لیپوماتیک

از سیر تا پیاز لیپوماتیک

همه چیز درباره لیپوماتیک

همه چیز درباره لیپوماتیک

لیپوماتیک (Lipomatic) یک جراحی زیبایی است که در آن بدن از شر چربی های اضافی و انبار شده خلاص می شود.

رسوبات چربی در برخی از نقاط بدن انسان که البته فرم و شکل بدن او را می سازند و برای زیبا به نظر رسیدن بدن انسان در دید بقیه بسیار موثر هستند، یکی از بزرگترین مشکلات زیبایی شناختی آنها می باشد.

همه چیز درباره لیپوماتیک

البته این مشکل به دلیل حساسیت های بالایی که زنان در نشان دادن زیبایی ها و فرم و شکل بدن خود دارند، معمولا کمی بیشتر از مردان احساس می شود. آنها احتمالا هر روشی را برای رسیدن به اندامی زیبا و خوش فرم امتحان می نمایند.

دریافت کد تخفیف لیپوماتیک در کلینیک رز + مشاوره رایگان

منظور ما از رسوبات چربی در این مقاله، رسوباتی است که در بدن جای خود را محکم کرده اند و به این راحتی ها و با ورزش های معمولی و رژیم های غذایی از بین نمی روند. دستگیره های اطراف پهلوها، شکم، ران ها و از این دست چربی های انباشته شده که هم بد فرم و هم نگران کننده برای سلامتی هستند.

لیپوماتیک عملی است که در آن این تجمع چربی به طور دائم با استفاده از یک دستگاه خلاء ساز برداشته می شود. دقت داشته باشید که لیپوماتیک یک جراحی دائمی است و فرم و شکل بدن شما را مطابق با انتظارتان عوض می نماید. این تغییرات دائمی است و راه برگشتی ندارد.

عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک را می توان در یک کلینیک تخصصی جراحی زیبایی به صورت سرپایی انجام داد و به طور معمول به جز در مواقع ضروری و شرایط خاص، جراحی لیپوماتیک نیازی به بیهوشی کلی هم ندارد و با یک بی حسی موضعی در اندام های درگیر مشکل برطرف می شود.

همه چیز درباره لیپوماتیک

افراد معمولا از مشکلات زیادی در زمینه چربی های اضافی شکم و پهلوی خود رنج می برند. معمولا در میان مردان و زنان، زنان دچار مشکلات بیشتری می شوند زیرا به دلایل مختلفی و در شرایط مختلفی که قرار می گیرند فیزیک بدنی آن ها به خصوص در ناحیه شکم به هم می خورد. برای مثال زنان زمانی که در دوره ی بارداری قرار دارند به صورت کاملا طبیعی شاهد بزرگ شدن شکم خود می باشند.

افراد روش های متفاوتی را برای از بین بردن مشکل خود امتحان کرده و در شرایط مختلف تلاش زیادی برای بهره مندی از شکمی تخت و پهلوهای بدون چربی می کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش های روزانه و حرکت های مناسب و برخی دیگر با استفاده از داروهای لاغری موجود در بازار که دارای انواع و اقسام آن می باشند، به حل مشکل خود بپردازند.

اما در این میان روش به روز و کاملا مناسبی وجود دارد که افراد می توانند برای از بین بردن مشکل خود از آن استفاده کنند. لیپوماتیک، روشی است که برای افراد مختلف با چربی های کم و یا زیاد در ناحیه های مختلف بدن به جهت از بین بردن آنها ابداع شده است. اکثر افرادی که قصد انجام این درمان را دارند شرایط لازم را برای انجام لیپوماتیک داشته و می توانند از آن برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

ایده لیپوماتیک

افرادی که دچار افزایش چربی در نواحی شکم و پهلو می شوند معمولا دردسر های زیادی را متحمل می شوند علی الخصوص افرادی که از چربی بسیار زیادی در کل بدنشان برخوردار باشند.

این مشکل علاوه بر اینکه سبب ایجاد ظاهری نامناسب برای آن ها می شود باعث افزایش وزن آنها نیز خواهد شد. در صورتی که افراد برای کاهش وزن خود اقدام نکنند، با گذشت زمان خلاص شدن از شر این مشکل سخت تر خواهد شد.

از آن جایی که افراد به دلیل افزایش وزن و همچنین افزایش چربی خود به طور ناخودآگاه دچار تنبلی می شوند و نمی توانند به صورت برنامه ریزی شده و مرتب ورزش کنند به دنبال روش های آسان تر می گردند به همین دلیل مصرف قرص های لاغری در سراسر جهان بسیار افزایش پیدا کرده اما می توان گفت که این روش نتایج قابل توجهی برای افراد در پی نخواهد داشت.

اما با تلاش محققان روشی ابداع شد تا افراد بتوانند با برخورداری از کمترین عوارض و به صورت کاملا تضمین شده چربی های خود را از بدنشان خارج کنند. این روش مزایای فوق العاده ای برای افراد در بر داشته و معمولا اکثر قریب به یقین افراد با انجام این عمل نتایج بسیار خوبی را دریافت کرده اند. انجام این عمل در کشورمان به صورت بسیار عالی و در سطح جهانی انجام می شود.

از زمانی که لیپوماتیک به عنوان یک جراحی زیبایی برای از بین بردن چربی های اضافی بدن جای خود را در بین جامعه بشری باز کرده است، تاکنون تغییرات زیادی در نوع جراحی لیپوماتیک و تجهیزات لازم برای آن پیش آمده است.

تغییراتی که برای هر کدام تلاش های زیادی شده است تا این جراحی زیبایی بتواند به نحو احسن جوابگوی انتظارات داوطلبین و مراجعین برای لیپوماتیک باشد.

بسیاری از دانشمندان و جراحان این رشته در طول اواخر سال های سده قبل تلاش کردند که جراحی لیپوماتیک را به سرحدی برسانند که کمترین عوارض و مشکلات بعد از جراحی را برای داوطلبین داشته باشد.

مفهوم اولیه از بین بردن چربی های اضافی که هنوز البته نام لیپوماتیک روی آن نبود، به سال 1921 بر می گردد.

زمانی که آقای چارلز دوجریر (Charles Dujarrier) برای از بین بردن چربی های اضافی و زیر پوستی یک گوساله در زانوها و زیر رحم، اقدام به جراحی گوساله بخت برگشته نمود. جراحی لیپوماتیک گوساله بخت برگشته موفقیت آمیز بود اما به دلیل یک اشتباه جراحی به عروق فمورال گوساله آسیب جدی وارد شد و یک پایش تا ابد فلج شد.

جراحی که با وجود همه کاستی ها و کمبودهایش و عارضه سنگینی که برای داوطلب جراحی لیپوماتیک داشت، پایه و بنیان همه جراحی های زیبایی لیپوماتیک که با مدرن ترین امکانات و روش های نوین در حال حاضر در حال جریان و انجام هست، شد.

تمام علم بشر در زمینه جراحی لیپوماتیک مدیون آقای چارلز و گوساله اش است. در سال های بعد با تلاش بقیه جراحان و تغییراتی که در نوع جراحی ها صورت گرفت، لیپوماتیک به امروز رسیده است.

مختصری از تاریخچه جراحی زیبایی لیپوماتیک

لیپوماتیک به معنای امروزی با تلاش های پدر و پسری تاجر در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی آقایان آپاد و جورجیو فیشر ( Giorgio Fischer and Arpad Fischer ) در سال 1976 سرآغاز گردید.

آنها با استفاده از چند وسیله ساده اقدام به طراحی و تولید دستگاهی توخالی برای مکش و عمل لیپوماتیک نمودند. دستگاهی که انقلاب بزرگی در جراحی لیپوماتیک بوجود آورد.

در سال های بعد دانشمندان زیادی با ایده های جدیدتر و نوتر اقدام به پیشرفته تر کردن تکنولوژی فیشرها کردند. اولین نفر از آنها پیر فورنیر (Pierre Fournier) بود که عمل جراحی لیپوماتیک خشک را ابداع و به ثبت رسانید.

البته گسترش عمده و اصلی عمل لیپوماتیک در زمان آقای ایلویز (Illouz) بود. وی برخلاف فورنیر جراحی لیپوماتیک را به روش خیس گسترش داد. در این زمان بود که این جراحی در بین آحاد مردم طرفداران زیادی پیدا کرد و لیپوماتیک همه گیر شد.

اولین نفری که واژه لیپوماتیک را برای جراحی از بین بردن چربی اضافه در بدن، به کار برد، آقای جولیوس نیومن (Julius Newman) یک متخصص گوش و حلق و بینی در سال 1987 بود.

در سال های بعد نیز تغییراتی در نحوه جراحی و تجهیزات آن صورت گرفت. لیپوماتیک لیزری، به روش آب جت و حالا نیز به صورت دستی که به لیپوماتیک مکانیکی شهرت پیدا کرده است، تغییراتی است که در طول این سالیان اندک در نحوه جراحی لیپوماتیک صورت گرفته است.

همه چیز درباره لیپوماتیک

روش جراحی زیبایی لیپوماتیک

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد، هدف از عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک، کاهش میزان چربی در برخی از اندام های خاص بدن و فرم  و شکل دادن به آنها و رسیدن به چهره و بدن متناسب است.

البته این به معنای کاهش وزن نیست. تناسب اندام بهترین تعریفی است که از هدف جراحی لیپوماتیک می توان داشت. افراد بهتر است به جای اینکه با هدف کاهش وزن نسبت به انجام لیپوماتیک اقدام کنند، تنها با هدف فرم دهی و کانتور بدن این درمان را آغاز نمایند. اکثر پزشکان این نکته را به افراد گوشزد می کنند که lipomatic بیشتر برای رسیدن به تناسب اندام دلخواه به کار می رود تا کاهش وزن سریع.

عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک در طول تقریبا 4 دهه ای که از تاریخ ظهور آن می گذرد، پیشرفت چشمگیری داشته است. تلاش فراوان دانشمندان و جراحان فعال در این رشته از جراحی، در طول تاریخچه کمی که از پیدایش آن می گذرد باعث شده است تا در یک مدت کوتاه تمام روش ها و دستگاه های مربوط به آن به سرعت پیشرفت کرده و جوابگوی مشتریان و داوطلبین آن شده است.

نتایج حاصل از جراحی های لیپوماتیک و پیشرفت های آن در طول چند سال گذشته باعث شده است که این نوع جراحی زیبایی به پرطرفدارترین و پرتعداد ترین جراحی زیبایی در دنیا تبدیل شود.

عمل لیپوماتیک به دلیل مزایای بسیار فوق العاده ای که دارد در میان افراد در سراسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی بهره مند شده است و توانسته است خود را در دل افرادی که مشکلاتی در این زمینه دارند به خوبی جا دهد.

ویژگی های مردم پسندی که این جراحی داشته، عامل اصلی محبوبیت جراحی لیپوماتیک بوده است.

ویژگی هایی مانند پیشرفت چشمگیر روش ها و تکنیک های مختلف این جراحی، استفاده از دستگاه های مکانیزه و کمتر شدن کار دست جراح و کاهش اشتباهات انسانی در آن، افزایش کارآیی جراحی، حذف واقعی چربی ها بدون حذف بافت فیبری چربی ها و بدون هیچ عوارضی برای بافت های عضلانی و عصبی عضلات درگیر، به حداقل رساندن درد بیمار و حذف زخم روی پوست از جمله مواردی است که باعث محبوبیت جراحی لیپوماتیک در جامعه انسانی شده است.

البته شایان ذکر است که جراحی لیپوماتیک نیز مانند بسیاری از جراحی های زیبایی که دنیا رواج دارد، اگر در جزئیات و نکات ایمنی آن دقت نشود، عواقب و عوارضی را به دنبال خواهد داشت. اقدامات لازم برای قبل از عمل، هنگام جراحی و بعد از جراحی همگی برای داشتن یک نتیجه مطلوب از لیپوماتیک ضروری است.

طبق آمار منتشر شده در خبرگزاری ها، اشتباهات و عوارض ناشی از جراحی لیپوماتیک بسیار اندک می باشد، اما باز به همان تعداد کم، وجود دارد. بنابراین رعایت اصول و قواعد آن برای داوطلبین ضروری است.

جراحی زیبایی لیپوماتیک بستگی به روش جراحی و عضو مورد جراحی به صورت بیهوشی کلی یا موضعی انجام می پذیرد. انتخاب نوع بیهوشی به شرایط بدنی بیمار نیز بستگی دارد که تشخیص آن به عهده پزشک و گروه درمان کلینیک زیبایی است که جراحی در آن صورت می پذیرد.

افراد بهتر است قبل از اقدام به انجام لیپوماتیک با پزشک متخصص در این زمینه جلسه ای به عنوان آشنایی با نحوه انجام عمل برگزار کنند. برگزاری این جلسات می تواند سبب از بین رفتن استرس و نگرانی های متقاضیان از انجام این عمل شود. علاوه بر این افراد می توانند با روند انجام عمل به خوبی آشنا شده و به نوعی احساس آرامش را در زمان برگزاری عمل را در خود حس کنند.

مراحل جراحی لیپوماتیک مطابق با موارد زیر انجام می شود :

1- در مرحله اول جراحی انتخاب محلی است که چربی ها باید از آنجا استخراج شود. متقاضی جراحی بعد از تعیین محلی که مدنظرش برای خارج کردن چربی در آن ناحیه است، باید معاینه شده تا محل دقیق خروج چربی ها مشخص شود.

2- برای کاهش میزان خونریزی، کاهش کبودی های احتمالی و تورم، محل مشخص شده در مرحله قبل با داروهای بیهوشی و خاصی آماده جراحی می شود.

3- مرحله سوم جراحی به روش جراح و جراحی بستگی دارد. عنوان این مرحله شکستن سلول های چربی است. این شکستن بسته به روش جراحی می تواند با استفاده از ایجاد ارتعاشات با فرکانس بالا در لوله کانولا، استفاده از لیزر با پالس های ضعیف شده یا استفاده از جت آب با فشار بالا باشد. این جراحی با ترکیبی از موارد بالا نیز می تواند ایجاد شود.

4- تعداد برش های ایجاد شده برای خارج کردن سلول های شکسته شده چربی بستگی به بزرگی ناحیه تحت جراحی و میزان سلول های چربی آن ناحیه است. با استفاده از دستگاه مکش که یک دستگاه کاملا حرفه ای است، این سلول ها از ناحیه مورد نظر خارج می شود.

5- لوله مکش با یک ظرافت خاصی عقب و جلو می شود تا تمام بافت های چربی از لوله مکش خارج شده و تمام چربی ها به مرور استخراج شوند.

6- احتمالا نیاز به خروج مقداری از مایعات و خون نیز از ناحیه جراحی شده است.

7- بالاخره بعد از اتمام استخراج چربی از ناحیه مورد نظر، زخم های ریز ایجاد شده بخیه خورده و بانداژ می شود.

8- این جراحی معمولا بین 1 تا 3 ساعت طول می کشد و احتمالا شما یک تا دو شب در بیمارستان بستری خواهید بود.

در جراحی لیپوماتیک در یک جلسه 1 تا 3 ساعته مقادیر زیادی از بافت های چربی از بدن بیمار خارج می شود. نکته مهم این جراحی پلاستیک، عدم ایجاد خراش یا آسیب بزرگ به پوست و عضلات ناحیه درگیر می باشد.

در جراحی زیبایی لیپوماتیک بدن فرد تقویت شده و بافت های چربی برای مدت طولانی از بدن وی خارج می شوند. همچنین دقت داشته باشید که چربی های بدن فرد با ارتعاشات و لرزش های ایجاد شده، به صورت فیزیکی از بدن فرد خارج می شود و هدف جراحی تغییر شکل یا کوبیدن چربی ها نیست. تغییر شکل و فرم ناحیه درگیر کاملا با خروج فیزیکی چربی ها خواهد بود.

برای افراد زیر 40 سال که پوست بدنشان هنوز حالت طبیعی داشته و ضعفی در آن مشاهده نمی شود و جراحی بدون هیچ تقویتی برای پوست انجام می شود ولی در افراد مسن که پوست بدنشان درگیر ضعف هایی است نیاز است که قبل از جراحی از مکمل های تقویتی پوست برای آنها استفاده شود.

بیشترین مراجعه برای انجام جراحی زیبایی لیپوماتیک بین زنان و برای نواحی پاها، باسن، لگن، شکم، کمر می باشد. مردان در اکثر موارد برای کاهش چربی ناحیه شکم اقدام به جراحی لیپوماتیک در این ناحیه می نمایند.

کانولا های فلزی استفاده شده در این جراحی معمولا با ضخامت 2 تا 4 میلی متر و از جنس فلز انتخاب می شوند. استفاده از شکم بند ها و کمربندهای فشاری بعد از جراحی نیز در حدود 10 روز برای بیمار لازم است و طول اولیه درمان بیمار برای برگشت به حالت طبیعی بین 3 تا 7 روز است و بعد از گذشت این مدت امکان دوش گرفتن و انجام برخی از کارهای روزانه برای بیمار امکان پذیر می باشد.

در نهایت هم برگشت و عکس العمل شکل گیری فرم ناحیه جراحی شده بین 3 تا 5 ماه طول خواهد کشید.

اقدامات قبل از عمل لیپوماتیک

قبل از جراحی زیبایی لیپوماتیک برخی از اقدامات ایمنی برای بیمار ضروری است اما مهمترین نکته قبل از جراحی برای فرد، داشتن انتظار منطقی و معقولانه از نتیجه جراحی است.

شما به عنوان یک داوطلب لازم است بعد از انتخاب جراح از قبل جلساتی را برای مشاوره و بررسی شرایط جراحی با او داشته باشید. داشتن انتظارات غیرمعقولانه علاوه بر اینکه کار جراح را با مشکل روبرو می نماید، احتمال بروز خطا و عواقب خطرناک را نیز در بیمار افزایش می دهد.

با توجه به اینکه جراحی لیپوماتیک با بیهوشی و بی حسی همراه است، در حین جراحی شما دردی را احساس نخواهید کرد، اما احتمالا پس از پایان جراحی دردهایی را درنواحی درگیر خواهید داشت.

در طول دوره درمان و ریکاوری بعد از جراحی این دردها در بدن فرد آشکار خواهد شد.

بسته به ناحیه ای که جراحی در آن صورت می گیرد، قبل از انجام جراحی اقداماتی برای ایجاد نتیجه مطلوب بعد از جراحی لازم است که فرد داوطلب بهتر است آنها را از قبل دانسته و رعایت نماید. بعد از جراحی بروز تورم، کبودی، درد و بی حسی در نواحی درگیر محتمل است.

اقدامات قبل از جراحی می تواند در شدت و میزان آنها تاثیرگذار بوده و آنها را کاهش داده یا حذف نماید.

قبل از جراحی با ” دکتر لیپوماتیک ” مد نظر خود درباره همه نگرانی های خود صحبت کنید. دردها و عواقب احتمالی ممکن را از او بپرسید. صحبت کردن و مشاوره با جراح قبل از عمل بسیار مهم بوده و در نتیجه جراحی فوق العاده تاثیرگذار خواهد بود.

درباره نوع بیهوشی و بی حسی خود قبل از جراحی با پزشک مشورت نمایید. پزشک باید حساسیت های بدنی، بیماری های قبلی و شرایط بدنی شما را برای این مورد قبل از جراحی بررسی نموده و خطرات احتمالی را در نظر بگیرد و از آنها پیشگیری نماید.

داروهای احتمالی برای کاهش درد، کبودی، تورم و آسیب های احتمالی بعد از جراحی لیپوماتیک وجود دارد که پزشک قبل از جراحی آنها را برای شما تجویز خواهد نمود.

حتما داروها را تهیه نموده و در زمان مناسب و مطابق تجویز و راهنمایی پزشک مصرف نمایید. مصرف این داروها می تواند درد های احتمالی را برای شما به شدت کاهش دهد.

همه چیز درباره لیپوماتیک

اقدامات پس از جراحی زیبایی لیپوماتیک

برای به حداقل رساندن درد و عوارض احتمالی بعد از جراحی نیاز به اقداماتی است که پزشک برای شما تجویز خواهد نمود و شما برای کسب نتیجه عالی و مطلوب از جراحی خود نیاز هست که آنها را مو به مو به خاطر سپرده و اجرا نمایید.

تمام داروهایی که پزشک بعد از جراحی برای کاهش درد، کبودی و سایر عوارضی که بعد از جراحی برای مدت کوتاهی اجتناب ناپذیر هستند، تجویز می نماید را تهیه و در زمان های تعیین شده مصرف نمایید. همه این قرص ها و داروها برای نتیجه بخشی بیشتر از جراحی تجویز خواهند شد. از این نظر مصرف آنها برای شما بهتر است.

لباس های مخصوص فشرده سازی متناسب با منطقه جراحی شده در بدن را قبل از جراحی تهیه نموده و بعد از جراحی مطابق با نظر پزشک استفاده نمایید.

استراحت و کم کردن کارهای روزانه نیز برای بدن لازم بوده و سوء اثرات ناشی از جراحی را کاهش می دهد. همچنین استراحت از احتمال بروز خطرات ممکن بعد از جراحی نیز می کاهد و شما را در برابر آنها بیمه می کند.

نوشیدن مایعات معمولا از تجویزهای عمومی جراحان بعد از جراحی لیپوماتیک می باشد. سعی کنید مایعات سالم و طبیعی تهیه کرده و در دوره طول درمان خود از آنها استفاده نمایید.

از مصرف نمک در دوره بعد از جراحی تا حتی الامکان اجتناب کرده و از غذاهای بی نمک استفاده نمایید. این مورد می تواند برای کاهش تورم در نواحی درگیر جراحی بسیار مثمر ثمر باشد.

استفاده از کمربند ها و لباس های مخصوص فشرده سازی علاوه بر تاثیر در شکل گیری فرم ناحیه جراحی شده پس از جراحی لیپوماتیک، باعث کاهش تورم، درد و خونریزی در ناحیه مذکور شده و باعث ایجاد نتیجه مطلوب تر از جراحی خواهد شد.

دقت داشته باشید که بهتر است تا چند هفته بعد از جراحی از این لباس های مخصوص استفاده کرده و آنها را از بدن خارج نکنید.

استفاده از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد عفونت نیز برای کاهش و حذف عفونت های احتمالی ناشی از جراحی می تواند در برخی موارد مفید واقع شده و حتی ضروری گردد. برای مصرف آنها با پزشک جراح خود مشورت کرده و آنها  را به موقع مصرف نمایید.

طول درمان پس از جراحی لیپوماتیک

بازیابی کامل بعد از جراحی معمولا دو هفته به طول می انجامد، اما رعایت کردن یا نکردن برخی نکات مهم می تواند در افزایش یا کاهش این دوره موثر باشد.

در صورتی که حین جراحی بیهوشی کلی داشته اید، انجام کارهای روزانه به خصوص رانندگی در 24 ساعت اولیه پس از مرخصی از بیمارستان کاملا ممنوع و در 3 یا 4 روز پس از آن نیز باید از آن اجتناب کرد. به هیچ وجه نتیجه جراحی خود را با یک بی فکری به خطر نیندازید.

بسته به اندازه ناحیه درگیر در جراحی لیپوماتیک و مقدار چربی های خارج شده از آن، بهبودی اولیه برای بازگشت به انجام کارهای روزانه از چند 3 روز تا 10 روز و در برخی موارد تا دو هفته طول خواهد کشید.

در هنگام استحمام می توانید باند های مخصوص فشرده سازی را باز کرده و بعد از استحمام دوباره آنها را سر جای خود ببندید. این عمل باعث کاهش دوره درمان و البته بهبود و مطلوب تر شدن نتیجه جراحی در اندام شما می شود.

دقت داشته باشید که توصیه ما برای این مورد استفاده از 2 یا چند لباس مخصوص برای فشرده سازی که بعد از استحمام برای رعایت بهداشت از لباس جدیدتر استفاده کرده و لباس های قبلی را شست و شو نمایید.

تجربه نشان می دهد که شما بعد از جراحی تا 4 هفته باید از فعالیت های سنگین و فعالیت های بدنی سخت اجتناب نمایید. البته پیاده روی و حرکات معمولی برای بدن مفید خواهد بود.

البته باید توجه داشته باشید که کسب نتیجه نهایی و مطلوب ممکن تا 6 ماه بعد از جراحی لیپوماتیک به طول انجامد. پس عجله نکنید و ترس به دل خود راه ندهید. در طول این مدت با پزشک خود در ارتباط بوده و او را از تمام تغییرات و موارد پیش آمده مطلع نمایید.

جراح برای تک تک اتفاقات پیش رو نکاتی را برای شما خواهد داشت که رعایت آنها می تواند برای کسب نتیجه مطلوب تر مثمر ثمر تر باشد.

بعد از گذشت یک هفته پس از جراحی احتمالا بخیه های شما در ناحیه های درگیر در جراحی باز خواهد شدو با توجه به کوچک بودن زخم های ایجاد شده در بدن ناشی از جراحی زیبایی لیپوماتیک، بخیه ها و زخم ها مشکل حادی برای شما نخواهند بود.

بین 4 تا 6 هفته زمان لازم دارد که شما همه فعالیت های معمولی روزمره و ورزش های مناسب را شروع نمایید. البته این زمان مربوط به فعالیت های سنگین بدنی نبوده و فقط فعالیت های معمولی و کم فشار را شامل می شود.

افراد با انجام مراقبت هایی که ذکر شد می توانند با حداقل عوارض ممکن و با کوتاه ترین دوره ی نقاهت این درمان را به پایان رسانده و تاثیراتی که این عمل برای از بین بردن مشکلات آن ها داشته را مشاهده کنند. لیپوماتیک در صورت مهیا بودن شرایط و انجام تمامی مراقبت های قبل و پس از پیکرتراشی، نتایج شگفت انگیزی را به دنبال خواهد داشت.

لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟

چه کسانی کاندیدای خوبی برای عمل زیبایی لیپوماتیک هستند؟ آیا هر بدنی با هر شرایطی برای این جراحی مناسب است؟ تصمیم گیری درباره این قضیه نیاز به بررسی شرایط بدنی و خاصی است که با توجه به شرایط بدنی و نیاز بدن وی ممکن پذیر است.

اما درباره اینکه این جراحی برای برخی از افراد مناسب بوده و برخی دیگر باید از آن اجتناب کنند، شکی نیست.

قبل از اقدام به جراحی باید با پزشک و جراح خود مشورت نمایید تا درباره مناسب بودن جراحی لیپوماتیک برای شما تصمیم گیری شود. نگرانی هایی درباره این مسئله وجود دارد. وجود ویژگی های در بدن شما را نامزد خوبی برای جراحی لیپوماتیک می نماید.

داشتن و نداشتن پوست اضافی در بدن و قسمتی که نیاز به جراحی لیپوماتیک دارد، در این باره موثر است. اگر پوست اضافی ندارید، که در اکثر موارد پوست اضافی در بدن افراد مشاهده نمی شود، بدن شما می تواند کاندیدای خوبی برای جراحی لیپوماتیک باشد.

پوست کسانی که متقاضی این جراحی زیبایی هستند، باید الاستیسیته و کشسانی خوبی داشته باشد. پوست هایی که بسیار خشک و ضعیف هستند، مشکلاتی را برای بیمار بعد از جراحی بوجود خواهند آورد.

قدرت عضلانی و قوای جسمانی بالا نیز عامل بسیار مهم و موثری در نامزد کردن شما برای این جراحی است.

زمانی که افراد از سلامت بدنی کاملی برخوردار نباشند معمولا پزشک متخصص اجازه ی انجام لیپوماتیک را برای فرد صادر نخواهد کرد زیرا ممکن است برای چنین افرادی در طول عمل مشکلات غیر منتظره ای رخ دهد به همین دلیل برای جلوگیری از این خطرات بهتر است افراد به صورت کامل از دستور پزشک اطاعت کنند.

دقت داشته باشید که جراحی زیبایی لیپوماتیک بیشتر مخصوص چربی هایی از بدن است که جای خود را در بدن پیدا کرده و محکم و استوار شده اند. این جراحی برای چربی هایی که با یک رژیم غذایی مختصر یا یک دوره ورزش آب شده و از بدن خارج می شوند، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

نداشتن بیماری های مزمن و سلامت کامل جسمانی نیز در کاندیداتوری شما برای این جراحی اثر گذار خواهد بود.

نداشتن اضافه وزن و چاقی نیز عامل بسیار مهمی در اشخاصی است که برای این جراحی داوطلب می شوند. همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، جراحی زیبایی لیپوماتیک برای کاهش وزن و از بین بردن اضافه وزن بدن طراحی نشده و چنین هدفی ندارد.

افراد سیگاری و کسانی که به مدت زیادی درگیر مواد مخدر بوده اند، برای این جراحی بدن مناسبی ندارند و حتی پزشک احتمالا به افراد سیگاری نیز توصیه خواهد کرد که به طول 4 تا 6 ماه قبل از جراحی از مصرف دخانیات خودداری نموده تا شرایط بدنی مناسبی برای جراحی لیپوماتیک پیدا نمایند.

همه چیز درباره لیپوماتیک

چه کسانی باید از جراحی زیبایی لیپوماتیک اجتناب کنند؟

قاعدتا کسانی که شرایط بدنی و ویژگی های بیان شده در بخش قبل را ندارند، باید از اقدام به جراحی لیپوماتیک خودداری نموده و اقدام به این جراحی ننمایند. در این میان برخی ویژگی های بسیار مهم هم وجود دارد که داشتن آنها، خودداری بیمار را از جراحی لیپوماتیک دو چندان می نماید.

سیگاری ها با خطرات زیادی در حین جراحی لیپوماتیک روبرو هستند و به شدت توصیه می شود که قبل از اقدام به جراحی، دود و دم را کنار گذاشته و شرایط بدنی خود را برای جراحی آماده سازند.

کسانی که مشکلات بدنی بسیار مزمن دارند و یا درگیری بیماری های مزمن حرکتی و جسمانی هستند، باید از جراحی لیپوماتیک اجتناب نمایند.

کسانی که سیستم ایمنی داخلی بدنی آنها نیز ضعیف باشد و در برابر بیماری ها بدن ضعیفی داشته باشند نیز کاندیدای مناسبی برای جراحی لیپوماتیک نیستند.

داشتن اضافه وزن زیاد نیز از دلایل اجتناب افراد از جراحی لیپوماتیک می باشد.

داشتن پوست خشک و کم کشسان شرایط جراحی را برای جراح سخت کرده و احتمال کسب نتیجه مطلوب از جراحی را به شدت کاهش می دهد.

کسانی که سابقه دیابت، بیماری های قلبی عروقی و مشکلات تشنجی را در زندگی داشته اند، اقدام به جراحی لیپوماتیک برای آنها خطرناک بوده و انجام این جراحی به آنها توصیه نمی شود.

کسانی که به دلیل بیماری های خاص در حال مصرف داروهایی هستند که احتمال خونریزی را در بدن افزایش می دهد، شرایط جسمانی مناسبی برای جراحی لیپوماتیک نخواهند داشت.

انواع روش های جراحی لیپوماتیک

جراحی زیبایی لیپوماتیک برای چه هدفی انجام می شوند؟ رسیدن به بدنی خوش فرم و زیبا به خصوص در اندام هایی که بیشتر در دید عموم هستند، اولین و شایع ترین هدف از این نوع جراحی ها است.

این جراحی یک راه حل آسان و طولانی مدت برای حذف چربی های ناخواسته و محکم شده در بدن فرد است که بیشترین جوابدهی را در بین سایر روش های موجود داشته و از این نظر بهترین راه حل برای آن است.

کلینیک های بسیار لوکس با بهترین و مدرن ترین امکانات جراحی لیپوماتیک را برای شما بسیار آسان نموده و عوارض ناشی از آن را به حداقل ممکن خواهند رساند.

شما با جراحی روبرو هستید که کمترین عوارض و خطر را در بین تمام جراحی های زیبایی و پلاستیک داشته و با در نظر گرفتن این مطلب و اضافه نمودن آن به نکته قبلی، می توان نتیجه گرفت که باید خیالتان از بابت عوارض ناشی از این جراحی کاملا راحت باشد.

جراحی زیبایی لیپوماتیک به روش های مختلفی در بین جراحان در حال انجام است که اصلی ترین و شایع ترین آنها را در زیر برای شما معرفی خواهیم نمود. ماهیت اصلی همه این جراحی ها یکسان بوده و تفاوت اساسی آنها در نحوه حذف و استخراج چربی های اضافی از بدن می باشد.

امواج التراسونیک و فراصوت

پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات ایجاد فراصوت برای از بین بردن چربی های اضافی بدن تولید و بهره برداری شده است و در کلینیک های زیبایی مورد استفاده برای بیماران قرار می گیرد.

در این روش با استفاده از امواج التراسونیک ایجاد شده توسط دستگاه های مخصوص سلول های چربی در هم شکسته می شود. این روش هم برای آقایان و هم برای بانوان کاربرد دارد. از این روش به خصوص برای 6 تکه کردن شکم آقایان و حذف چربی های پهلوهای بانوان استفاده می شود.

روش بسیار موثر و بدون درد و خونریزی که دستگاه های فوق پیشرفته ای برای آن در دنیا وجود دارد.

استفاده از جت آب با فشار بالا

در این روش از جت آب با فشار بالا برای از بین بردن چربی های اضافی بدن استفاده می شود. این روش نیز بسیار پرکاربرد بوده و دستگاه های مخصوص به خود را برای جراحی نیاز دارد.

لیپوماتیک ارتعاشی و نوسانی

یکی از مدرن ترین و جدیدترین دستگاه های مخصوص جراحی زیبایی لیپوماتیک با نام تجاری Lipomatic برای جراحی به روش ارتعاشی و نوسانی در بازار وجود دارد که به تاییدیه FDA امریکا نیز رسیده است.

این روش از جراحی تحت بی حسی های موضعی در بدن بیمار و ناحیه درگیر با جراحی انجام شده و برای خارج کردن حجم عظیمی از بافت های چربی در زمان بسیار اندک از بدن وی کاربرد دارد.

کانول ها ابزارهایی هستند که در تمام روش های جراحی زیبایی لیپوماتیک برای شکستن سلول های چربی از آنها استفاده می شود. این ارتعاشات و نوسانات ایجاد شده توسط کانول ها باعث می شود مقدار چربی بسیار زیادی از بدن بیمار خارج شود.

کانول ها دارای میزان ارتعاش با نوسان ثابت هستند که توسط یک موتور پنوماتیک با دور موتور ثابت به چرخش در می آیند. کانول های این روش با ارتعاشی که به سلول های چربی وارد می کنند به راحتی آنها را در هم می شکنند.

در این روش استفاده از نیروی فیزیکی جراح برای شکستن سلول ها و بافت های چربی اصلا نیاز نیست و ارتعاشات ایجاد شده در کانول ها به راحتی و بدون وارد کردن نیروی فیزیکی خارجی، سلول های چربی را در هم شکسته و از بدن فرد خارج می نمایند.

این کاربرد به جراح این امکان را می دهد که تمرکز بیشتری روی جراحی داشته و با دقت بیشتری به حذف و استخراج بافت های چربی بپردازد.

از دیگر ویژگی های این روش در این است چرخش 360 درجه کانول ها در محیط کوچک از ایجاد صدمه و آسیب به سایر بافت ها و عضلات فرد جلوگیری کرده و احتمال خطا را در حین جراحی به حداقل ممکن می رساند. با این سبک از روش جراح می تواند نزدیک ترین بافت های چربی به رگ ها و اعصاب را در هم شکسته و بدون هیچگونه آسیب به آنها، این سلول ها را از بدن فرد بیمار خارج نماید.

در واقع این چرخش 360 درجه باعث حذف و شکستن سلول های چربی به روش امولسیون می شود. امولسیون این امکان را برای جراح فراهم می دارد که بدون نگرانی در احتمال آسیب دیدن بافت های حساس و نزدیک به محل جراحی به کار خود ادامه دهد.

از دیگر مزیت های این روش جراحی لیپوماتیک در کاهش عوارضی مانند کبودی، درد و تورم و بد فرم شدن پوست پس از جراحی است. همچنین طول درمان بیمار با این روش به شدت کاهش می باید.

همه چیز درباره لیپوماتیک

مزایای عمل زیبایی لیپوماتیک

جراحی پرطرفدار لیپوماتیک چه مزایایی برای متقاضیان دارد؟ ایا روش های دیگر از بین بردن چربی های اضافه بهتر نیست؟ چه ویژگی هایی در این جراحی وجود دارد که باعث شده است جراحی پلاستیک لیپوماتیک به پرطرفدارترین و پر مخاطب ترین جراحی زیبایی در دنیا تبدیل شود؟

تعدادی از مزایای جراحی زیبایی لیپوماتیک که از دلایل محبوبیت آن در بین افراد بوده است به شرح زیر می باشد:

  1. بدون اسکار بودن. جراحی زیبایی لیپوماتیک کمترین زخم ممکن را روی بدن فرد ایجاد کرده و این زخم ها به قدری کوچک می باشند که پس از گذشت مدتی از بین رفته و سلامت کامل به بدن وی باز خواهد گشت. زخم هایی که به هیچ وجه ماندگار نبوده و اثر ظاهری روی بدن فرد نخواهند داشت.
  2. نتایج طبیعی و طولانی. بیشترین جراحی موفقیت آمیز در بین تمام جراحی های پلاستیک و زیبایی مربوط به عمل لیپوماتیک است. نتایج این جراحی کاملا طبیعی بوده و به مدت طولانی در بدن فرد باقی خواهد ماند. حذف چربی ها در این جراحی به صورت فیزیکی انجام شده و از این نظر برای افراد بسیار فوق العاده خواهد بود.
  3. بدون درد. جراحی زیبایی لیپوماتیک تقریبا بدون درد انجام می شود.
  4. دوره درمان کوتاه مدت. این جراحی به شدت دوره درمان کوتاه مدتی داشته و فرد بعد از 24 ساعت از بیمارستان مرخص شده و به حالت طبیعی بر می گردد.
  5. بدون نیاز به بیهوشی کامل. جراحی لیپوماتیک جز در موارد خاصی نیاز به بیهوشی کامل نداشته و از این نظر برای سلامت فرد بسیار عالی است.
  6. سادگی و ایمنی. عمل جراحی لیپوماتیک در کمال سادگی انجام شده و اکم خطرترین جراحی زیبایی در بین جراحی های پلاستیک و زیبایی است. البته تخصص و تجربه جراح نیز در این سادگی و ایمنی تاثیرگذار بوده و نباید آن را کتمان نمود.
  7. زمان جراحی کوتاه. این جراحی در یک بازه زمانی یک تا 3 ساعته بسته به نوع جراحی و قسمتی از بدن که تحت جراحی قرار می گیرد، انجام می شود.

عوارض جانبی جراحی لیپوماتیک

لیپوماتیک مانند سایر جراحی های زیبایی دارای عوارضی است که البته با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی شما می توانید آنها را به حداقل رسانده و حتی کاملا حذف نمایید.

همانطور که می دانید در جراحی زیبایی لیپوماتیک چربی ها به طور فیزیکی از بدن بیمار حذف خواهند شد. سلول های چربی در این جراحی بطور کامل از بدن خارج می شوند.

باید دقت داشته باشید که در صورت افزایش وزن و چربی بعد از جراحی، ممکن چربی های جدید بسیار عمیق تر از چربی های قبلی ظاهر شده و به نواحی داخلی بدن سرایت نمایند.

قلب یکی از گزینه های تجمع چربی های تولید مجدد است که بسیار برای افراد مخاطره آمیز خواهد بود.

البته بیان این مطلب در این بحث جز برای توصیه های ایمنی و آگاهی شما متقاضیان جنبه دیگری ندارد. چون این موارد در جراحی های لیپوماتیک بسیار نادر بوده و احتمال وقوع آنها بسیار اندک است.

آمار نشان می دهد که این عارضه به ندرت در بین افراد رخ داده و نگرانی از این بابت برای شما بی مورد خواهد بود.

عوارض دیگر لیپوماتیک که در بخش های قبلی اشاراتی به آنها نیز شد، کبودی، تورم، ایجاد عفونت و درد در ناحیه هدف جراحی هستند که همه این عوارض کوتاه مدت بوده و در طول دوره درمان به مرور رفع خواهند شد.

حتی رعایت برخی نکات بهداشتی و توصیه هایی که در متن به آنها اشاره شد می تواند این عوارض را به حداقل میزان ممکن رسانده یا حتی بطور کامل حذف نمایند.

نگرانی به دل خود راه ندهید. اگر بدن شما کاندیدای خوبی برای جراحی لیپوماتیک است، این جراحی جزء کم عارضه ترین و ایمن ترین جراحی های زیبایی در دنیاست که بیشترین طرفدار را در بین افراد دارا می باشد.

جمع بندی :

لیپوماتیک یک جراحی زیبایی پلاستیک بسیار شایع در دنیا برای حذف فیزیکی بافت ها و سلول های چربی اضافی در بدن است که جای خود را در بدن محکم کرده و با ورزش کردن و استفاده از رژیم های غذایی از بین نخواهند رفت.

لیپو (Lipo) یا لیپوپلاستی (Lipoplasty) یا بادی کنترینگ (Body contouring) از نام های دیگری این نوع جراحی است که در بین پزشکان و جراحان این رشته بسیار پرطرفدار رواج دارد. جراحی لیپوماتیک محبوب ترین جراحی زیبایی در بین جامعه بشری است.

متقاضیان لیپوماتیک بیشتر کسانی هستند که تمایل دارند تا شکل و فرم بدنشان را بهبود بخشند و ظاهری زیبا داشته باشند. آنها معمولا برای استخراج چربی های نواحی باسن، شکم، ران ها، بازوها، گردن و پشت اقدام به این نوع از جراحی می نمایند.

چربی هایی که در این نواحی جمع شده اند معمولا به این راحتی های و با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی روند و خلاصی از این چربی ها با این روش ها امکان پذیر نخواهد بود.

لیپوماتیک جراحی برای کاهش وزن نیست. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، روش مناسبی را انتخاب نکرده اید، حتما قبل از هرگونه اقدامی با پزشک و جراح زبده و کاربلد درباره اهداف خود از اقدام به این جراحی مشورت نمایید.

هر شخص با هر شرایط بدنی نامزد خوبی برای انجام جراحی لیپوماتیک نیست و این جراحی می تواند خطراتی را برای برخی از افراد با برخی خصلت های خاص در بر داشته باشد. از این بابت حتما باید قبل از اقدام با پزشک خود مشورت کرده و تمام شرایط بدنی و مشکلات جسمی خود را با وی در میان بگذارید.

لیپوماتیک مخصوص کسانی است که سعی در تغییر شرایط جسمانی و زندگی خود دارند. حتما به اهدافی که برای خود در نظر گرفته اید با پزشک خود صادق باشید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد لیپوماتیک و مراقبت های بعد از آن مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *