ماموپلاستی

>> عمل زیبایی ماموپلاستی کاهنده، مزایا و عوارض آن

از جمله عمل های زیبایی رایج که امروزه در دنیا انجام می شود عمل زیبایی ماموپلاستی کاهنده است. بزرگ بودن سایز سینه ها زنان را با مشکلات بسیاری مواجه می کند که از جمله آنها می توان به عدم تناسب اندام و همچنین کمردرد، گردن درد و شانه درد های مزمن اشاره کرد.

عمل زیبایی ماموپلاستی کاهنده، مزایا و عوارض آن

در عمل زیبایی Mammoplasty با کاهش سایز سینه به این زنان کمک می شود تا به سایز دلخواه خود رسیده، از عوارض بزرگ بودن سینه ها رها شوند، اعتماد از دست رفته خود را در جامعه بازیابند و به راحتی به فعالیت های فیزیکی بپردازند.

دریافت تخفیف ویژه ماموپلاستی + مشاوره رایگان

>> ماموپلاستی کاهنده چیست و چگونه انجام می شود؟

به جراحی پستان به منظور کاهش حجم و سایز سینه ماموپلاستی کاهنده گفته می شود.

عمل زیبایی ماموپلاستی کاهنده، مزایا و عوارض آن

این جراحی که در دسته عمل های زیبایی سینه قرار گرفته علاوه بر کاهش حجم سینه می تواند در خوش فرمی این عضو مهم برای خانم ها نیز موثر باشد.

از آنجایی که عمل زیبایی Mammoplasty جراحی بزرگی محسوب می شود؛ به تشخیص پزشک معالج معمولا از بیهوشی عمومی استفاده می شود ولی ممکن است در مواردی با صلاحدید پزشک از داروهای آرامبخش و بی حسی های موضعی نیز در حین عمل زیبایی ماموپلاستی استفاده نمود.

در عمل زیبایی ماموپلاستی با برشی که روی پوست سینه ایجاد می شود نسج، پوست و چربی های اضافه سینه خارج می گردد.

پزشک شما می تواند بر مبنای تجربه خود و ارزیابی هایی که از سینه شما انجام داده است یکی از سه روش برش سینه که برای شما مناسب تر است را انتخاب کند.

• برش دایره وار در اطراف هاله سینه
  • برش دایره وار اطراف هاله سینه به همراه برش عمودی به سمت پایین سینه
  • برش به شکل حرف T برعکس و یا برش لنگری

اگر حجم چربی های سینه خیلی زیاد باشد می توان عمل لیپوساکشن را نیز همزمان با ماموپلاستی کاهنده انجام داد.

>> موارد استفاده ماموپلاستی کاهنده

انجام عمل زیبایی ماموپلاستی معمولا به افرادی که دچار عوارض جسمی و روحی ناشی از بزرگ بودن پستان ها شده اند توصیه می شود. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دردها و ناراحتی های مزمن در گردن، شانه و کمر و همچنین وجود درد های عصبی
  • مشکلات و بثورات پوستی ناحیه پستان ها
  • افتادگی و بدشکلی سینه ها به دلیل حجم زیاد آنها
  • مشکلات استفاده از سینه بند ها و لباس ها
  • کاهش و محدودیت در فعالیت های فیزیکی
  • عدم تناسب سایز سینه با بدن و ایجاد ظاهر نامتناسب
  • ناراضی بودن از سایز و حجم پستان ها و بزرگی آنها
  • عدم تقارن سینه ها در دو طرف

با انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهنده تمامی موارد ذکر شده در بالا رفع خواهد شد و پس از عمل ماموپلاستی بیمار از شرایط ظاهری خود بسیار راضی خواهد بود. با این حال داوطلبان عمل زیبایی Mammoplasty باید توجه داشته باشند در صورت داشتن شرایط زیر می توانند کاندید مناسبی برای عمل زیبایی ماموپلاستی باشند:

• برخورداری از سلامت جسمی کامل
  • عدم مصرف دخانیات
  • داشتن انتظارات واقع گرایانه نسبت به نتایج عمل زیبایی ماموپلاستی

دقت داشته باشید که افراد زیر داوطلبان مناسبی برای عمل زیبایی Mammoplasty نیستند:

• کسانی که مبتلا به بیماری های خاصی همچون بیماری های قلبی و دیابت هستند
  • دچار چاقی مفرط هستند یا دخانیات مصرف می کنند
  • افرادی که نمی خواهند هیچ جای زخم و اسکار ناشی از جراحی بر بدنشان مشخص باشد
  • زنانی که باردار هستند یا در آینده قصد بارداری دارند
  • افرادی که قصد کاهش وزن شدید دارند

انجام عمل ماموپلاستی کاهنده حتی برای دختران نوجوان هم امکان پذیر است اما در صورتی که پستان ها به طور کامل رشد نکرده باشند یا در صورت بارداری در آینده احتمالا نیاز به عمل جراحی مجدد وجود خواهد داشت.

>> خطرات و عوارض ناشی از ماموپلاستی کاهنده

عمل جراحی ماموپلاستی نیز مانند هر عمل جراحی دیگری می تواند عوارض و خطراتی برای بیمار به دنبال داشته باشد. از عوارض معمول هر جراحی می توان به احتمال ایجاد عفونت، خون ریزی و واکنش های غیرعادی نسبت به داروی بیهوشی اشاره کرد.

از موارد زیر می توان به عنوان خطرات احتمالی عمل زیبایی ماموپلاستی نام برد:

• درد، کبودی و ورم در محل انجام جراحی به صورت موقت
  • کاهش یا نبود حس در نوک پستان ها یا اطراف هاله به طور موقت یا دائم
  • کاهش سطح هاله و بخشی از نوک پستان ها
  • ایجاد آثار زخم و اسکار
  • مشکلات شیردهی در آینده
  • احساس انقباض و سفتی کشیدگی پوست اطراف سینه
  • جمع شدن مایع در پستان ها

انتخاب بیمارستان و یا کلینیک زیبایی معتبر، انتخاب پزشک مجرب و متخصص، مشورت گرفتن در خصوص نوع عمل زیبایی ماموپلاستی و ارائه اطلاعات درست از سوابق سلامتی بیمار به پزشک در کاهش و پیشگیری از این عوارض نقش مهمی دارد.

قطعا تبحر پزشک و کادر درمانی و رعایت نکات مراقبتی و توصیه های قبل و بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی موجب می شود بسیاری از این عوارض برای بیمار رخ ندهد و رضایت بالایی از نتیجه عمل حاصل شود.

>> آمادگی های قبل از عمل ماموپلاستی کاهنده

برای آماده شدن جهت انجام عمل زیبایی Mammoplasty لازم است مواردی رعایت شود تا درصد موفقیت آمیز بودن عمل زیبایی ماموپلاستی کاهنده بیشتر شود.

قبل از عمل زیبایی Mammoplasty، پزشک معالج بیمار را از روند کاری در روز عمل و بعد از آن آگاه خواهد کرد تا بیمار بدون هیچگونه نگرانی و استرسی وارد اتاق عمل شود، پزشک برای حصول بهترین نتیجه موارد زیر را مورد توجه قرار خواهد داد:

• بررسی سوابق پزشکی و دارویی
  • مشورت و ارائه اطلاعات درباره نحوه انجام عمل زیبایی ماموپلاستی، نوع بیهوشی و همینطور بهترین روش پیشنهادی
  • ارائه توضیحات مربوط به سایز و ظاهر سینه ها بعد از عمل زیبایی Mammoplasty تا بیمار هیچگونه تصورات غیر واقعی نسبت به نتیجه عمل زیبایی ماموپلاستی نداشته باشد
  • توضیحات مرتبط با خطرات احتمالی و مزایای انجام ماموپلاستی
  • درخواست انجام آزمایشاتی پیش از عمل زیبایی Mammoplasty جهت بررسی و ارزیابی سلامتی کلی بیمار
  • انجام ماموگرافی جهت بررسی بافت پستان ها قبل و بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی
  • درخواست برای تغییر در میزان یا قطع برخی از داروهای ضد التهابی یا ضد انعقادی مصرفی بیمار مانند آسپرین و وارفارین و موارد دیگر جهت جلوگیری از خون ریزی پس از عمل زیبایی Mammoplasty
  • درخواست عدم مصرف دخانیات مدتی قبل و بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی

>> مراقبت های بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی کاهنده

برای بهبودی هرچه سریع تر و کسب بهترین نتیجه از عمل ماموپلاستی کاهنده توصیه ها و مراقبت های بعد از عمل باید جدی گرفته شود تا دوران نقاهت به خوبی پشت سر گذاشته شود.

بعد از عمل زیبایی Mammoplasty سینه ها به طور کامل پانسمان می شوند. احتمالا لوله های نازکی جهت تخلیه خونابه یا مایعات و ترشحات عمل زیبایی ماموپلاستی زیر پوست قرار می گیرد. داروهایی جهت تسکین درد و آنتی بیوتیک جهت جلوگیری از ایجاد عفونت تجویز می شود.

هفته اول بعد از عمل زیبایی ماموپلاستی احتمالا حساسیت سینه ها زیاد است. تورم، کبودی و کمی احساس درد نیز طبیعی خواهد بود. ممکن است پزشک برای تسریع در روند بهبود و حفظ فرم و حالت سینه ها استفاده از نوع خاصی سینه بند را توصیه کند.

بهتر است تا چند هفته پس از عمل زیبایی Mammoplasty و حصول بهبودی کامل فعالیت های فیزیکی سنگین انجام نشود، فعالیت های عادی و روزمره مشکلی ایجاد نمی کند و از لخته شدن خون نیز جلوگیری خواهد کرد.

تورم و کبودی ها در چند هفته اول پس از عمل زیبایی ماموپلاستی از بین میرود و اثر زخم ها به مرور زمان کمرنگ می شود.

برای معاینات بعدی و اطمینان از درست پیش رفتن روند بهبودی و کشیدن بخیه ها در صورت جذبی نبودن لازم است بیمار چند جلسه دیگر با پزشک ملاقات داشته باشد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد ماموپلاستی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید