادی از ایجاد عوارض بعد از عمل Mammaplasty جلوگیری کند. پزشکی که دارای تجربه و مهارت بالایی است می داند که چگونه عمل را با بهترین روش ها و کمترین عوارض برای افراد انجام دهد.

با این وجود ممکن است باز هم عوارض عمومی بعد از جراحی ماموپلاستی در خود مشاهده کنید که در صورت دیدن هر یک از این عوارض باید پزشک خود را فورا در جریان قرار دهید. می توانیم این عوارض را به صورت زیر عنوان کنیم.

1. ایجاد درد در نواحی که تحت جراحی Mammaplasty قرار گرفته است.
  2.   ایجاد تورم و قرمزی در نوک پستان ها و یا در نواحی برش داده شده
  3.   کبودی در اثر جراحی سینه در پوست سینه
  4.   ایجاد زخم ها در اثر بخیه
  5.   رعایت نکردن تقارن در سینه ها
  6.   تغییرات ایجاد شده و لکه ها در پوست سینه
  7.   ایجاد رگ های خونی در بافت سینه
  8.   ایجاد خونریزی در زخم های ایجاد شده
  9.   آسیب به ساختار عصبی بافت های سینه
  10.   سفت شدن بیش از حد سینه ها
  11.   ناتوانی در شیردهی
  12.   برجای ماندن جای علامت زخم ها
  13.   ایجاد ترومبوز وریدی و یا عوارض قلبی
  14.   امکان از دست دادن نوک پستان
  15.   نکروز چربی
  16.   ایجاد حساسیت به نخ بخیه و یا چسب های مورد استفاده بعد از ماموپلاستی
  17.   ایجاد درد در کمر و گردن در اثر عوارض بیهوشی در حین Mammaplasty

و بسیاری دیگر از عوارض که می تواند بعد از جراحی سینه در برخی از افراد مشاهده شود. این علایم در صورتی که ماموپلاستی توسط پزشک بی تجربه انجام گرفته باشد و یا مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی انجام نشود می تواند ایجاد شود. بنابراین انجام توصیه های بعد از Mammaplasty را جدی بگیرید.

کنترل درد و ورم سینه بعد از ماموپلاستی

برای اینکه بتوانید درد و ورم ایجاد شده در اثر Mammaplasty را کمتر کنید می توانید در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید. با رعایت توصیه های پزشک می توانید در واقع درد و ورم ایجاد شده در سینه را کاهش دهید.

البته به طور کلی چندین نکته و روش جهت کنترل کردن درد و تورم ناشی از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی وجود دارد که می توان با انجام دادن آن ها تاثیرات به سزایی در رفع زود هنگام تورم و کبودی موجود در این ناحیه شد.

1. با تعویض پانسمان و رعایت نکات بهداشتی می توانید به راحتی از ایجاد عفونت در زخم های خود جلوگیری کنید. عفونت می تواند یکی از عوامل ایجاد تورم و درد بعد از ماموپلاستی باشد.
  2.   حمل وسایل سنگین بعد از ماموپلاستی می تواند درد و ورم را در افراد ایجاد کند. بنابراین برای اینکه از تورم و درد جلوگیری کنید می توانید به مدت یک هفته به استراحت بپردازید.
  3.   برای اینکه درد بعد از ماموپلاستی را کاهش دهید می توانید از مسکن ها برای این منظور استفاده کنید.
  4. آنتی بیوتیک ها از ایجاد عفونت بعد از جراحی سینه جلوگیری می کنند. برای این منظور استفاده از آنتی بیوتیک ها را بدون توصیه پزشک قطع نکنید.
  5. استفاده از کمپرس آب سرد نیز توسط پزشکان و متخصصان بسیار موثر شناخته شده و می توان با قرار دادن آن بر نواحی دارای تورم و درد، تا حد زیادی از میزان ورم و درد موجود در آن ناحیه کاهش داد. البته این روش تنها در دو الی سه روز ابتدایی پیشنهاد می شود.

پیشگیری از ورم سینه بعد از ماموپلاستی

ورم سینه می تواند بعد از ماموپلاستی باعث ایجاد ناراحتی در افراد شود. برای اینکه از ایجاد این عارضه بعد از Mammaplasty جلوگیری کنید نیاز است که به انجام توصیه های پزشک خود بپردازید تا درد و ورم بعد از مدت کوتاهی از بین برود.

در صورتی که ورم ایجاد شده در اثر تخریب بافت های عصبی و یا خونریزی های داخلی ایجاد نشده باشد بعد از یک هفته از ماموپلاستی به راحتی از بین می رود. در بسیاری از مواقع نیز ایجاد ورم در سینه بعد از جراحی سینه می تواند ناشی از ایجاد عفونت باشد.

در این صورت با مصرف چرک خشک کن های قوی و آنتی بیوتیک ها می توانید از ایجاد تورم جلوگیری کنید. با رعایت توصیه ها و استراحت و تغذیه مناسب می توانید تا حدود زیادی از ایجاد تورم و درد بعد از Mammaplasty پیشگیری کنید.

استفاده از سینه بند مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی می تواند تا حدود زیادی از ایجاد ورم در سینه ها جلوگیری کند.

فشاری که در اثر بستن این سینه بند به بافت های سینه وارد می شود می تواند از ایجاد ورم و درد در بافت های سینه جلوگیری کند. استفاده از این سینه بند تا مدت 6 هفته بعد از جراحی سینه یکی از ضروریاتی است که باید به آن عمل کنید.

نکات و مراقبت های مهم پس از ماموپلاستی

طبیعتا پس از اتمام مراحل و فرایند های انجام عمل زیبایی ماموپلاستی پزشک برای شخص نکته ها و توصیه هایی را در قالب مراقبت های پس از عمل گوش زد خواهد کرد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و تاثیرات مستقیمی بر نتایج و همچنین پیشگیری از بروز عوارض جانبی ناشی از جراحی دارد. لذا توصیه می شود تمامی نکات ذکر شده در قسمت زیر را جدی بگیرید و در انجام آن کوتاهی نکنید.

یکی از مراقبت هایی که شخص باید پس از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی مورد توجه قرار دهد، تغذیه و برنامه غذایی مناسب به خصوص در دو هفته ابتدایی می باشد. میزان و مدت زمان بهبودی شخص نسبت به تغذیه شخص بسیار تاثیر پذیر می باشد. به همین علت توصیه می شود در دو هفته ابتدایی از میوه ها و غذاهای مایع بیشتر استفاده کنید

لازم به ذکر است که طبق نظر پزشکان و متخصصان استفاده از میوه هایی همچون آناناس در طی دوران نقاهت بسیار مفید است و تاثیرات مثبت به سزایی در بهبود سریع شخص دارد. در وعده های غذایی نیز پیشنهاد می شود که از غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو به دلیل داشتن امگا3 و ویتامین و مواد معدنی متعدد استفاده شود.

همچنین توصیه می شود که مصرف نمک و شکر را در دو هفته ابتدایی تا حد امکان کاهش دهید. نمک سبب کاهش سرعت و روند بهبودی زخم ها و ریکاوری بدن می باشد.

اما مهم ترین نکته در رابطه با مراقبت های پس از جراحی سینه، استراحت کافی بعد از جراحی می باشد. بدن هر فردی پس از انجام ماموپلاستی ضعیف تر شده و نیاز به استراحت های بیشتر جهت ریکاوری و بهبودی خود دارد. لذا از همین جهت توصیه می شود در دو الی سه روز ابتدایی به طور کامل به استراحت در منزل بپردازید.

توصیه می شود که افراد از انجام فعالیت های سنگین در دوران نقاهت خودداری کنند. ورزش کردن نیز پس از انجام این عمل زیبایی توصیه نمی شود البته انجام ورزش های سبک پس از دو هفته هیچ اشکالی نخواهد داشت.

پس از گذشت چند روز شخص باید حتما به نزد پزشک مختصص خود مراجعه کند تا او از روند بهبودی و نتایج حاصل از انجام جراحی سینه اطمینان حاصل کند.

معمولا پزشک معالج برای شخص داروهایی از جمله ژل یا کرم هایی تجویز می کند که سبب رفع جای بخیه و برش می شود. توصیه می شود جهت زیباتر شدن پوست ناحیه سینه ها به طور مکرر و منظم از این دارو استفاده کنید.

استفاده از سینه مخصوصی که پزشک تجویز خواهد کرد بسیار اهمیت دارد و باید تا اتمام مدت زمان معینی از سینه بند مخصوص استفاده نمایید. استفاده از این سینه بند باعث بهبود نتایج و زیباتر شدن فرم سینه خواهد شد.

افراد نباید در طی دوران نقاهت خود از سیگار و مشروبات الکلی استفاده نمایند. این موارد باعث می شود که روند بهبودی به کندی سپری شود و مدت زمان نقاهت شخص را به تعویق بیاندازد.

استحمام در دو روز ابتدایی به هیچ وجه مناسب نیست و فرد نباید در طی این مدت اجازه تماس آب با ناحیه جراحی شده را بدهد. پس از اتمام دو روز فرد می تواند به حمام برود اما باید مراقب زخم های خود باشد. همچنین نحوه صحیح پانسمان را نیز باید یاد بگیرد تا پس از اتمام استحمام، دوباره ناحیه هدف را پانسمان کند.

افراد باید توجه داشته باشند که در صورت بروز هر گونه عارضه جدید و یا افزایش عوارضی همچون درد، تورم، کبودی و بی حسی به مقدار زیاد، حتما با پزشک متخصص خود تماسی برقرار کنند و او را از این موضوع به خوبی مطلع کنند تا در صورت نیاز اقدامات لازم جهت بهبود آن انجام شود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد هزینه ماموپلاستی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید