پیوند موترمیم مو

ریزش مو شدید و درمان ریزش مو با داروهای گیاهی

ریزش مو شدید و درمان ریزش مو با داروهای گیاهی

 درمان ریزش مو با داروهای گیاهی :

آیا درمان ریزش مو از روش گیاهی امکانپذیر است؟ما در ” کلینیک پوست و مو رز” می خواهیم درمان ریزش مو از روش گیاهی را به شما معرفی کنیم تا ریزش موی سر شما کمتر شود؛ با ما همراه باشید. سبک زندگی مدرن باعث شده است که این روزها افراد زیادی دغدغه ریزش مو خود را داشته باشند.

دریافت تخفیف 500 هزار تومانی کاشت مو + مشاوره رایگان

رژیم غذایی هم نقش بسیار مهمی در کیفیت موها دارد و وقتی بدن ما، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازش را نتواند بدست بیاورد، ریزش مو و کم پشت شدن موها می تواند یکی از نشانه های کمبود این مواد غذایی باشد.

ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات پدیده ای است که ممکن است برای افراد در طول زندگی آن ها به دلیل های مختلف رخ دهد. افراد می توانند با استفاده از روش های مختلف که امروزه برای از بین بردن این مشکل وجود دارد استفاده کرده و از مزیت های بی نظیری که نصیبشان می گردد استفاده کنند. افراد معمولا درباره ی این نوع بیماری یعنی ریزش مو اطلاعات خاصی ندارند.

افراد در زمانی که به این مشکل بر می خورند باید توجه داشته باشند که راه حل های بسیاری جهت جلوگیری از ریزش مو وجود دارد و نباید استرس و نگرانی خاصی برای این موضوع داشته باشند.

افرادی که دچار ریزش مو می شوند معمولا دچار ناراحتی های شدید و همچنین افسردگی به دلیل ترس از اینکه ممکن است زیبایی خود را از دست بدهند می شوند.

امروزه افراد می توانند با استفاده از انواع روش هایی که وجود دارد این مشکل را از بین برده و نسبت به مقابله با آن اقدام کنند. برای روش هایی مانند کاشت مو ، جلوگیری از ریزش مو در زمان ریزش به وسیله روش های گیاهی و غیر گیاهی که معمولا افراد از روش های گیاهی به دلیل هایی مانند بدون عوارض و بی خطر بود این روش ها استفاده کرده و به از بین بردن مشکل خود می پردازند.

امروزه افراد زمانی که می توانند با استفاده از روش های گیاهی مشکل خود را حل کنند به هیچ عنوان از روش های شیمیایی استفاده نمی کنند یعنی از داروهایی که پس از استفاده کردن از آن ها عوارضی به دنبال آن وجود خواهد داشت و افراد را دچار مشکلاتی خواهد کرد. افراد امروزه به جای استفاده کردن از داروهای شیمیایی از دارو های گیاهی استقبال بیش تری به عمل می آورند و مشکلات خود را از این طریق حل می کنند.

داروهای گیاهی به دلیل این که عوارض خاصی را به دنبال ندارند و همچنین قابل دسترس بوده و هزینه های زیادی را برای افراد در پی ندارد می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد باشد.

افراد زمانی که اقدام به استفاده از این روش ها یعنی روش ها و داروهای گیاهی می کنند باید بدانند که این داروها کاملا مقرون به صرفه بوده و مزیت های بسیار خوبی برای آن ها به دنبال خواهد داشت.

جدا از این موارد، فاکتورهای دیگری هم در سلامت مو و میتوانند در فرآیند جلوگیری از ریزش مو تاثیر مثبتی داشته باشند، مثل وضعیت سلامت بدن، افزایش سن، آلودگی هوا، مصرف داروها و مکمل های خاص، استرس، رادیوتراپی، وراثت، استفاده مکرر از رنگ های شیمیایی و غیره.

در داروخانه ها انواع مختلفی از مکمل های مخصوص تقویت مو وجود دارد که مصرف خودسرانه این مکمل ها به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتما باید با پزشک کاشت مو در این مورد مشورت شود.

ریزش مو

 حنا برای ریزش مو

یکی از روش هایی که امروزه به عنوان روش سنتی و قدیمی و در عین حال گیاهی به کار می رود استفاده کردن از حنا می باشد. در گذشته افراد برای از بین بردن مشکلات بسیاری از این ماده ی پر ارزش استفاده می کردند. یکی از کاربرد های این ماده جلوگیری از ریزش مو در سنین مختلف به دلیل وجود مواد مورد نیاز جهت حفظ مو های فرد در آن می باشد.

شما می توانید برای جلوگیری از ریزش مو خود از گیاه حنا استفاده کنید. حنا باعث تقویت و استحکام موها شده و جریان خون را در کف سر افزایش می دهد و در نتیجه فولیکول ها بهتر خونرسانی می شوند و رشد موها هم بیشتر می شود.

در مواردی که حنا باعث خشکی موی سر می شود، می توانید آن را با روغن های گیاهی دیگر مثل روغن زیتون و غیره ترکیب کنید.

دفعات استفاده از حنا برای جلوگیری از ریزش مو بستگی به موهای شما دارد ولی معمولا هفته ای یکبار هم خوب است.

 نعنا برای ریزش مو

یکی از بهترین مواردی که افراد می توانند برای از بین بردن مشکل ریزش مو استفاده کنند استفاده از نعنا می باشد. نعنا که معمولا در کشورمان مصرف متوسطی را دارا می باشد در سراسر کشور پیدا می شود و افراد می توانند به راحتی این ماده را پیدا کرده و طبق دستوری که ذکر می گردد از این ماده برای از بین بردن مشکل ریزش مو استفاده کرده و از مزایای آن برخوردار شوند.

روغن های گیاهی مثل روغن رز ماری و روغن نعناع جهت جلوگیری از ریزش مو خیلی مفید هستند. شما می توانید 3 الی 4 قطره از این روغن های گیاهی را در کف سرتان بریزید و یا موهایتان را با آنها ماساژ بدهید تا به خوبی جذب پوست سرتان بشوند.

این روغن ها هم باعث رشد و تقویت موهای سر می شوند و هم از ریزش مو جلوگیری می کنند.

روش استفاده از آب پیاز برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو

معمولا شامپوی هایی که در برند مختلف ساخته می شود دارای شامپوی پیاز و همچنین سیر می باشند. هنگامی که برای ساخت این شامپو ها اقدام می گردد استفاده از عصاره ی این ماده یکی از پر کاربرد ترین ها در ساخت برند های مختلف شامپو می باشد در نتیجه افراد می توانند مستقیما و طبق دستور ارائه شده از این ماده برای از بین رفتن مشکلات خود استفاده کنند.

پیاز هم باعث افزایش رشد موها می شود. شما می توانید پیاز را رنده بزنید و یا فقط از آب پیاز استفاده کنید. فقط بعد از استفاده  از پیاز، حتما استحمام کنید.

آلوئه ورا هم حاوی ترکیبات منحصر به فرد و جادویی برای موهاست. شما می توانید از ژل آلوئه ورا برای موهایتان استفاده کنید.

روش استفاده از اب سیب زمینی برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

آب سیب زمینی هم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است و میتواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو داشته باشد. شما می توانید هم خود سیب زمینی را رنده بزنید و هم از آب سیب زمینی استفاده کنید. معمولا بعد از نیم ساعت می توانید سرتان را با آب بشویید.

سبزیجات هم ارزش غذایی بسیار بالایی دارند در جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارند. در واقع سبزیجات، محرکی برای رشد موها به شمار می آیند. سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و جریان خون را در کف سر افزایش می دهند.

افرادی که از مشکل کمبود سرعت رشد مو های سر نیز برخوردارند می توانند با استفاده از آب سیب زمینی مشکل خود را به صورت کامل از بین ببرند. همان طور که ذکر شد این ماده گیاهی و در عین حال خوراکی می توانند یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن مشکل ریزش مو باشد. زمانی که سرعت رشد مو ها کم است معمولا افراد نمی توانند مدل موی دلخواه خود را داشته باشند.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم

در کنار این روش ها می توانید بطور مستقیم از میوه ها، جوانه گندم، اسفناج، برنج، نخود فرنگی و انواع حبوبات هم بطور مرتب استفاده کنید زیرا این مواد غذایی سرشار از املاح و ویتامین های مفید برای رشد و تقویت موها هستند.

پزشکان سرشناس در حوزه کاشت مو و تقویت مو بارها توصیه کرده اند که مصرف برنج را نباید قطع کرد چون برنج برای تقویت مو بسیار مفید است و حاوی ویتامین هایی می باشد که بی تاثیر در جلوگیری از ریزش مو نمی باشند؛ متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل چاقی، مصرف برنج را در رژیم غذایی خود حذف می کنند.

توجه داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی علاوه بر این که سبب افزایش سلامتی افراد خواهد شد سبب حفظ موهای آن ها و جلوگیری از ریزش آن می شود. در کشورمان معمولا افراد از مشکل سو تغذیه رنج می برند در میان افراد بیش تر از همه نوجوانان و جوانان با این مشکل مواجه اند و حتما باید برای از بین بردن آن چاره ای بیاندیشند یا در غیر این صورت با گذشت زمان مشکلاتی برای آن ها به وجود خواهد آمد.

درمان گیاهی ریزش شدید مو

تعداد روش های گیاهی که از ریزش مو جلوگیری می کند، بسیار زیاد است و ما فقط به چند مورد اشاره کرده ایم.

هر فردی با توجه به خصوصیات موهایی که دارد، از یک یا دو روش گیاهی جواب بهتری می گیرد پس شما باید روش جادویی خودتان را پیدا کنید؛ البته مشورت با متخصص کاشت مو هم می تواند در فرآیند جلوگیری از ریزش مو به شما کمک کند.

نکته مهم در مورد استفاده از روش های گیاهی به منظور جلوگیری از ریزش مو این است که اصولا گیاه درمانی، مقداری زمان می برد و لازم است از این روش ها بطور مکرر استفاده کنید تا بزودی شاهد نتایج موفقیت آمیز آن باشید.

بهتر است در کنار استفاده از روش های گیاهی به منظور جلوگیری از ریزش موی سر، از رژیم غذایی مناسبی هم برخوردار باشید و وعده های غذایی شما حاوی انواع پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی (مثل زینک، روی و غیره)، آهن، امگا 3 و سایر منابع مفید باشد.

همیشه سعی کنید استرستان را کنترل کنید و کمتر عصبی بشوید؛ استرس و عصبانیت، هورمون های بدن را به هم می ریزد و در نتیجه باعث ریزش شدید موهای سرتان می شود.

سبک زندگی متعادل و یک رژیم غذایی مناسب جهت جلوگیری از ریزش موی سر و تقویت مو، پیشنهاد  کلینیک تخصصی پوست و مو رز” به شماست.

 



 

>> کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی با استفاده از جدیدترین و بروزترین تجهیزات پزشکی می باشد.

* توجه : این مقاله کاملا اختصاصی می باشد و کپی از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *